Silniki hybrydowe by Poznań

Czyli serca naszych niebolotów !
tadeusz
PROFI
Posty: 401
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

W sobotę przeprowadziliśmy z Przemkiem testy dwóch wtrysków:wielopunktowego 6xfi1mm i jednopunktowego
fi3,2/5mm oraz test silnika z wtryskiem 6xfi1mm.Wtryski składane z korka nierdzewnego1/4" z otworem wylotowym
fi5mm i pastylek mosiężnych grubości 4-5mm z gwintem zewn.1/4" i sześcioma otworami fi1mm /stożek zbieżny 40st./
lub jednym otworem wlotowym fi3,2mm.Na wtryski poszło po ok.200gN2O a na silnik pozostało 153gN2O
/koniec butli/.
Test silnika T068.Pogodnie, ciśnienie w butli 48bar.
N2O 153g.Ziarno papier/paraf.48,6%.fi37/19x200mm K-19.D-7,5/21mm grafit SG.W-6x1mm /fi zastępcze ok2,49mm.
D/W - ok.9.Ubytek ziarna 40g.F/F+O - 20,77% .O/F - 3,825.Po starcie pojawiły się diamenty.Silnik wygenerował
Ic-340Ns.Fmax - 267N. Ic/N2O =340/153=2,222Ns/gN2O .Iw - 179,57.Stożek naprowadzający /dodatkowa
podpałka 4,86g/ skończyła się przed uruchomieniem silnika.
Załączniki:
TEST T68.
TEST T68.
sh6x1..png (8.14 KiB) Przejrzano 1446 razy
https://www.youtube.com/watch?v=MWPbplNrH7Y
https://www.youtube.com/watch?v=6XLTjeLKg9M
https://www.youtube.com/watch?v=AgdyrUh9IMg
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 lip 2023, 10:49 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 831
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: Tofifi »

Super robota !
Nie wiem jakie wnioski wyciągnęliście ale jak dla mnie to 3,2x5 wypada lepiej :)
tadeusz
PROFI
Posty: 401
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

Musimy to sprawdzić.Na wtrysku pojedyńczym fi3,2/5mm było już parę prób i jeden lot,który zakończył się
awarią na 560m.Do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy z jego działania.Myśleliśmy ,że daje zwarty strumień
a nie taki rozpylony.
tadeusz
PROFI
Posty: 401
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

W sobotę przeprowadziliśmy z Przemkiem test wtrysku 2/5 i 2 testy silników.
Test wtrysku wlot 2 wylot 5mm.Przemek dołożył czarne tło żeby był lepiej widoczny strumień N2O.
Zdjęcie:
Test wtrysku 2/5.
Test wtrysku 2/5.
Wtrysk 2na5.jpg (519.04 KiB) Przejrzano 1235 razy
T069 ,test silnika z wtryskiem 3,2/5/ten ,który cię interesował Tofik/ i KS 250mm.
Bardzo ciepło.ciśnienie wbutli 55bar.
N2O-201g.Ziarno papierowo-parafinowe 48%paraf. 250mmz kanałem19mm.D-10mm.W-3,2/5.D/W-9,76.
Ubytek ziarna 49g.F+O=250g.F/F+O=19,53%.O/F=4.1.Po pracy z KS kapała jeszcze parafina.
Silnik wygenerował Ic-439Ns przy Fmax-441N.Ic/N2O-2,184Ns/gN2O.Iw-179.Isp-1756.Na koniec pracy kichnięcie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=aZEAGO4QhDE
Wykres pracy.
Wykres pracy.
T069.png (8.62 KiB) Przejrzano 1234 razy
T070,test silnika z wtryskiem 6x1mm i skróconą KS w stosunku do testu T068 czyli 150mm.
N2O-186g.Ziarno papierowo-parafinowe używane w teście T067.K-20mm.D-7,5mm.D/W-9,37.
Ubytek ziarna 27g.O+F=213.F/F+O=12,676%.O/F=6,88(8).Po starcie pojawiły się diamenty.
Silnik wygenerował Ic-378Ns przy Fmax-258N i Iw-180,9 a Isp-1774,6.Ic/N2O=2,032Ns/gN2O.
Oba testy ze zbiornikami testowymi,oszczędnie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=3fHrVK5s4Pk
Wykres pracy.
Wykres pracy.
T070.png (7.89 KiB) Przejrzano 1234 razy
tadeusz
PROFI
Posty: 401
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

MINI HYBRYDA.
Udało mi się zrobić 2 silniki hybrydowe fi22x240/265x153g i fi22x260/285x166g o pojemności 25g N2O.
Przewiduję Ic ok.50Ns i fmax.80N.Dysza fi4,5/9 a wtrysk fi1,5mm.Test szczelności zbiorników wypadł pomyślnie.
Użyłem rurki PA38 fi22x1,5 czyli 22/19/pasuje do gwintu M20x1/ na zbiorniki dł.150mm oraz na 2 różne KS
fi22x105 i fi22x85mm.Dysze,zatyczki i łączniki wykonałem z pręta PA6/PA9/ z GZM20x1 a łącznik dodatkowo
z GW1/4cala dla wtrysków.Zatyczki zbiorników od góry mają centralnie GW M5 na wtyk szybkozłącza typ20 dwustronnie odcinający
z oringiem 3x1 a obok niego GW M4 ze śrubą robaczkową i kulką fi 2,5 odpowietrznika.Z boku zatyczki GW M3
pod śrubę M3 bez łba do blokady silnika w łożu/wsunąć i obrócić 1/4 obrotu/.Zatyczka i połowa łącznika/10mm/
wklejone na stałe do zbiornika klejem anareobowym.Wystająca część łącznika służy do przykręcenia KS
na silikon.Dysza uszczelniana oringiem 13x1,5 i silikonem.Pastylka wtryskowa Mo grubości 3-4mm z GZ 1/4"
wkręcana jest do łącznika przed wtryskiem.Zapłon silnika elektryczny.Wytrzymałość na rozerwanie rury
PA38 fi22x1,5 293bar a z gwintem M20x1 195bar /patrz str.3 tego wątku kalkulator Przema "LINK".
Elementy silnika.
Elementy silnika.
WhatsApp Image 2024-04-06 at 19.18.29.jpeg (206.24 KiB) Przejrzano 753 razy
Silniki,łożai stożki zejściowedo rury40/38.
Silniki,łożai stożki zejściowedo rury40/38.
WhatsApp Image 2024-05-28 at 15.39.17.jpeg (217.46 KiB) Przejrzano 754 razy
tadeusz
PROFI
Posty: 401
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: tadeusz »

SILNIKI HYBRYDOWE DO WYPOŻYCZENIA.
Biorąc pod uwagę trudności w pozyskiwaniu Wessexów i innych stołopaliwowców chcieliśmy wyjść z Przemkiem
naprzeciw potrzebom członków PTR i wypożyczać im w miarę możliwości zastępcze silniki hybrydowe z naszej
stajni na imprezy takie jak FM lub LRE.Możemy do tego celu użyć naszych nadwyżek lub stworzyć konia roboczego
PTR w większej ilości do obsługi imprez masowych.Takim koniem mógłby być silnik z Ic 200-300Ns i silnik z Ic 400Ns
ale nie znamy konkretnego zapotrzebowania.Wykonywaliśmy już silniki z Ic do1500Ns oraz z Fmax 150;250 i 440N.
Na początek obsługę przedstartową/tankowanie,ważenie/robilibyśmy sami/bhp/ i udostępnialibyśmy naszą
wyrzutnię szynową 2,5m /2 zaczepy grzybkowe kapelusz fi13x3 a nóżka fi8x5mm/.
W tej chwili posiadamy następujące silniki:
z pływającą przegrodą
SH100Ns fi35x265/300x441g Fmax150N /przyciężki/;
SH400Ns fi40x440/485x788g Fmax 250N;
SH800Ns fi40x665/700x1005g Fmax 250N;
i silniki RWZT /rura wydechowa z tłumikiem/ zbiornik i KS o różnych średnicach skręcane ze sobą
SH200Ns fi40x323/370x444g Fmax150N;
SH400Ns fi40x440/485x637g Fmax250N.
Oczywiście średnice należy zwiększyć o ok.6mm ze względu spawy i łby śrub.
Czekamy na odzew członków.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 15 lip 2024, 14:54 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 831
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Silniki hybrydowe by Poznań

Post autor: Tofifi »

Brawo za inicjatywę!
Według mnie warto iść w tym kierunku
Ja sam ostatnio zrezygnowałem z lotu na własnym silniku stało paliwowym, żeby udostępnić gonkomus kto chciał zdawać licencję. :D
ODPOWIEDZ