Strona 1 z 4

Materiał na korpus silnika

: sobota, 13 paź 2018, 08:26
autor: Sołtys55
Witam
ostatnio zastanawiałem się nad silnikiem ,a wlasciwie nad samym korpusem. Chodzi o jego materiał ,wcześniej stosowałem rurki PCV ,ale ,,topniały w oczach,, ,szczerze mówiąc wątpię czy nadają się do modeli rakietowych. Macie jakieś pomysły na materiał:
-odporny na ciepło i nie puchniejący
-bezpieczny ,czyli nie taki jak aluminium ,które zamienia silnik w granat
?

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 13 paź 2018, 11:32
autor: jaskiniowiec
Rurki PCV jako korpus silnika topniały w oczach? To albo miałeś rurki cienkościenne, albo silnik wypalał Ci się ponad 10s

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 13 paź 2018, 11:33
autor: verex
Rurki PCV do zimnej wody, te grubościenne (nie te do kabli) sprawdzają się dość dobrze, o ile prawidłowo zrobisz obudowę silnika to na takiej 1-calowej rurce całkiem niezły silniczek można dostać.
Aluminium nie zamienia silnika w granat, wręcz przeciwnie. Aluminium to bardzo bezpieczny materiał na silnik, bo nie daje odłamków w razie CATO, po prostu pęka. Stal daje odłamki i wtedy faktycznie może być niebezpiecznie.

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 13 paź 2018, 12:19
autor: Sołtys55
20181013_132240.jpg
20181013_132240.jpg (1.96 MiB) Przejrzano 10774 razy
Chodzi o to że znajdując silnik po spadnięciu rakiety widziałem całY korpus skręcony i ,,stopniały,,

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 13 paź 2018, 12:44
autor: verex
To wygląda na cienkościenne rurki PCV do przewodów. One zdecydowanie się nie nadają na silniczki. Spróbuj rurek SCH40 do zimnej wody. Tu masz wątek na którym możesz się oprzeć: http://forum.rakiety.org.pl/viewtopic.p ... silnik+pcv

Re: Materiał na korpus silnika

: sobota, 13 paź 2018, 13:36
autor: tadeusz
Ja zwijałem rurki na silniki z preszpanu 0,2mm.Robiłem z nich silniki nawet do 300Ns i wytrzymywały.Paliwo spalało się
w kanale a płomień miał kontakt z rurką pod koniec pracy silnika/czyli krótko/.Na dysze używałem pierścienie z płyty
papierowo-fenolowej,które się częściowo wypalały zabezpieczając silnik przed wzrostem ciśnienia.Zatyczki były z samej
żywicy lub żywicy i krążków drewnianych /sklejkowych/.

Re: Materiał na korpus silnika

: wtorek, 23 paź 2018, 15:03
autor: Sołtys55
A gdybym zastosował tekturową rurkę o taką:
20181023_155856.jpg
20181023_155856.jpg (1.32 MiB) Przejrzano 10687 razy
Jakie są ryzyka (przepalenie?dziura w korpusie?)

Re: Materiał na korpus silnika

: wtorek, 23 paź 2018, 21:52
autor: tadeusz
Ryzyko przepalania takiej tekturowej/porowatej/zawsze istnieje.Jeżeli paliwo będzie dobrze sprasowane i związane
z rurką to może się udać.Warunek jest taki żeby paliwo spalało się w kanale a nie czołowo.
Moje pierwsze silniki robiłem z papierowych łusek myśliwskich 12 i 16 albo nabojów sygnałowych kal.26.Otwór po spłonce
stanowił dyszę a zatyczkę robiłem drewnianą na klej/może być żywica epoksydowa/.

Re: Materiał na korpus silnika

: środa, 24 paź 2018, 16:23
autor: Sołtys55
Dziękuję bardzo za rady oczywiście spróbuję i dam wszystkim znać. Po środku zrobię kanał prawie do końca silnika o średnicy 1 cm. Korpus ma przy tym średnicę wewnętrzną 5 cm, długość korpusu to 15.5 cm. Myślę ,że szerokość kanału oraz szerokość korpusu przy małej jego długości będą sprzyjać temu żeby silnik nie przepalił się z boku ,gdyż większa siła będzie oddziaływać w dół niż na boki (inaczej niż w przypadku wąskiego i długiego silnika) ,dobrze to rozumiem?
PS.W jakim miejscu należy przechowywać silnik (paliwo to karmelek) na noc przed startem?

Re: Materiał na korpus silnika

: czwartek, 25 paź 2018, 16:11
autor: Sołtys55
Stworzyłem kosmodrom za pomocą grafiki 3d (Blender 3D) specjalnie pod mój silnik i do rakiet (lub samych silników) o średnicy 2 cm. Napiszcie jakie udoskonalenia wprowadzilibyście przed stworzeniem go w realu?
Kosmodrom V1.png
Kosmodrom V1.png (155.41 KiB) Przejrzano 10625 razy