Czas zainteresować się hybrydą MH8 jako alternatywa dl a silniczków klimy . Nie ma materiałów niebezpiecznych i jest legalna dl mnie to jest ważne.
Wojtek
Silniki rakietowe a legalność
Re: Silniki rakietowe a legalność
Ostatnio zmieniony wtorek, 30 sie 2016, 20:00 przez wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silniki rakietowe a legalność
Dokładnie tak!!! A wykorzystanie tych silników przyspieszy prace nad mocniejszymi silnikami hybrydowymi! MH8 jest w klasie D o ile się nie mylę. Trzeba to rozwijać.
Free Your Mind
Re: Silniki rakietowe a legalność
OTrafciodz pisze: A wykorzystanie tych silników przyspieszy prace nad mocniejszymi silnikami hybrydowymi!
Gdzie można kupić takie silniki?
"Przemkną dni zatroskanym rojem, niebo przeszyją nowych statków trasy..."
(_[__]=====/////=====[__]_)
(_[__]=====/////=====[__]_)
- gregores
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 164
- Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 18:03
- Lokalizacja: Dębica/Rzeszów
Re: Silniki rakietowe a legalność
http://forum.rakiety.org.pl/mikrohybryd ... t2209.htmlAdi-Ozo pisze:OTrafciodz pisze: A wykorzystanie tych silników przyspieszy prace nad mocniejszymi silnikami hybrydowymi!
Gdzie można kupić takie silniki?
http://forum.rakiety.org.pl/akumulatory ... t1523.html
"Celuj w Księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz - będziesz między gwiazdami"
Re: Silniki rakietowe a legalność
Hybryda - to nie jakaś pirotechnika - super.
Re: Silniki rakietowe a legalność
Tak sobie dziś pomyślałem. Hybryda jest legalna, bo z punktu widzenia prawa jest tylko butlą z podtlenkiem azotu z różnymi ozdóbkami. Z punktu widzenia prawa to nie silnik rakietowy, tylko rzeźba współczesna w stylu technologicznym.
Hybryda staje się silnikiem rakietowym od momentu zapłonu do momentu wygaśnięcia i wtedy jest nielegalna. Ale policja nie zdąży przyjechać w te kilka sekund.
Klasycznie wykonany silnik karmelkowy jest nielegalny od momentu wymieszania cukru z saletrą do momentu wygaśnięcia silnika.
Ale jeżeli karmelkę robi się przez odparowanie wody z nasyconego roztworu saletry i cukru (nigdy nie odparuje się całej wody)...
Roztwór – jednorodna mieszanina dwóch lub więcej związków chemicznych lub pierwiastków chemicznych. Skład roztworów określa się przez podanie stężenia składników. W roztworach zwykle jeden ze związków chemicznych jest nazywany rozpuszczalnikiem, a drugi substancją rozpuszczaną. Który z dwóch związków uznać za rozpuszczalnik, jest właściwie kwestią umowną, wynikającą z praktyki i tradycji.
Tak przygotowana karmelka jest zatem ROZTWOREM WODNYM. Czy zatem posiadanie [przesyconego] roztworu saletry i cukru w wodzie jest nielegalne? Czy to nie jest tak jak z hybrydą. Tylko od zapłonu do wygaśnięcia?
Hybryda staje się silnikiem rakietowym od momentu zapłonu do momentu wygaśnięcia i wtedy jest nielegalna. Ale policja nie zdąży przyjechać w te kilka sekund.
Klasycznie wykonany silnik karmelkowy jest nielegalny od momentu wymieszania cukru z saletrą do momentu wygaśnięcia silnika.
Ale jeżeli karmelkę robi się przez odparowanie wody z nasyconego roztworu saletry i cukru (nigdy nie odparuje się całej wody)...
Roztwór – jednorodna mieszanina dwóch lub więcej związków chemicznych lub pierwiastków chemicznych. Skład roztworów określa się przez podanie stężenia składników. W roztworach zwykle jeden ze związków chemicznych jest nazywany rozpuszczalnikiem, a drugi substancją rozpuszczaną. Który z dwóch związków uznać za rozpuszczalnik, jest właściwie kwestią umowną, wynikającą z praktyki i tradycji.
Tak przygotowana karmelka jest zatem ROZTWOREM WODNYM. Czy zatem posiadanie [przesyconego] roztworu saletry i cukru w wodzie jest nielegalne? Czy to nie jest tak jak z hybrydą. Tylko od zapłonu do wygaśnięcia?
Pozdrawiam
Paweł Pigłowski
Paweł Pigłowski
cukier saletra -Silniki rakietowe a legalność
Drogi Kolego z Poznania.
Cukier jest legalny, saletra jest legalna. Uruchomienie silnika w którym spali się mieszanka i wystąpi w związku z tym zjawisko fizyczne zwane ciągiem jest legalne. Dla modeli z silnikiem klasy D oraz z klastrami do siedmiu silników klasy D. Model może być duży, dwa, trzy, cztery metry wysokości.
No jednak dobrze jest znać się na rzeczy i przystąpić do Polskiego Towarzystwa Rakietowego. Z odpowiedzialności osobistej nie zwalnia nic.
pozdrówka z Białegostoku i wszystkim powodzenia na METEORZE.
Cukier jest legalny, saletra jest legalna. Uruchomienie silnika w którym spali się mieszanka i wystąpi w związku z tym zjawisko fizyczne zwane ciągiem jest legalne. Dla modeli z silnikiem klasy D oraz z klastrami do siedmiu silników klasy D. Model może być duży, dwa, trzy, cztery metry wysokości.
No jednak dobrze jest znać się na rzeczy i przystąpić do Polskiego Towarzystwa Rakietowego. Z odpowiedzialności osobistej nie zwalnia nic.
pozdrówka z Białegostoku i wszystkim powodzenia na METEORZE.
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Zbych Staniszewski
Re: Silniki rakietowe a legalność
A propos silników Klimy, które są klasyfikowane jako materiały pirotechniczne P1.
Poszperałem w aktualnej wersji ustawy o MW i znalazłem konkretne informacje o ich nabywaniu, przechowywaniu i używaniu.
Podstawa prawna: Dz. U. 2002 Nr 117 poz. 1007 ze zmianami z 21 listopada 2022
USTAWA z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego
Art. 9. ust. 2
Nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na nabywanie, przechowywanie lub używanie wyrobów pirotechnicznych, o których mowa w art. 62c ust. 1 pkt 1 lit. a–c, pkt 2 lit. a oraz pkt 3 lit. a.
Art. 62c ust. 1 pkt 3 lit. a
klasa P1: wyroby inne niż wyroby klas F1–F3 i T1, które podczas działania charakteryzują się niskim stopniem zagrożenia życia i zdrowia ludzi oraz mienia i środowiska,
Poszperałem w aktualnej wersji ustawy o MW i znalazłem konkretne informacje o ich nabywaniu, przechowywaniu i używaniu.
Podstawa prawna: Dz. U. 2002 Nr 117 poz. 1007 ze zmianami z 21 listopada 2022
USTAWA z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego
Art. 9. ust. 2
Nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na nabywanie, przechowywanie lub używanie wyrobów pirotechnicznych, o których mowa w art. 62c ust. 1 pkt 1 lit. a–c, pkt 2 lit. a oraz pkt 3 lit. a.
Art. 62c ust. 1 pkt 3 lit. a
klasa P1: wyroby inne niż wyroby klas F1–F3 i T1, które podczas działania charakteryzują się niskim stopniem zagrożenia życia i zdrowia ludzi oraz mienia i środowiska,