Na 80% obowiązuje wtedy wzór Eulera. I dla konstrukcji wypełnianej w całości pianką również. Miałem w rękach konstrukcję przekładkową folia Al i pianka poliuretanowa, na grubości 10 mm było sztywne jak deska.
Mikrobalon wychodzi gęsty 0,085g/cm^3 plus żywica wyjdzie 0,25g/cm^3. Nie widzę sensu dodawanie włókien.
Nie wiem czy myślimy o tym samym przetłaczaniu. Zgniot może zwiększyć Re (tylko do Rm) materiału, ale nie moduł Younga. Można by uzyskać ten efekt przez wytworzenie tekstury, ale to zbyt zaawansowane dywagacje jak na forum amatorskie
Jeśli chodziło o ryflowanie to nie ma za bardzo sensu.
Mocowanie stateczników jest sprawą indywidualną każdego modelu. Konstrukcyjnie można to rozwiązać na całe multum sposobów. Klejenie z powodzeniem może zastąpić spawanie, a przy blasze 0,25 mm musi.
Żywica epoksydowa ma Rm 40 do 85 MPa. Po spawach nie można oczekiwać dużo więcej (żużel i strefa wpływu ciepła). Problemem jest adhezja. O tym już pisałem w tym temacie.
Post <span style="font-weight: bold">ksard_pl</span> przypomniał mi sentencję z ostatniego wykładu
"Po co myśleć, kiedy trzeba robić?"
Oprócz teorii jest jeszcze know how, a ten można nabyć od praktyków albo samemu coś robiąc. Moim skromnym zdaniem problem stateczników będzie w tych konstrukcjach problemem braku tego know how i nie ma tu nad czym póki co dywagować.
Blacha alu - wykorzystanie w modelarstwie rakietowym
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Blacha o której pisałem, to powszechnie używane w poligrafii płyty offsetowe. Nie znam charakterystyki stopu i nie dotarłem do takich informacji w sieci. Występują w grubościach od 0.15 do 0.30 mm. Te ostatnie najłatwiej zdobyć.
W każdej drukarni można takie blachy załatwić za przysłowiowego browara.
Co do stosowania ich w modelarstwie, myślałem o zastosowaniu tych blach w kompozycji ze styrodurem i kompozytami epoksydowymi. Zresztą, zamiast dywagować nad przydatnością lub jej brakiem, trzeba zacząć działać.
Dzięki Ksard za odzew, bo czytając na forum pirotechnicznym o Twojej rakiecie z puszek od piwa, nie wiedziałem do końca czy to żart Jak widzę materiał spisuje się na medal.
W każdej drukarni można takie blachy załatwić za przysłowiowego browara.
Co do stosowania ich w modelarstwie, myślałem o zastosowaniu tych blach w kompozycji ze styrodurem i kompozytami epoksydowymi. Zresztą, zamiast dywagować nad przydatnością lub jej brakiem, trzeba zacząć działać.
Dzięki Ksard za odzew, bo czytając na forum pirotechnicznym o Twojej rakiecie z puszek od piwa, nie wiedziałem do końca czy to żart Jak widzę materiał spisuje się na medal.
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Spróbowałem policzyć i nic z tego
Znalazłem wzory empiryczne dla profili stalowych. Z wiadomości które ja posiadam należy to policzyć za pomocą MES, a najlepiej sprawdzić na gotowym modelu. Czyli nic co mógłbym teraz zrobić.
PINOT mógłbyś mi dokładnie wyjaśnić o co chodzi z tym przetłaczaniem, albo podać źródła. Ja rozumiem to jako zwiększanie długości wytłoczki kosztem średnicy.
Ze względu na koszty, olbrzymie problemy z uzyskaniem długich wytłoczek, grube przekroje wytłoczki bardzo trudno mi sobie wyobrazić zastosowanie tej techniki.
Znalazłem wzory empiryczne dla profili stalowych. Z wiadomości które ja posiadam należy to policzyć za pomocą MES, a najlepiej sprawdzić na gotowym modelu. Czyli nic co mógłbym teraz zrobić.
PINOT mógłbyś mi dokładnie wyjaśnić o co chodzi z tym przetłaczaniem, albo podać źródła. Ja rozumiem to jako zwiększanie długości wytłoczki kosztem średnicy.
Ze względu na koszty, olbrzymie problemy z uzyskaniem długich wytłoczek, grube przekroje wytłoczki bardzo trudno mi sobie wyobrazić zastosowanie tej techniki.
Aaa, mówimy o zupełnie innych rzeczach. Oczywiście produkowanie elementów cylindrycznych poprzez przetłaczanie (jak np robi się abody do baterii) do formowania korpusów rakiet uważam za mało uzasadnione. Chodzi mi o tworzenie przetłoczeń na powierzchniach płaskich bądź cylindrycznych, które zwiększają sztywność w rządanym kierunku. Kadłuby rakiet mają często wzdłużne przetłoczenia, również elementy karoserii samochodowej, dachy z blach trapezpwych itd. - daletego mówiłem o tym, że to oczywiste, gdyż tego rodzaju zabiegi stosuje się obecnie powszechnie w celu zwiększania sztywności elementów.