Pierwszy silnik - pierwsze problemy
Pierwszy silnik - pierwsze problemy
Dane silnika
Karmel
65/34/1 tlenek żelaza (bardziej chyba dla kolorku )
SILNIK
Średnica wew 25
Długość komory 130
Dwa ziarna inhibitowane na zewnątrz papierem
Średnica ziarna 24
Kanał 8
Długość ziarna 60
Średnica krytyczna 8
Zacisk 90
Erozja dyszy :/ 1,9 mm
Dysza wykonana z CX5, ale bez wkładki, trochę bałem się o wytrzymałość korpusu i liczyłem na niewielką erozję, ale prawie 2 mm to chyba trochę za dużo.
I teraz pytanie ?
Jako że na dzień dzisiejszy hamownią nie dysponuję - jakie osiągi może mieć taka zabaweczka ?
Gdy naskrobię 3 posty wrzucę link do filmu z testu silnika
Karmel
65/34/1 tlenek żelaza (bardziej chyba dla kolorku )
SILNIK
Średnica wew 25
Długość komory 130
Dwa ziarna inhibitowane na zewnątrz papierem
Średnica ziarna 24
Kanał 8
Długość ziarna 60
Średnica krytyczna 8
Zacisk 90
Erozja dyszy :/ 1,9 mm
Dysza wykonana z CX5, ale bez wkładki, trochę bałem się o wytrzymałość korpusu i liczyłem na niewielką erozję, ale prawie 2 mm to chyba trochę za dużo.
I teraz pytanie ?
Jako że na dzień dzisiejszy hamownią nie dysponuję - jakie osiągi może mieć taka zabaweczka ?
Gdy naskrobię 3 posty wrzucę link do filmu z testu silnika
Link do filmu z testu http://www.youtube.com/watch?v=_oTEay3m2e0
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Polecam Ci arkusz Nakki. Można tam od razu dobrać stopień rozprężenia i te rzeczy. Niestety w Open Office nie chodzi, musisz mieć MS Excel.
http://www.nakka-rocketry.net/softw.html
Troche długo się paliło (4 sekundy?) wystąpił chyba nieprawidłowy zapłon. Inna możliwość to, że przez erozję dyszy za bardzo spadł zacisk.
http://www.nakka-rocketry.net/softw.html
Troche długo się paliło (4 sekundy?) wystąpił chyba nieprawidłowy zapłon. Inna możliwość to, że przez erozję dyszy za bardzo spadł zacisk.
I tu właśnie tkwi problem Pod linux-a jest tylko Open Office który do końca nie obsługuje arkusza Nakki. Coś będę musiał z tym zrobić.
Zapłon silnika był na końcu komory przy pomocy opornika z karmelkiem identycznym z tym użytym na ziarna. Jak widać na filmie, nawet nie zdążył się wypalić do końca i został wyrzucony. Stawiam więc na erozję.
PS. Czy przy pomocy wagi sprężynowej można ocenić w miarę wiarygodnie ciąg silnika ?
Zapłon silnika był na końcu komory przy pomocy opornika z karmelkiem identycznym z tym użytym na ziarna. Jak widać na filmie, nawet nie zdążył się wypalić do końca i został wyrzucony. Stawiam więc na erozję.
PS. Czy przy pomocy wagi sprężynowej można ocenić w miarę wiarygodnie ciąg silnika ?
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Teoretyk
- Posty: 102
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Serock
Wstawiłem twoje dane do arkusza Nakki z podaną erozją. Kompozycja paliwa nr 1.
Ciśnienie 1-1,2 MPa, zacisk względnie stały.
Czas spalania 1 s
Ciąg startowy 30 N
Ciąg max 46 N
Impuls właściwy 49 Ns
Stopień rozprężenia optymalny średni 3
Jeśli wyeliminujesz erozję zacisk skoczy do 130 pod koniec pracy silnika. Ciśnienie do 1,6 MPa.
Ciąg i ISP prawie bez zmian.
Z wine odpalisz Excela
Ciśnienie 1-1,2 MPa, zacisk względnie stały.
Czas spalania 1 s
Ciąg startowy 30 N
Ciąg max 46 N
Impuls właściwy 49 Ns
Stopień rozprężenia optymalny średni 3
Jeśli wyeliminujesz erozję zacisk skoczy do 130 pod koniec pracy silnika. Ciśnienie do 1,6 MPa.
Ciąg i ISP prawie bez zmian.
Z wine odpalisz Excela