Silniki hybrydowe by Poznań

Czyli serca naszych niebolotów !
tadeusz
PROFI
Posty: 372
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

Oszczędne silniki testowe.
Żeby zaoszczędzić podtlenek na testach wykonałem 3 zbiorniki testowe o zmniejszonej pojemności tj. 200g N2O.
do zbiorników można przykręcać różnej wielkości komory spalania z różną wielkością ziaren.Można użyć też małych
silników. Idea polega na wykorzystaniu początkowego etapu pracy silnika do określenia jego parametrów.
Przy wtrysku 2,5mm przewiduję czas pracy ok.1,5s a przy wtrysku 3,2mm ok.1,0s. Zobaczymy.
Niedługo pierwsze testy.
Zdjęcie:
Silniki testowe:2 spawane i 1 skręcany
Silniki testowe:2 spawane i 1 skręcany
WhatsApp Image 2022-07-18 at 14.24.08.jpeg (348.61 KiB) Przejrzano 240 razy
tadeusz
PROFI
Posty: 372
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

20 lipca br. przeprowadziliśmy 4 testy oszczędnościowe silników hybrydowych/ok.700g N2O/.
Przemo obsługa komputera i zamiana plików tekstowych na wykresy ,Pigła obsługa kamery.Upał.
Test 058.
Zbiornik poj.200g napełniony181g N2O.KS fi36x1x200.Ziarno papierowo- parafinowe 54% fi34/15x200.Kanał fi15x200.
D-10/23Al.W-2,5. D/W - 16.Butla 57bar.Start agresywny.Dostałem piaskiem po twarzy.Ubytek ziarna 53,4g /Przemo
twierdzi ,że ok.10g parafiny wyciekło już po teście/.O/F - 3,39/4,17. F/O+F - 19,19/22,78%.Plik został zapisany
ale z zerowymi wartościami.



Test 059./bezdyszowy/
N2O - 179g.Butla 60bar.KS fi40x1,5x150.Ziarno paraf/żywica 60/40% fi37x150.Kanał stożkowo-walcowy fi10- 20x85 +
+fi20x65.Dodatkowa rozpałka 10,3g.D-fi37/18x30 tekstolit.W-3,2.D/W - 31,6.Start łagodny.Ubytek ziarna 27,6g.
O/F - 6,485. F/O+F - 13,36%.Silnik wygenerował Ic - 188Ns/148Ns Ifc.Fmax -240N.Tpfc - 0,83s.Tp - 1,94s.
Ic/N2O -1,05Ns/gN2O.Słabo.Wykres:
Bezdyszowy
Bezdyszowy
t059.png (11.77 KiB) Przejrzano 198 razy
Test 060.
N2O -187g.Butla 62bar.KS fi36x1x200.Ziarno papier/paraf.51,36%.Kanał fi20x200.D - 11,7Al.W - 3,2.D/W - 13,36.
Start dynamiczny.Ubytek ziarna - 28,3g. O/F - 6,607. F/O+F - 13,14%.Silnik wygenerował Ic - 340Ns/292Nsfc-85,88%.
Fmax - 505N.Tpfc -0,9s/Tp -1,75s. Ic/N2O - 340Ns/187gN2O=1,818Ns/gN2O.
Wykres:
t060.png
t060.png (12.12 KiB) Przejrzano 197 razy
Test 061.
N2O - 60g.KS fi25x1,5x100.Ziarno PCV/Al/Ż358.Kanał fi8x100.Ubytek ziarna - 10g.O/F - 6,0. F/O+F - 14,28%.
Ic -112Ns/83Nsfc.Fmax - 150N. Tpfc -0,75s/Tp - 1,9s. Ic/N2O - 1,866Ns/gN2O.D - 6,3.W - 2. D/W - 9,9.
Wykres:
t061.png
t061.png (10.43 KiB) Przejrzano 197 razy
Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: przemo »

26.09.2022 - 3 testy silników (T062-T064) różniących się jedynie długością ziarna. No i niestety również ilością podtlenku z różnych powodów.

Test 062 - z uwagi na wyciek po tankowaniu (1g / 30-45s) oszacowany jedynie ubytek N2O do zapłonu stąd wyniki podane w zakresie.

Wykresy z wynikami poniżej - udało się tym razem otrzymać pracę równą. Wyszarzone próbki oryginalne mocno nie odbiegają od czerwonego trendu.
Z wyjątkiem końca pracy fazy ciekłej w teście T064 gdzie pojawił się rezonans.
Uwagę naszą zwrócił jeszcze fakt, że spadek ciągu podczas fazy ciekłej był łagodniejszy niż w poprzednich testach, oraz że we wszystkich 3ech testach po ok 0,5s ciąg wręcz rósł o 20-40N.

Filmy do testów: T062 T063 T064

edit 2022-09-29 : zbiornika nie podgrzewaliśmy. Z uwagi na pogodę ciśnienie w zbiorniku wynosiło niecałe 40bar
Załączniki
T062.png
T062.png (15.05 KiB) Przejrzano 59 razy
T063.png
T063.png (17.73 KiB) Przejrzano 59 razy
T064.png
T064.png (17.23 KiB) Przejrzano 59 razy
ODPOWIEDZ