Silnik z rury PVC.
Silnik z rury PVC.
Witam,
Od jakiegoś miesiąca interesuję się budową amatorskich silników rakietowych z rur PVC, i dążę do tego aby zbudować swój własny silnik.
Przeczytałem wszystkie tematy na forum o budowie tych silników oraz przyswoiłem dużo wiedzy ze strony Richarda Nakkaki, zaprojektowałem również ten silnik w SRM :
Wymiary i Kn ciśnienie Osiągi Wyniki tak się prezentuję.
I tutaj mam parę pytań,
Po 1, do wykonania tego silnika chcę użyć rury PVC 1-1/4" SCH40 tak jak wiele razy proponowano ją na tym forum i chcę się upewnić czy na pewno wytrzyma takie ciśnienie ?
Po 2, największy problem sprawia mi konstrukcja dyszy, w SRM jest podana średnica krytyczna oraz średnica wylotowa ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji ani o wartościach kątów dyszy (czytałem na stronie Nakkaki aby zrobić 60 Stopni kąt wlotowy oraz 15 Stopni kąt wylotowy, czy taka dysza by dobrze działała ?) ani o długości jaką powinna mieć dysza. Samą dyszę planuję zrobić z CX-5 a w średnicy krytycznej umieścić parę podkładek aby uniknąć znacznego poszerzania się średnicy krytycznej. W angielskiej wersji SRM jest zakłładka o Nozzle design i wyszło mi coś takiego: Ale nie mam pojęcia czy to jest optymalny kształt dyszy.
Po 3, zamierzam zrobić zatyczkę do rury również z CX-5 matując jej powierzchnię od środka oraz wywiercając dziury po bokach aby "zaklinować" zatyczkę, i zastanawiam się jaką grubość powinna mieć taka zatyczka aby wytrzymać ciśnienie oraz czy jest to dobry sposób na zatkanie PVC ?
Byłbym mega wdzięczny za pomoc.
Od jakiegoś miesiąca interesuję się budową amatorskich silników rakietowych z rur PVC, i dążę do tego aby zbudować swój własny silnik.
Przeczytałem wszystkie tematy na forum o budowie tych silników oraz przyswoiłem dużo wiedzy ze strony Richarda Nakkaki, zaprojektowałem również ten silnik w SRM :
Wymiary i Kn ciśnienie Osiągi Wyniki tak się prezentuję.
I tutaj mam parę pytań,
Po 1, do wykonania tego silnika chcę użyć rury PVC 1-1/4" SCH40 tak jak wiele razy proponowano ją na tym forum i chcę się upewnić czy na pewno wytrzyma takie ciśnienie ?
Po 2, największy problem sprawia mi konstrukcja dyszy, w SRM jest podana średnica krytyczna oraz średnica wylotowa ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji ani o wartościach kątów dyszy (czytałem na stronie Nakkaki aby zrobić 60 Stopni kąt wlotowy oraz 15 Stopni kąt wylotowy, czy taka dysza by dobrze działała ?) ani o długości jaką powinna mieć dysza. Samą dyszę planuję zrobić z CX-5 a w średnicy krytycznej umieścić parę podkładek aby uniknąć znacznego poszerzania się średnicy krytycznej. W angielskiej wersji SRM jest zakłładka o Nozzle design i wyszło mi coś takiego: Ale nie mam pojęcia czy to jest optymalny kształt dyszy.
Po 3, zamierzam zrobić zatyczkę do rury również z CX-5 matując jej powierzchnię od środka oraz wywiercając dziury po bokach aby "zaklinować" zatyczkę, i zastanawiam się jaką grubość powinna mieć taka zatyczka aby wytrzymać ciśnienie oraz czy jest to dobry sposób na zatkanie PVC ?
Byłbym mega wdzięczny za pomoc.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rury PVC.
Paliwo, które chcesz zastosować to faktycznie cukier z saletrą? Karmelek na cukrze stołowym?
Re: Silnik z rury PVC.
Ja trzymałem się max. 2.5 MPa.
W rurce o długości 18,4cm dawałem ok 2 cm betonu na zatyczkę i tyle samo przeznaczałem na dyszę.
Najważniejsze by dobrze zaginać końce rurki.
W rurce o długości 18,4cm dawałem ok 2 cm betonu na zatyczkę i tyle samo przeznaczałem na dyszę.
Najważniejsze by dobrze zaginać końce rurki.
Space is hard.
Re: Silnik z rury PVC.
Paliwo, które chcesz zastosować to faktycznie cukier z saletrą? Karmelek na cukrze stołowym?
[/quote]
Tak planuję zastosować paliwo z saletry i cukru stołowego. Myślisz że inne sprawdziłoby się lepiej ?
[/quote]
Tak planuję zastosować paliwo z saletry i cukru stołowego. Myślisz że inne sprawdziłoby się lepiej ?
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Silnik z rury PVC.
Cukier stołowy jest ok od biedy, ale najlepiej i najwygodniej jest użyć sorbitolu. Ma niższą temperaturę topnienia, przez co lepiej się topi w garnku. Sorbitol pozostaje plastyczny dłużej od cukru stołowego lub glukozy, dzięki czemu łatwiej jest go formować w "bobki" przed wrzuceniem do formy i zaprasowaniem. Różnica jest również w charakterystyce spalania, ale myślę że wyczaisz to robiąc sobie porównanie w SRM.
Re: Silnik z rury PVC.
tej odpowiedzi należy dać wyróżnienie
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Zbych Staniszewski
Re: Silnik z rury PVC.
Porównałem W SRM i wygląda super, mniejsze ciśnienie, dłuższy czas pracy a impuls całkowity prawie bez zmian.verex pisze: ↑środa, 23 wrz 2020, 06:27 Cukier stołowy jest ok od biedy, ale najlepiej i najwygodniej jest użyć sorbitolu. Ma niższą temperaturę topnienia, przez co lepiej się topi w garnku. Sorbitol pozostaje plastyczny dłużej od cukru stołowego lub glukozy, dzięki czemu łatwiej jest go formować w "bobki" przed wrzuceniem do formy i zaprasowaniem. Różnica jest również w charakterystyce spalania, ale myślę że wyczaisz to robiąc sobie porównanie w SRM.
Dzięki za podpowiedz.
Re: Silnik z rury PVC.
Aktualnie myślę nad sposobem zamocowania dyszy w rurze, czytałem o o-ringach jak i pierścieniach segera, lecz najlepszym rozwiązaniem wydaje się być zamocowanie dyszy na śrubach i tu pytanie, jak ją wtedy uszczelnić ? o-ring wiąże się z koniecznością zrobienia rowków w rurze co wydaje się dość trudnym zadaniem aby zrobić to równo.
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Silnik z rury PVC.
Jeśli planujesz zrobić dyszę z CX5 to nie martw się o żadne uszczelnienia. Cement samemu dość dobrze uszczelni. Dyszę robisz od razu w korpusie silnika po uprzednim zaformowaniu na ciepło rurki na lekki ścięty stożek, tak aby nie wypluło dyszy.
Jeśli chcesz obejść się bez formowania termicznego rurki to wtedy faktycznie pozostaje porobić na obwodzie otwory i cement lać tak aby je wypełnił.
Jeśli chcesz obejść się bez formowania termicznego rurki to wtedy faktycznie pozostaje porobić na obwodzie otwory i cement lać tak aby je wypełnił.
Re: Silnik z rury PVC.
Pewnie na forum jest gdzieś post jak zagiąć rurę pod silnik ale ja nie natrafiłem na taki, mógłbyś przybliżyć jak to się robi i w jaki sposób ma to uszczelnić dyszę ?