cynk

czyli zaczynamy zabawę!
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

cynk

Post autor: Erich »

ok dzieki,

ale teraz czy mój sposób na przygotowanie paliwa do silnika jest ok?:

1/3 siarki + 2/3 cynku +alkohol i następnie uformować w korpusie rakiety.

może być?
Ostatnio zmieniony niedziela, 7 paź 2012, 15:35 przez Erich, łącznie zmieniany 1 raz.
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Witam,

Wlasciwie, to paliwa na bazie siarki i cynku - DENSIT sa przygotowywane na goraco tzn. paliwo jest podgrzane do takiej temp. gdzie siarka zyczyna byc plynna wiazac tym samym cynk.



Tutaj na forum byla juz dyskusja ny ten temat, ale mysle, ze sa paliwa duzo lepsze od S+Zn jak rowniez i tansze.



O ile sie nie myle, to Kacper cos tam kombinowal :wink:



Paul



Jezeli umiesz po angielsku, to moze ci sie to rowniez przydac :wink:

http://www.vro.be/content/blogcategory/23/116/lang,GB/
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

Poczytałem trochę książkę Węgrzyna i tam pisz, że nie trzeba stosować dyszy do tego paliwa. Hm to ono ma takiego kopa?

A i odnośnie zapłonu: można zastosować lont, albo oprócz tego jeszcze na samym wylocie rakiety ubić siarki, żeby zwiększyć temperaturę?
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Może zrób najpierw silnik na karmelu który wyniesie model wyżej niż 100m ?

NA siarkę z cynkiem przyjdzie jeszcze czas :)
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 912
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kacper »

Jakiś czas temu zrobiłem kilka papierowych silniczków na paliwie Zn/S prasowanym na sucho (dość dobrze się prasuje). Niestety wyniki były raczej marne. Prędkość paliwa i łatwość jego zapłonu zależy od rozdrobnienia cynku i pokrycia tlenkiem. Robiłem testy an dwóch rodzajach cynku. Jeden o rozdrobnieniu około 0,1mm a drugi drobny jak mąka. Na pierwszym silniczki pracowały bez problemu ale dość wolno ledwo odrywając się od ziemi. W drugim przypadku nie udało mi się nawet zapalić paliwa w silniku mimo użycia bardzo gorącego zapłonnika. Do testów pewnie jeszcze kiedyś wrócę.
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

Odnośnie modelu i pułapu 100m: pracuje nad tym :)

Jeśli nic nie wyjdzie z Zn + S to można zastosować np. Zn + S + KNO3, czyli paliwo "kombinowane".

A jak trzeba przyrządzić karmel, żeby nie zostawał gruby czarny osad?

Kiedyś próbowałem z czołową pow. spalania to tylko dymek poleciał. W weekend wystrzelę rakietę z karmelem z wydrążonym środkiem, ale nie wiem czy coś to da.
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Tutaj na forum jest tyle wartosciowego materialu na temat przygotowania "karmelka" , na temat robienia silnikow np. z rurek PVC oraz pare sposobow jak zrobic w miare dobra dysze , dlatego nie rozumie dlaczego chcesz wywazac juz dawno otwarte drzwi :wink:



Paul
Erich
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: Erich »

Hm myślę ze z tym przetapianiem siarki z cynkiem to "nie tegez", bo dziś próbowałem przetopić siarkę i... zaczadziłem chałupę :lol: zapaliło się.

Myślę, że lepiej będzie bez przetapiania.

Odnośnie tego pułapu 100m: jestem coraz bliżej, dziś rakieta na kno3 + cukier wzniosła się na około 28 m :)
ODPOWIEDZ