Strona 2 z 2

: niedziela, 6 wrz 2009, 00:16
autor: jaskiniowiec
No i jesteśmy w domu...ebonit + żywica fenolowa. Z ebonitem gorzej, ale żywice fenolowe były dostępne w formie kleju do uszczelek w silnikach, w formie rozworu alkoholowego.

: niedziela, 6 wrz 2009, 12:29
autor: placydo
Nawet nie wiecie jak cieszę się z Waszych odpowiedzi tutaj. Widać coś dobrego jednak z tego może wyniknie. Na tygodniu zabiorę się za poszukiwania i być może parę testów. Oczywiście jeśli uda mi się namierzyć odpowiednie "produkty".

: poniedziałek, 7 wrz 2009, 09:57
autor: Grafit_alpha3
Owszem NASA grupa materiałów to PICA (Phenolic

Impregnated Carbon Ablator). Do zastosowania w kapsule Orion.

Przyjrzałem się i wychodzi na to, że ma być kapsuła, a nie prom ale widziałem rysunki z czymś podobnym do tego zawieszonym jak prom przy rakiecie... no cóż mój błąd pamięć jest zawodna.

: poniedziałek, 7 wrz 2009, 22:47
autor: PINOT
Przykładowy artykuł o szczegółach udoskonaleń w kolejnych generacjach SRB http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=10797&page=50



w podpunkcie nt. konstrukcji dyszy wspomina się o udoskonalonych "carbon cloth phenolic parts", czyli częściach ulegających zużyciu w trakcie pracy. A więc żywica fenolowo-formaldehydowa napełniana włóknem węglowym może być użyta do produkcji elementów dysz. Sądzę (po wygladzie), ze dysze MEDUSA właśnie z takich kompozytów wyprasowano.