Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 912
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)

Post autor: Kacper »

Myślę, że nie koniecznie rarytas, po prostu standardowy zbiornik. Pierwsza wersja silnika wykorzystywała identyczny zbiornik więc mogę potwierdzić że będzie OK. Ogólnie zbiorniki po CO2 po wymianie zaworów nadają się do hybryd, CO2 ma bardzo zbliżone właściwości fizyczne do N2O. Komercyjne butle mają spory współczynnik bezpieczeństwa, ciśnienie niszczące jest rzędu 300 bar albo wyższe.
Jeszcze dobrą opcją i nieco tańszą są butle typu Soda Stream np takie https://web.archive.org/web/20220213134 ... 1178732835

Zarówno w przypadku butli do paintballa jak i wody gazowanej warto rozejrzeć się za używanymi, można kupić za 1/2 ceny.
stansz
****
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)

Post autor: stansz »

Cześć. -silniki mikrohybrydowe i hybrydowe
Coś co może być tematem wolnych dyskusji na zebraniu walnym. Czyli jednoznacznie wydzielony dział rakiet napędzanych hybrydą w czasie festiwalu Meteor oraz LRE. Umówmy się, że to jest jednak inna technologia i inna klasa. Silniki na materiały stałe to jasna technologia; taki pali się w fazie napędowej i gaśnie.
A z napędu hybrydowego (który przecież jest w Space Ship) można mieć rakietę z regulowanym ciągiem, jeżeli opanuje się elektronikę płynnego sterowania N2O i regulowane zawory. A docelowo małe polskie FALCONY - takie marzenia
Zbych -Białystok
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
ODPOWIEDZ