Ciśnienie pracy silnika rakietowego

Legendarny zbiór wiedzy i terminologii w nowej odsłonie
admin
Administrator
Posty: 214
Rejestracja: poniedziałek, 31 sty 2011, 17:44

Ciśnienie pracy silnika rakietowego

Post autor: admin »

CIŚNIENIE PRACY SILNIKA RAKIETOWEGO
Jest to wartość ciśnienia panującego wewnątrz silnika rakietowego w czasie jego pracy. Im ta wartość większa, tym lepiej. Wartość siły ciągu, impulsu właściwego, liniowej prędkości spalania, czasu pracy zależą bezpośrednio od ciśnienia. Oznaczeniem ciśnienia jest: p. Są paliwa, które do pełnego oddania energii wymagają wysokich ciśnień (np. jednorodne paliwa rakietowe oparte na nitrocelulozie) i takie, które palą się dopiero pod pewnym ciśnieniem. Generalnie ciśnienie to miara siły działającej na jednostkę powierzchni. I tu kilka jednostek: Paskal (oznaczany: Pa), to siła 1 niutona siły działającego na 1 metr kwadratowy powierzchni, czyli N/m2. Jest to jednostka bardzo mała, więc najczęściej spotyka się megapaskal, czyli MPa. MPa = 1 000 000 Pa. Inną jednostką jest jednostka trochę nam obca, ale za sprawą netu (i podglądu co tam na zachodzie) trzeba ją znać. To psi, czyli jeden funt siły działający na cal kwadratowy powierzchni. Przelicznik: 1 MPa = 145.0377 Psi.
Wartość ciśnienia pracy silnika jest bezpośrednio zależna od zacisku.
Zajmuję się forum tylko od strony technicznej
Zablokowany