Silniki TSP

urządzenia naziemne
Awatar użytkownika
Bdabrowski
***
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Silniki TSP

Post autor: Bdabrowski »

Hej, w ostatnim czasie razem z mateusz_f mieliśmy okazję przetestować na hamowni dwa silniki od TSP, F35 oraz G50. Testy oprócz uzyskania krzywych ciągu miały na celu sfilmowanie oraz stworzenie modelu tych silników do programu OpenRocket. W najbliższym czasie wejdę jeszcze w posiadanie silnika F8 i też postaram się go przetestować.
  • F35
    Silnik F35 raczej bez zaskoczenia, impuls całkowity zgodny z tym podanym przez producenta (w granicach błędu pomiarowego).
    Krzywa ciągu:
    F35.png
    F35.png (443.66 KiB) Przejrzano 615 razy
    Plik silnika do programu OpenRocket:
    TSP_F35.eng
    (298 Bajtów) Pobrany 48 razy
    Film z testu:
    https://youtube.com/shorts/NIS74aNBP_E?feature=share
  • G50
    Ten silnik natomiast był dość ciekawy. Z tego co udało mi się dowiedzieć od innych modelarzy konstrukcja ta według producenta ma 130Ns, 80N ciągu startowego i 50N ciągu marszowego z czasem pracy około 3,5s. I tu zaczyna się robić dziwnie, jeżeli jest to silnik G i ma ponad 50N ciągu przez 3,5s to jest on tak na prawdę silnikiem klasy H. Test na hamowni jednak wykazał, że ciąg marszowy wynosi jednak nie 50 a trochę poniżej 30N i zważając na to, że F35 ma impuls taki jak w specyfikacji to dane dla "G50" też powinny być stosunkowo dokładne załóżmy w granicach +-5%. Wypadałoby zrobić jeszcze kilka testów ale te dane już będę brał z lotów bo jednak 100zł za strzał to nie są grosze a każdy też chce polatać.
    Krzywa Ciagu:
    G50.png
    G50.png (386.37 KiB) Przejrzano 615 razy
    Olek silnika do programu OpenRocket:
    TSP_G50.eng
    (1.17 KiB) Pobrany 44 razy
    Film z testu:
    https://youtube.com/shorts/M0PfOsfzcIk?feature=share
Jeszcze raz chciałbym podziękować Mateuszowi, który to był pomysłodawcą wykonania tych testów. Mam nadzieję, że w przyszłości uda się wykonać więcej odpaleń różnych silników i stworzyć bazę z której wszyscy będziemy mogli korzystać.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
mateusz_f
**
Posty: 31
Rejestracja: wtorek, 1 paź 2019, 17:14

Re: Silniki TSP

Post autor: mateusz_f »

1. Bądźmy uczciwi - 95% roboty odwaliłeś Ty, ja tylko poprosiłem, żebyś mi przetestował silnik i wsparłem w analizie wyników :D
2. G50 użyłem jakiś czas temu w swojej rakiecie i byłem niemile zaskoczony efektem. Według internetu powinien mieć nawet 140Ns. http://www.rcazl.pl/images/aktualnosci/2017/tsp/s_1.pdf
Chciałem zobaczyć na hamowni, czy niższy pułap wynikał z oporów wyrzutni lub rakiety, czy też problem leżał w silniku.

3. Teraz, jak już jest plik .eng to przynajmniej wiadomo, czego się spodziewać. G50 to w tym momencie jedyny dostępny dla modelarzy większy silnik, zdolny wynieść w powietrze troszkę większą paczkę elektroniki.

4. Rakietowa braci, czekamy na dane z lotów:)

Pozdrowienia!
Mateusz
ODPOWIEDZ