Seria rakiet "Cumulus"
Seria rakiet "Cumulus"
Witam,
Już dość dawno niczego nie odpaliłem, ponieważ jestem pochłonięty studiowaniem Fizyki Technicznej . Tym nie mniej jednak, w wolnych chwilach staram się znaleźć czas na jak dotąd najambitniejszy z moich projektów rakietowych. Jest to projekt zakładający skonstruowanie serii rakiet Cumulus.
Najogólniej rzecz ujmując, rakiety serii Cumulus to rakiety o klasycznym wyglądzie(bez bajerów typu statecznik pierścieniowy) i wyposażone w układy odzysku, co najmniej tak dobre jak opóźniacz pirotechniczny.
Celem pierwszej z rakiet "Cumulus 500" w skrócie "Cu 500" jest lot na wysokość 500m i bezpieczne wylądowanie na spadochronie. Dwukrotnie udało mi się wystrzelić kijankę na wysokość ok. 500m, jednak kijanki są prymitywne i nie mają układów odzysku.
Oto wstępne dane techniczne rakiety Cu 500:
masa startowa: 500g
masa paliwa: 100g karmelki 65/35
impuls właściwy silnika: ok. 92s (silnik z papieru i drewna za wielkiego ciśnienia nie wytrzyma)
długość: 70cm
kaliber: 43mm
układ odzysku: opóźniacz pirotechniczny
http://www.photoblog.pl/pigla/25137103/cumulus_500.html
Dzięki wakacyjnej pracy nad udoskonalaniem moich silników rakietowych wiem że lot 500g rakiety na wysokość 500m jest w zasięgu moich możliwości.
Już dość dawno niczego nie odpaliłem, ponieważ jestem pochłonięty studiowaniem Fizyki Technicznej . Tym nie mniej jednak, w wolnych chwilach staram się znaleźć czas na jak dotąd najambitniejszy z moich projektów rakietowych. Jest to projekt zakładający skonstruowanie serii rakiet Cumulus.
Najogólniej rzecz ujmując, rakiety serii Cumulus to rakiety o klasycznym wyglądzie(bez bajerów typu statecznik pierścieniowy) i wyposażone w układy odzysku, co najmniej tak dobre jak opóźniacz pirotechniczny.
Celem pierwszej z rakiet "Cumulus 500" w skrócie "Cu 500" jest lot na wysokość 500m i bezpieczne wylądowanie na spadochronie. Dwukrotnie udało mi się wystrzelić kijankę na wysokość ok. 500m, jednak kijanki są prymitywne i nie mają układów odzysku.
Oto wstępne dane techniczne rakiety Cu 500:
masa startowa: 500g
masa paliwa: 100g karmelki 65/35
impuls właściwy silnika: ok. 92s (silnik z papieru i drewna za wielkiego ciśnienia nie wytrzyma)
długość: 70cm
kaliber: 43mm
układ odzysku: opóźniacz pirotechniczny
http://www.photoblog.pl/pigla/25137103/cumulus_500.html
Dzięki wakacyjnej pracy nad udoskonalaniem moich silników rakietowych wiem że lot 500g rakiety na wysokość 500m jest w zasięgu moich możliwości.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam,
Przeprowadziłem dziś test silnika do mojej rakiety Cu-500.
W skrócie dane techniczne kijanki, za pomocą której testowałem silnik, to:
Masa startowa 292g
Masa paliwa 100g(karmelka)
Zacisk początkowy 130.
Stalowa podkładka ograniczała minimalny zacisk końcowy do 140 a mimo to, wysokość lotu wyniosła zaledwie 420m
Gdybym wstawił taki silnik do mojegeo Cu-500 poleciałby najwyżej na 250m zamiast porządanych 500m.
Podejrzewam że zapłon był niekompletny, silnik pracował bardzo długo i stracił ok. 41s impulsu właściwego.
Były także pewne plusy, już po raz drugi sylikon jako uszczelniacz spisał się celująco.
W kolejnym teście analogiczna kijanka musi polecieć na ponad 680m, żeby możliwy był lot Cu-500 na wysokość 500m.
Pozdrawiam
Przeprowadziłem dziś test silnika do mojej rakiety Cu-500.
W skrócie dane techniczne kijanki, za pomocą której testowałem silnik, to:
Masa startowa 292g
Masa paliwa 100g(karmelka)
Zacisk początkowy 130.
Stalowa podkładka ograniczała minimalny zacisk końcowy do 140 a mimo to, wysokość lotu wyniosła zaledwie 420m
Gdybym wstawił taki silnik do mojegeo Cu-500 poleciałby najwyżej na 250m zamiast porządanych 500m.
Podejrzewam że zapłon był niekompletny, silnik pracował bardzo długo i stracił ok. 41s impulsu właściwego.
Były także pewne plusy, już po raz drugi sylikon jako uszczelniacz spisał się celująco.
W kolejnym teście analogiczna kijanka musi polecieć na ponad 680m, żeby możliwy był lot Cu-500 na wysokość 500m.
Pozdrawiam
-
- ******
- Posty: 94
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Zapłon lontem 3mm bez żadnych ceregieli.
Wysokość lotu za pomocą symulatora własnej roboty, stworzonego w Excelu (dokładność +/- 20m).
Polega to na podstawieniu danych <span style="font-weight: bold">pewnych</span>, a potem przybliżeniu danych <span style="font-weight: bold">prawdopodobnych</span> tak by zgadzał się czas lotu.
Wysokość lotu za pomocą symulatora własnej roboty, stworzonego w Excelu (dokładność +/- 20m).
Polega to na podstawieniu danych <span style="font-weight: bold">pewnych</span>, a potem przybliżeniu danych <span style="font-weight: bold">prawdopodobnych</span> tak by zgadzał się czas lotu.
Witam,
Dziś odpaliłem moją rakietę Cumulus 500, oto jej dane techniczne:
Masa startowa 400g
masa paliwa 83g
długość 70cm
układ: 4 stateczniki
odzysk: opóźniacz pirotechniczny
Zapraszam do obejrzenia filmu http://www.youtube.com/watch?v=y9aY7npkHxg
Niestety lot nie był udany, a rakieta doszczętnie spłonęła(przetrwała tylko drewniana głowica)
Są dwa powody tej niepowetowanej straty. Słaby silnik(pomimo zastosowania zapalnika z 57 zapałczanych łebkow) i słabe zamocowanie silnika w korpusie, który po uderzeniu w ziemię wleciał do środka rakiety i spalił ją.
Dziś odpaliłem moją rakietę Cumulus 500, oto jej dane techniczne:
Masa startowa 400g
masa paliwa 83g
długość 70cm
układ: 4 stateczniki
odzysk: opóźniacz pirotechniczny
Zapraszam do obejrzenia filmu http://www.youtube.com/watch?v=y9aY7npkHxg
Niestety lot nie był udany, a rakieta doszczętnie spłonęła(przetrwała tylko drewniana głowica)
Są dwa powody tej niepowetowanej straty. Słaby silnik(pomimo zastosowania zapalnika z 57 zapałczanych łebkow) i słabe zamocowanie silnika w korpusie, który po uderzeniu w ziemię wleciał do środka rakiety i spalił ją.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiadomo, chociaż to był mój najsłabszy lot od czasów wilgotnego startu Andromedy, nie mogę się poddać, napewno nie z takim nobilitującym emblematem i nadaną mi przez Was rangą Uznam to za wypadek przy pracy
PS. Zdążyłem już zrobić korpus silnika do kolejnej rakiety, niech teraz dobrze wyschnie, bo wilgotny nie jest tak wytrzymały jak w pełni wysuszony.
Pozdrawiam
PS. Zdążyłem już zrobić korpus silnika do kolejnej rakiety, niech teraz dobrze wyschnie, bo wilgotny nie jest tak wytrzymały jak w pełni wysuszony.
Pozdrawiam
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Coś tu kolego za bardzo kombinujecie. 57 zapałek ja bym się bał po prostu. Karmelek jest paliwem niezwykle łatwozapalnym, 4 zapałki i w zupełności wystarczy. Przy masie startowej 400g przy silniku na 80g karmelka rakieta powinna zniknąć z oczu.
Drewniana dysza Naprawdę zrezygnowałbym z tego, sam widzisz że zamiast SR wyszła świeca dymna. Dysza drewniana niszczy się na tychmiast po starcie a potem to już tylko dymi. Jak sądzę uzyskałeś ze 20s impulsu właściwego zamiast 120s które można spokojnie uzyskać w silniku PCV z dyszą na cx5 i podkładce metalowej gdy zapalisz silnik elektrycznie. Oczywiście rób jak chcesz ale chociaż zrezygnuj z tego drewna na dyszę Degresywne spalanie uzyskasz krótszym blokiem beates, niestety poniżej pewnego zacisku karmelek dramatycznie traci na impulsie i w ten sposób nie zrobisz silnika marszowego.
Moje życzenie świąteczne dla Ciebie to udany SRek do Twoich modeli
pzdr
Drewniana dysza Naprawdę zrezygnowałbym z tego, sam widzisz że zamiast SR wyszła świeca dymna. Dysza drewniana niszczy się na tychmiast po starcie a potem to już tylko dymi. Jak sądzę uzyskałeś ze 20s impulsu właściwego zamiast 120s które można spokojnie uzyskać w silniku PCV z dyszą na cx5 i podkładce metalowej gdy zapalisz silnik elektrycznie. Oczywiście rób jak chcesz ale chociaż zrezygnuj z tego drewna na dyszę Degresywne spalanie uzyskasz krótszym blokiem beates, niestety poniżej pewnego zacisku karmelek dramatycznie traci na impulsie i w ten sposób nie zrobisz silnika marszowego.
Moje życzenie świąteczne dla Ciebie to udany SRek do Twoich modeli
pzdr