Karmelek klasy G lub H do TVC
- U.S. air force
- ****
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
- Lokalizacja: Lauterhagen
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Możesz próbować samemu robić nadchloran amonu lecz kwas chlorowy (VII) 70% do tego potrzebny kosztuje w warchemie 140zł za 250ml.
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Einstein
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Aż tak zaawansowany w chemii nie jestem, nie czułbym się komfortowo z kwasemU.S. air force pisze: ↑poniedziałek, 11 sty 2021, 22:37 Możesz próbować samemu robić nadchloran amonu lecz kwas chlorowy (VII) 70% do tego potrzebny kosztuje w warchemie 140zł za 250ml.
Dzięki!
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Poniżej wymiary dyszy z wczoraj opisywanego testu silnika (z dyszą o śr. kryt. 5,4mm). Dysza była wklejana na żywicę epoksydową, drukowana z ABS-u. Dysza przepaliła się dokładnie na początku średnicy krytycznej (patrząc od ziarna).
Nowy silnik
Parametry silnika 4:
Poniżej wymiary dyszy do silnika 4 KN/SB/ (tlenek III żelaza?) do wykonania z cx-5:
Poniżej wymiary dyszy do silnika 4 KN/SB/ (tlenek III żelaza?) do wykonania ze stali kwasoodpornej:
Silnik tworzony jest do rakiety o masie ~2kg, zależy mi na długim czasie pracy i w miarę stabilnym ciągu.
Prosiłbym o opinię dot. parametrów silnika z SRM'a oraz parametrów dysz. Czy wkręcana dysza będzie dawała jakieś straty w wynikach silnika, co sądzicie o samym pomyśle?
Wiecie dlaczego polsko i angielskojęzyczna wersja SRM'a różnią się pod względem wyników?
Pozdrawiam
Darek
Nowy silnik
Parametry silnika 4:
Poniżej wymiary dyszy do silnika 4 KN/SB/ (tlenek III żelaza?) do wykonania z cx-5:
Poniżej wymiary dyszy do silnika 4 KN/SB/ (tlenek III żelaza?) do wykonania ze stali kwasoodpornej:
Silnik tworzony jest do rakiety o masie ~2kg, zależy mi na długim czasie pracy i w miarę stabilnym ciągu.
Prosiłbym o opinię dot. parametrów silnika z SRM'a oraz parametrów dysz. Czy wkręcana dysza będzie dawała jakieś straty w wynikach silnika, co sądzicie o samym pomyśle?
Wiecie dlaczego polsko i angielskojęzyczna wersja SRM'a różnią się pod względem wyników?
Pozdrawiam
Darek
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Z tego co mi wiadomo to na nadchloran nie ma, jest na azotan. Aczkolwiek kupienie jest niemalże niemożliwe.
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Wkręcana dysza nie ma wpływu na osiągi (chyba, że ją wyrwie )
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Myślę, że przy normalnych silnikach to niema znacznia z powodu na kurtki czas pracy. Ale przy silniku o czasie pracy 8s to może mieć wpływ na rozmiary silnika.
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Przy takim silniku nie bawiłbym się w dyszę mocowaną na gwint. Głównym minusem takiego rozwiązania jest konieczność zastosowania grubościennej rury aby gwint nie "zerwał się" podczas pracy silnika. Tak jak już wcześniej wspomniałem, lepiej byłoby zastosować pierścienie segera.
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Dzięki za radę. Słuszna uwaga z grubą rurą.Konrad pisze: ↑wtorek, 12 sty 2021, 20:52 Przy takim silniku nie bawiłbym się w dyszę mocowaną na gwint. Głównym minusem takiego rozwiązania jest konieczność zastosowania grubościennej rury aby gwint nie "zerwał się" podczas pracy silnika. Tak jak już wcześniej wspomniałem, lepiej byłoby zastosować pierścienie segera.
Spróbuję zrobić dyszę tak jak Ty, z oringami i pierścieniem segera, jednak nie jestem pewien jak taki pierścień się montuje. Frezujemy w rurze i dyszy delikatny rowek, w który wpuszczamy pierścień i tyle? Taką operację na cnc byłoby trzeba
Re: Karmelek klasy G lub H do TVC
Rowek wytacza się tylko w rurze, a dysza opiera się o segera. Jeśli chodzi o montaż to jest to bardzo proste. Wystarczy kupić specjalne szczypce, którymi ściskamy segera i wkładamy do rury. Dokładne informacje dotyczące wyboru i montażu segera znajdziesz bez większego problemu w internecie.