Mój pierwszy większy silnik
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42
Mój pierwszy większy silnik
Witam wszystkich ponownie,
od pewnego czasu interesuję się silnikami rakietowymi na paliwo stałe. Zrobiłem już kilka małych silników, ale chciałbym teraz zrobić trochę większy.
Oczywiście korzystając z srm zrobiłem projekt, ale z pewnością popełniłem wiele błędów, stąd mój post. Dziwne tez dla mnie jest duży skok ciśnienia na początku spalania. Jeśli ktoś wie jak je usunąć to byłbym wdzięczny za wskazówkę. Nie jestem do końca czy mój srm jest sprawny, bo często wyskakują błedy.
Korpus wykonam z calowej rury pvc Nibco sch40, a dyszę z cementu cx5 (stożek wejściowy 45 stopni, wyjściowy 30 stopni) zatyczka też z cementu. Paliwo to oczywiście karmelek 65/35. Chciałbym zachować margines ciśnienia 6 bar, ale ten skok mi to uniemożliwia. Dziękuję za wszelką pomoc
od pewnego czasu interesuję się silnikami rakietowymi na paliwo stałe. Zrobiłem już kilka małych silników, ale chciałbym teraz zrobić trochę większy.
Oczywiście korzystając z srm zrobiłem projekt, ale z pewnością popełniłem wiele błędów, stąd mój post. Dziwne tez dla mnie jest duży skok ciśnienia na początku spalania. Jeśli ktoś wie jak je usunąć to byłbym wdzięczny za wskazówkę. Nie jestem do końca czy mój srm jest sprawny, bo często wyskakują błedy.
Korpus wykonam z calowej rury pvc Nibco sch40, a dyszę z cementu cx5 (stożek wejściowy 45 stopni, wyjściowy 30 stopni) zatyczka też z cementu. Paliwo to oczywiście karmelek 65/35. Chciałbym zachować margines ciśnienia 6 bar, ale ten skok mi to uniemożliwia. Dziękuję za wszelką pomoc
Re: Mój pierwszy większy silnik
Długość komory 10cm i 2 segmenty po 5 cm?
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42
Re: Mój pierwszy większy silnik
To źle? Mam zrobić jedno ziarno? Czy może komora to cała długość silnika?
Re: Mój pierwszy większy silnik
Brakuje przerwy pomiędzy ziarnami.
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42
Re: Mój pierwszy większy silnik
Chodzi o to żeby umożliwić spalanie czolowe?
Re: Mój pierwszy większy silnik
Tak. To znacząco wpływa na osiągi silnika.
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42
Re: Mój pierwszy większy silnik
Zmieniłem długość komory na 109 mm. Pomiędzy ziarnami 3mm odstępu. Tak samo między zatyczka i dysza. Ciśnienie maksymalne spadło do 2,5 mPa, a rura wytrzymuje 3,1mPa. Czy to wystarczający margines?
- Bdabrowski
- ***
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
- Lokalizacja: Białystok, Warszawa
Re: Mój pierwszy większy silnik
Jeżeli jesteś pewien, że silnik nie będzie odbiegał od symulacji to powinno wystarczyć. Ja jednak czułbym się dość niekomfortowo z marginesem mniejszym niż 30%. Sam przy większych silnikach stosuję zapas okolo 50% tzn. w silniku z alu trzymam ciśnienie poniżej 7MPa, kiedy rura ma wytrzymałość 13MPa.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42
Re: Mój pierwszy większy silnik
Powiększyłem delikatnie otwór dyszy(0,5mm) i ciśnienie spadło do 22 MPa. Myśle ze tyle marginesu wystarczy. Dziękuje za wszystkie porady. PozdrawiamBdabrowski pisze: ↑poniedziałek, 18 sty 2021, 19:41 Jeżeli jesteś pewien, że silnik nie będzie odbiegał od symulacji to powinno wystarczyć. Ja jednak czułbym się dość niekomfortowo z marginesem mniejszym niż 30%. Sam przy większych silnikach stosuję zapas okolo 50% tzn. w silniku z alu trzymam ciśnienie poniżej 7MPa, kiedy rura ma wytrzymałość 13MPa.