Miejsce do wystrzelenia rakiety w pobliżu Katowic.

Monor
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: piątek, 5 cze 2015, 10:30

Miejsce do wystrzelenia rakiety w pobliżu Katowic.

Post autor: Monor »

Tak jak w tytule. Poszukuje od pewnego czasu miejsca w pobliżu Katowic, gdzie mógłbym wystrzelić swoją pierwszą rakietę. Niestety nie mam żadnego doświadczenia
w wybieraniu miejsca do odpalania rakiet. Proszę o Pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 828
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Miejsce do wystrzelenia rakiety w pobliżu Katowic.

Post autor: Tofifi »

Cześć!
Przede wszystkim, powinieneś zacząć, od ustalenia, jaką rakietę chcesz wystartować (masa, średnica, rodzaj napędu, maksymalna wysokość jaką osiągnie rakieta, sposób lądowania), następnie znając jej potencjalny zasięg zlokalizować miejsce jest do tego najbezpieczniejsze (zdała od linii wysokiego napięcia, parkingów z drogimi samochodami Obrazek, osiedli mieszkaniowych itp).
a przy tym uniemożliwiające utratę modelu poprzez zawieszenie go na bardzo wysokim drzewie / dachu budynku. Pomocne mogą się okazać warunki meteorologiczne a zwłaszcza prędkość wiatru, gdyż zbyt silny "porwać" rakietę w trakcie lądowania i przy źle dobranym spadochronie przenieść ją na odległość od kilkudziesięciu do kilkuset metrów..
Idealne miejsce powinno umożliwić lądowanie w obrębie pola startowego, a jego rozmiary zależne są właśnie od czynników które napisałem wyżej.
wrx
****
Posty: 227
Rejestracja: sobota, 22 lut 2014, 20:15
Lokalizacja: Siedlce

Re: Miejsce do wystrzelenia rakiety w pobliżu Katowic.

Post autor: wrx »

Witam. :smile:

Zaprojektuj sobie rakietę w Oppen Rockets ( albo, jeżeli juz masz jakiś projekt przegraj do OR) wstaw silnik którego chciałbyś użyć i zasymuluj prędkość opadania ( domyślne opcje symulacji).