Silniki hybrydowe by Poznań
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
W sobotę przeprowadziliśmy z Przemkiem testy dwóch wtrysków:wielopunktowego 6xfi1mm i jednopunktowego
fi3,2/5mm oraz test silnika z wtryskiem 6xfi1mm.Wtryski składane z korka nierdzewnego1/4" z otworem wylotowym
fi5mm i pastylek mosiężnych grubości 4-5mm z gwintem zewn.1/4" i sześcioma otworami fi1mm /stożek zbieżny 40st./
lub jednym otworem wlotowym fi3,2mm.Na wtryski poszło po ok.200gN2O a na silnik pozostało 153gN2O
/koniec butli/.
Test silnika T068.Pogodnie, ciśnienie w butli 48bar.
N2O 153g.Ziarno papier/paraf.48,6%.fi37/19x200mm K-19.D-7,5/21mm grafit SG.W-6x1mm /fi zastępcze ok2,49mm.
D/W - ok.9.Ubytek ziarna 40g.F/F+O - 20,77% .O/F - 3,825.Po starcie pojawiły się diamenty.Silnik wygenerował
Ic-340Ns.Fmax - 267N. Ic/N2O =340/153=2,222Ns/gN2O .Iw - 179,57.Stożek naprowadzający /dodatkowa
podpałka 4,86g/ skończyła się przed uruchomieniem silnika.
Załączniki: https://www.youtube.com/watch?v=MWPbplNrH7Y
https://www.youtube.com/watch?v=6XLTjeLKg9M
https://www.youtube.com/watch?v=AgdyrUh9IMg
fi3,2/5mm oraz test silnika z wtryskiem 6xfi1mm.Wtryski składane z korka nierdzewnego1/4" z otworem wylotowym
fi5mm i pastylek mosiężnych grubości 4-5mm z gwintem zewn.1/4" i sześcioma otworami fi1mm /stożek zbieżny 40st./
lub jednym otworem wlotowym fi3,2mm.Na wtryski poszło po ok.200gN2O a na silnik pozostało 153gN2O
/koniec butli/.
Test silnika T068.Pogodnie, ciśnienie w butli 48bar.
N2O 153g.Ziarno papier/paraf.48,6%.fi37/19x200mm K-19.D-7,5/21mm grafit SG.W-6x1mm /fi zastępcze ok2,49mm.
D/W - ok.9.Ubytek ziarna 40g.F/F+O - 20,77% .O/F - 3,825.Po starcie pojawiły się diamenty.Silnik wygenerował
Ic-340Ns.Fmax - 267N. Ic/N2O =340/153=2,222Ns/gN2O .Iw - 179,57.Stożek naprowadzający /dodatkowa
podpałka 4,86g/ skończyła się przed uruchomieniem silnika.
Załączniki: https://www.youtube.com/watch?v=MWPbplNrH7Y
https://www.youtube.com/watch?v=6XLTjeLKg9M
https://www.youtube.com/watch?v=AgdyrUh9IMg
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 lip 2023, 10:49 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Super robota !
Nie wiem jakie wnioski wyciągnęliście ale jak dla mnie to 3,2x5 wypada lepiej
Nie wiem jakie wnioski wyciągnęliście ale jak dla mnie to 3,2x5 wypada lepiej
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Musimy to sprawdzić.Na wtrysku pojedyńczym fi3,2/5mm było już parę prób i jeden lot,który zakończył się
awarią na 560m.Do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy z jego działania.Myśleliśmy ,że daje zwarty strumień
a nie taki rozpylony.
awarią na 560m.Do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy z jego działania.Myśleliśmy ,że daje zwarty strumień
a nie taki rozpylony.
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
W sobotę przeprowadziliśmy z Przemkiem test wtrysku 2/5 i 2 testy silników.
Test wtrysku wlot 2 wylot 5mm.Przemek dołożył czarne tło żeby był lepiej widoczny strumień N2O.
Zdjęcie: T069 ,test silnika z wtryskiem 3,2/5/ten ,który cię interesował Tofik/ i KS 250mm.
Bardzo ciepło.ciśnienie wbutli 55bar.
N2O-201g.Ziarno papierowo-parafinowe 48%paraf. 250mmz kanałem19mm.D-10mm.W-3,2/5.D/W-9,76.
Ubytek ziarna 49g.F+O=250g.F/F+O=19,53%.O/F=4.1.Po pracy z KS kapała jeszcze parafina.
Silnik wygenerował Ic-439Ns przy Fmax-441N.Ic/N2O-2,184Ns/gN2O.Iw-179.Isp-1756.Na koniec pracy kichnięcie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=aZEAGO4QhDE T070,test silnika z wtryskiem 6x1mm i skróconą KS w stosunku do testu T068 czyli 150mm.
N2O-186g.Ziarno papierowo-parafinowe używane w teście T067.K-20mm.D-7,5mm.D/W-9,37.
Ubytek ziarna 27g.O+F=213.F/F+O=12,676%.O/F=6,88(8).Po starcie pojawiły się diamenty.
Silnik wygenerował Ic-378Ns przy Fmax-258N i Iw-180,9 a Isp-1774,6.Ic/N2O=2,032Ns/gN2O.
Oba testy ze zbiornikami testowymi,oszczędnie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=3fHrVK5s4Pk
Test wtrysku wlot 2 wylot 5mm.Przemek dołożył czarne tło żeby był lepiej widoczny strumień N2O.
Zdjęcie: T069 ,test silnika z wtryskiem 3,2/5/ten ,który cię interesował Tofik/ i KS 250mm.
Bardzo ciepło.ciśnienie wbutli 55bar.
N2O-201g.Ziarno papierowo-parafinowe 48%paraf. 250mmz kanałem19mm.D-10mm.W-3,2/5.D/W-9,76.
Ubytek ziarna 49g.F+O=250g.F/F+O=19,53%.O/F=4.1.Po pracy z KS kapała jeszcze parafina.
Silnik wygenerował Ic-439Ns przy Fmax-441N.Ic/N2O-2,184Ns/gN2O.Iw-179.Isp-1756.Na koniec pracy kichnięcie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=aZEAGO4QhDE T070,test silnika z wtryskiem 6x1mm i skróconą KS w stosunku do testu T068 czyli 150mm.
N2O-186g.Ziarno papierowo-parafinowe używane w teście T067.K-20mm.D-7,5mm.D/W-9,37.
Ubytek ziarna 27g.O+F=213.F/F+O=12,676%.O/F=6,88(8).Po starcie pojawiły się diamenty.
Silnik wygenerował Ic-378Ns przy Fmax-258N i Iw-180,9 a Isp-1774,6.Ic/N2O=2,032Ns/gN2O.
Oba testy ze zbiornikami testowymi,oszczędnie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=3fHrVK5s4Pk
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
MINI HYBRYDA.
Udało mi się zrobić 2 silniki hybrydowe fi22x240/265x153g i fi22x260/285x166g o pojemności 25g N2O.
Przewiduję Ic ok.50Ns i fmax.80N.Dysza fi4,5/9 a wtrysk fi1,5mm.Test szczelności zbiorników wypadł pomyślnie.
Użyłem rurki PA38 fi22x1,5 czyli 22/19/pasuje do gwintu M20x1/ na zbiorniki dł.150mm oraz na 2 różne KS
fi22x105 i fi22x85mm.Dysze,zatyczki i łączniki wykonałem z pręta PA6/PA9/ z GZM20x1 a łącznik dodatkowo
z GW1/4cala dla wtrysków.Zatyczki zbiorników od góry mają centralnie GW M5 na wtyk szybkozłącza typ20 dwustronnie odcinający
z oringiem 3x1 a obok niego GW M4 ze śrubą robaczkową i kulką fi 2,5 odpowietrznika.Z boku zatyczki GW M3
pod śrubę M3 bez łba do blokady silnika w łożu/wsunąć i obrócić 1/4 obrotu/.Zatyczka i połowa łącznika/10mm/
wklejone na stałe do zbiornika klejem anareobowym.Wystająca część łącznika służy do przykręcenia KS
na silikon.Dysza uszczelniana oringiem 13x1,5 i silikonem.Pastylka wtryskowa Mo grubości 3-4mm z GZ 1/4"
wkręcana jest do łącznika przed wtryskiem.Zapłon silnika elektryczny.Wytrzymałość na rozerwanie rury
PA38 fi22x1,5 293bar a z gwintem M20x1 195bar /patrz str.3 tego wątku kalkulator Przema "LINK".
Udało mi się zrobić 2 silniki hybrydowe fi22x240/265x153g i fi22x260/285x166g o pojemności 25g N2O.
Przewiduję Ic ok.50Ns i fmax.80N.Dysza fi4,5/9 a wtrysk fi1,5mm.Test szczelności zbiorników wypadł pomyślnie.
Użyłem rurki PA38 fi22x1,5 czyli 22/19/pasuje do gwintu M20x1/ na zbiorniki dł.150mm oraz na 2 różne KS
fi22x105 i fi22x85mm.Dysze,zatyczki i łączniki wykonałem z pręta PA6/PA9/ z GZM20x1 a łącznik dodatkowo
z GW1/4cala dla wtrysków.Zatyczki zbiorników od góry mają centralnie GW M5 na wtyk szybkozłącza typ20 dwustronnie odcinający
z oringiem 3x1 a obok niego GW M4 ze śrubą robaczkową i kulką fi 2,5 odpowietrznika.Z boku zatyczki GW M3
pod śrubę M3 bez łba do blokady silnika w łożu/wsunąć i obrócić 1/4 obrotu/.Zatyczka i połowa łącznika/10mm/
wklejone na stałe do zbiornika klejem anareobowym.Wystająca część łącznika służy do przykręcenia KS
na silikon.Dysza uszczelniana oringiem 13x1,5 i silikonem.Pastylka wtryskowa Mo grubości 3-4mm z GZ 1/4"
wkręcana jest do łącznika przed wtryskiem.Zapłon silnika elektryczny.Wytrzymałość na rozerwanie rury
PA38 fi22x1,5 293bar a z gwintem M20x1 195bar /patrz str.3 tego wątku kalkulator Przema "LINK".
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
SILNIKI HYBRYDOWE DO WYPOŻYCZENIA.
Biorąc pod uwagę trudności w pozyskiwaniu Wessexów i innych stołopaliwowców chcieliśmy wyjść z Przemkiem
naprzeciw potrzebom członków PTR i wypożyczać im w miarę możliwości zastępcze silniki hybrydowe z naszej
stajni na imprezy takie jak FM lub LRE.Możemy do tego celu użyć naszych nadwyżek lub stworzyć konia roboczego
PTR w większej ilości do obsługi imprez masowych.Takim koniem mógłby być silnik z Ic 200-300Ns i silnik z Ic 400Ns
ale nie znamy konkretnego zapotrzebowania.Wykonywaliśmy już silniki z Ic do1500Ns oraz z Fmax 150;250 i 440N.
Na początek obsługę przedstartową/tankowanie,ważenie/robilibyśmy sami/bhp/ i udostępnialibyśmy naszą
wyrzutnię szynową 2,5m /2 zaczepy grzybkowe kapelusz fi13x3 a nóżka fi8x5mm/.
W tej chwili posiadamy następujące silniki:
z pływającą przegrodą
SH100Ns fi35x265/300x441g Fmax150N /przyciężki/;
SH400Ns fi40x440/485x788g Fmax 250N;
SH800Ns fi40x665/700x1005g Fmax 250N;
i silniki RWZT /rura wydechowa z tłumikiem/ zbiornik i KS o różnych średnicach skręcane ze sobą
SH200Ns fi40x323/370x444g Fmax150N;
SH400Ns fi40x440/485x637g Fmax250N.
Oczywiście średnice należy zwiększyć o ok.6mm ze względu spawy i łby śrub.
Czekamy na odzew członków.
Biorąc pod uwagę trudności w pozyskiwaniu Wessexów i innych stołopaliwowców chcieliśmy wyjść z Przemkiem
naprzeciw potrzebom członków PTR i wypożyczać im w miarę możliwości zastępcze silniki hybrydowe z naszej
stajni na imprezy takie jak FM lub LRE.Możemy do tego celu użyć naszych nadwyżek lub stworzyć konia roboczego
PTR w większej ilości do obsługi imprez masowych.Takim koniem mógłby być silnik z Ic 200-300Ns i silnik z Ic 400Ns
ale nie znamy konkretnego zapotrzebowania.Wykonywaliśmy już silniki z Ic do1500Ns oraz z Fmax 150;250 i 440N.
Na początek obsługę przedstartową/tankowanie,ważenie/robilibyśmy sami/bhp/ i udostępnialibyśmy naszą
wyrzutnię szynową 2,5m /2 zaczepy grzybkowe kapelusz fi13x3 a nóżka fi8x5mm/.
W tej chwili posiadamy następujące silniki:
z pływającą przegrodą
SH100Ns fi35x265/300x441g Fmax150N /przyciężki/;
SH400Ns fi40x440/485x788g Fmax 250N;
SH800Ns fi40x665/700x1005g Fmax 250N;
i silniki RWZT /rura wydechowa z tłumikiem/ zbiornik i KS o różnych średnicach skręcane ze sobą
SH200Ns fi40x323/370x444g Fmax150N;
SH400Ns fi40x440/485x637g Fmax250N.
Oczywiście średnice należy zwiększyć o ok.6mm ze względu spawy i łby śrub.
Czekamy na odzew członków.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 15 lip 2024, 14:54 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Brawo za inicjatywę!
Według mnie warto iść w tym kierunku
Ja sam ostatnio zrezygnowałem z lotu na własnym silniku stało paliwowym, żeby udostępnić gonkomus kto chciał zdawać licencję.
Według mnie warto iść w tym kierunku
Ja sam ostatnio zrezygnowałem z lotu na własnym silniku stało paliwowym, żeby udostępnić gonkomus kto chciał zdawać licencję.
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Wczoraj po godz.18 przeprowadziliśmy z Przemkiem 3 próby silników hybrydowych:
jednego SH200-2 do wypożyczenia i dwóch minihybryd.
Przemek był operatorem komputera i kamery a ja operatorem czerwonego przycisku.
Silnik SH200.
N2O-102g zamiast 108g.D-6.W-2.Ziarno Papier/paraf.fi22/10x100.Silnik wygenerował Ic-152Ns przy fmax-155,84N.
Ubytek ziarna 16,2g.F/F+O=13,7%.O/F-6,29.Iw-131,08.Były diamenty.
Wykres: Film:https://www.youtube.com/watch?v=Wo-vjXWSK9U
MiniH z KS80mm.
N2O-22g zamiast 25.D4,5/9.W-1,5.Ziarno wąż gumowy fi19/12x53.Silnik wygenerował Ic-34,5Ns przy fmax-77,34N.
Ubytek ziarna 3,2g.F/F+O=12,8%.O/F=6,875.Iw-139,55.
wykres: Film:https://www.youtube.com/watch?v=DApGX6nRLZw
MiniH z KS100mm.
N2O-25g.D4,5/9.W-1,5.Ziarno papier/paraf.fi19/10x70.Silnik wygenerował Ic-39Ns przy fmax-89,34N.
Ubytek ziarna 3,2g.F/F+O=11,34%.O/F=7,81.Iw-140,97.
Wykres: Film:https://www.youtube.com/watch?v=yFkkQt3tWL4
jednego SH200-2 do wypożyczenia i dwóch minihybryd.
Przemek był operatorem komputera i kamery a ja operatorem czerwonego przycisku.
Silnik SH200.
N2O-102g zamiast 108g.D-6.W-2.Ziarno Papier/paraf.fi22/10x100.Silnik wygenerował Ic-152Ns przy fmax-155,84N.
Ubytek ziarna 16,2g.F/F+O=13,7%.O/F-6,29.Iw-131,08.Były diamenty.
Wykres: Film:https://www.youtube.com/watch?v=Wo-vjXWSK9U
MiniH z KS80mm.
N2O-22g zamiast 25.D4,5/9.W-1,5.Ziarno wąż gumowy fi19/12x53.Silnik wygenerował Ic-34,5Ns przy fmax-77,34N.
Ubytek ziarna 3,2g.F/F+O=12,8%.O/F=6,875.Iw-139,55.
wykres: Film:https://www.youtube.com/watch?v=DApGX6nRLZw
MiniH z KS100mm.
N2O-25g.D4,5/9.W-1,5.Ziarno papier/paraf.fi19/10x70.Silnik wygenerował Ic-39Ns przy fmax-89,34N.
Ubytek ziarna 3,2g.F/F+O=11,34%.O/F=7,81.Iw-140,97.
Wykres: Film:https://www.youtube.com/watch?v=yFkkQt3tWL4
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Na dzień dzisiejszy mamy 6 silników do wypożyczenia:
1.Minihybryda fi22x240/265x154g z 25gN2O Ic-39Ns fmax-77N;
2.SH100 fi35x264/299x436g z60gN2O Ic100Ns fmax-150N;
3.SH200-2 fi40x322/367x438g z 108gN2O Ic-170Ns fmax-150N KS fi25mm;
4.SH250-4 fi40x322/365x463g z 115gN2O Ic-180Ns fmax-150N Ks fi28mm;
5.SH250-5 fi40x320/363x456g z 115gN2O Ic-180Ns fmax-150N KS fi28mm;
6.SH250-6 fi40x333/378x455g z 115gN2O Ic-180Ns fmax-150N KS fi25mm.
Dla członków PTR koszt wypożyczenia/w tym obsługa startowa i wyrzutnia szynowa 2,5m/ 50,-zł.
Kaucja za Minihybrydę 150,-zł za pozostałe silniki po 200,-zł.
2 pierwsze siniki mocowane są w łożu za pomocą śrub M3 bez łbów w rowku jak pod segery.
Pozostałe silniki mają na górze gwint zewn.M20x1,który można wkręcić w łoże silnika/wystarczy
pierścień fenolowo-papierowy fi40 z gwintem wewn.M20x1 o grubości ok.8mm.Gwint moze byc lużny.
Nie polecam tekstolitu.
Wymagania dla modelu.Komora silnika musi być dobrze izolowana/uszczelniona/ od przedziału
spadochronowego i dodatkowo wentylowana na wypadek nieszczelności zbiornika.Otwory wentylacyjne
można wywiercić przez kadłub i łoże silnika do kanału gdzie znajduje się wtyk szybkozłącza zbiornika
albo w okolicy dyszy.
Zdjęcie silników:
1.Minihybryda fi22x240/265x154g z 25gN2O Ic-39Ns fmax-77N;
2.SH100 fi35x264/299x436g z60gN2O Ic100Ns fmax-150N;
3.SH200-2 fi40x322/367x438g z 108gN2O Ic-170Ns fmax-150N KS fi25mm;
4.SH250-4 fi40x322/365x463g z 115gN2O Ic-180Ns fmax-150N Ks fi28mm;
5.SH250-5 fi40x320/363x456g z 115gN2O Ic-180Ns fmax-150N KS fi28mm;
6.SH250-6 fi40x333/378x455g z 115gN2O Ic-180Ns fmax-150N KS fi25mm.
Dla członków PTR koszt wypożyczenia/w tym obsługa startowa i wyrzutnia szynowa 2,5m/ 50,-zł.
Kaucja za Minihybrydę 150,-zł za pozostałe silniki po 200,-zł.
2 pierwsze siniki mocowane są w łożu za pomocą śrub M3 bez łbów w rowku jak pod segery.
Pozostałe silniki mają na górze gwint zewn.M20x1,który można wkręcić w łoże silnika/wystarczy
pierścień fenolowo-papierowy fi40 z gwintem wewn.M20x1 o grubości ok.8mm.Gwint moze byc lużny.
Nie polecam tekstolitu.
Wymagania dla modelu.Komora silnika musi być dobrze izolowana/uszczelniona/ od przedziału
spadochronowego i dodatkowo wentylowana na wypadek nieszczelności zbiornika.Otwory wentylacyjne
można wywiercić przez kadłub i łoże silnika do kanału gdzie znajduje się wtyk szybkozłącza zbiornika
albo w okolicy dyszy.
Zdjęcie silników: