Po wielu przemyśleniach co zrobić na sezon 2012 dezyzja padła na Francuską rakietę sondażową ERIDAN. Będzie to konstrukcja mieszana papier, tworzywa sztucze. Rakieta będzie budowana w skali 1:5,25 czyli nie będzie mała. Prosta konstrukcja ułatwi cały proces produkcji a ładna kolorystyka dopełni całości. Napęd modelu zamierzam wykonać jako silnik aluminiowy na paliwie karmelkowym. Charakterystki silnika nie podaje jest narazie jeszcze w fazie przemyśleń ale myślę że koledzy pomogą jak coś?
podstawowe wymiary
wysokość 1959 mm
średnica pierwszego I 106 mm
średnica drugiego II 106 mm
rozpiętość stateczników I i II stopnia 341.5 mm
waga liczę na 2,5-3 kg
zdjęcia pochodzą ze strony webalice.it cdn.
ERIDAN
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ERIDAN
Zapowiada się na piękny model !
Kiedyś myślałem o zrobieniu Dauphina - drugiego stopnia tej francuskiej badawczej rakiety.
Znalazłem jeszcze fotkę Eridana.
Ciekawa strona "From Belier to Eridan"
Model 3d - może się przyda
Kiedyś myślałem o zrobieniu Dauphina - drugiego stopnia tej francuskiej badawczej rakiety.
Znalazłem jeszcze fotkę Eridana.
Ciekawa strona "From Belier to Eridan"
Model 3d - może się przyda
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Re: ERIDAN
Witam.
Może lekko odejdę od tematu, ale mam takie pytanie, które mnie nurtuje. Zastanawiam się nad tym prostokątnym kształtem stateczników. Jakie korzyści płyną z zastosowania tego typu usterzenia (oprócz prostoty wykonania) w rakietach osiągających przecież olbrzymie prędkości. Logika podpowiada aby stateczniki w rakietach naddźwiękowych były bardziej w kształcie delty niż "topornych" prostokątów . Nie ukrywam jednak, że takie prostokątne kształty bardzo pasują wizualnie (według mnie ) do rakiet o małym wydłużeniu i stożkowej głowicy i sam kiedyś miałem takie zastosować w jednej z moich rakiet .
Pozdr.Luk
Może lekko odejdę od tematu, ale mam takie pytanie, które mnie nurtuje. Zastanawiam się nad tym prostokątnym kształtem stateczników. Jakie korzyści płyną z zastosowania tego typu usterzenia (oprócz prostoty wykonania) w rakietach osiągających przecież olbrzymie prędkości. Logika podpowiada aby stateczniki w rakietach naddźwiękowych były bardziej w kształcie delty niż "topornych" prostokątów . Nie ukrywam jednak, że takie prostokątne kształty bardzo pasują wizualnie (według mnie ) do rakiet o małym wydłużeniu i stożkowej głowicy i sam kiedyś miałem takie zastosować w jednej z moich rakiet .
Pozdr.Luk
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ERIDAN
Pamiętaj o tym, że stateczniki pracują w strefie pod stożkiem Macha. Niejako zostają w cieniu aerodynamicznym stożka sprężonego powietrza stworzonego przez głowicę.
Re: ERIDAN
Faktycznie, ehh głupie pytanie, dzięki Jaskiniowiec
Pozdr. Luk
Pozdr. Luk