Pierwszy silnik - pierwsze problemy

Czyli serca naszych niebolotów !
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Pierwszy silnik - pierwsze problemy

Post autor: Bullet »

Dane silnika

Karmel

65/34/1 tlenek żelaza (bardziej chyba dla kolorku :))



SILNIK

Średnica wew 25

Długość komory 130

Dwa ziarna inhibitowane na zewnątrz papierem

Średnica ziarna 24

Kanał 8

Długość ziarna 60



Średnica krytyczna 8

Zacisk 90



Erozja dyszy :/ 1,9 mm

Dysza wykonana z CX5, ale bez wkładki, trochę bałem się o wytrzymałość korpusu i liczyłem na niewielką erozję, ale prawie 2 mm to chyba trochę za dużo.



I teraz pytanie ?

Jako że na dzień dzisiejszy hamownią nie dysponuję - jakie osiągi może mieć taka zabaweczka ?

Gdy naskrobię 3 posty wrzucę link do filmu z testu silnika :)
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Grafit_alpha3
Teoretyk
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Serock

Post autor: Grafit_alpha3 »

Polecam Ci arkusz Nakki. Można tam od razu dobrać stopień rozprężenia i te rzeczy. Niestety w Open Office nie chodzi, musisz mieć MS Excel.

http://www.nakka-rocketry.net/softw.html

Troche długo się paliło (4 sekundy?) wystąpił chyba nieprawidłowy zapłon. Inna możliwość to, że przez erozję dyszy za bardzo spadł zacisk.
Gość

Post autor: Gość »

4 sek to dużo???

ja robiłem rakietki co mają 6 sek pracy SR i latają ładnie
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

I tu właśnie tkwi problem :) Pod linux-a jest tylko Open Office który do końca nie obsługuje arkusza Nakki. Coś będę musiał z tym zrobić.

Zapłon silnika był na końcu komory przy pomocy opornika z karmelkiem identycznym z tym użytym na ziarna. Jak widać na filmie, nawet nie zdążył się wypalić do końca i został wyrzucony. Stawiam więc na erozję.



PS. Czy przy pomocy wagi sprężynowej można ocenić w miarę wiarygodnie ciąg silnika ?
Leszek650
*
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Leszek650 »

po co to ziarno bo nie wiem czy je robic jeśli nie robi ono dużo wyrzszych osiągów[/code]
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Zmień zapłon lontowy na elektryczny. Lont rzadko kiedy zapala na końcu kanału.
Gość

Post autor: Gość »

jak sie go owinie w papierek(tak by nie przepaliło) i dociśnie do końca kanału to zapali
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Zapłon jest elektryczny. Opornik w karmelce, odpalany z aku od wkrętarki 14,4V. Przy 50 metrach kabla 2x0.25 zwłoka ok 1 sekundy. To nie to :/
Grafit_alpha3
Teoretyk
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Serock

Post autor: Grafit_alpha3 »

Wstawiłem twoje dane do arkusza Nakki z podaną erozją. Kompozycja paliwa nr 1.

Ciśnienie 1-1,2 MPa, zacisk względnie stały.

Czas spalania 1 s

Ciąg startowy 30 N

Ciąg max 46 N

Impuls właściwy 49 Ns

Stopień rozprężenia optymalny średni 3



Jeśli wyeliminujesz erozję zacisk skoczy do 130 pod koniec pracy silnika. Ciśnienie do 1,6 MPa.

Ciąg i ISP prawie bez zmian.



Z wine odpalisz Excela
ODPOWIEDZ