Stateczniki- montaż

czyli zaczynamy zabawę!
maciek
*
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: maciek »

Właśnie ostatnio wziąłem taką rurkę, tylko, że była strasznie powykrzywiana i miękka:/

A dzisiaj byłem z tatą w libiążu i kupiłem rakiętę Saturn 3, żeby było łatwiej ze składaniem następnej rakiety:)

I jak można colon przykleić do papierowego korpusu?
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Celon to nic innego jak lakier nitro stosowany w modelarstwie do oklejania skrzydel modeli papierem japonskim. W necie znalazlem cos co ci pomoze lepiej zrozumiec co mialem na mysli:

http://www.aukcja.modelarz.com/budowani ... ok&id=9614

Oczywiscie celon mozna rowniez zastapic CAPONEM.



Paul
maciek
*
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: maciek »

A mógłbym no korpus pomalować lakierem Nitro do drewna?
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

Trudno mi cos powiedziec na temat jakosci tego lakieru!!! Fakt jest, lakier powinien byc dosc mocno rozcienczony.

Mozesz wziasc rowniez lakier NITRO :wink:



Paul
maciek
*
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: maciek »

A jakie paliwo jest lepsze? Proch czarny czy karmelek?
..:::DAX:::..
******
Posty: 94
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: ..:::DAX:::.. »

Chyba pytanie w nieodpowiednim temacie no ale...

Proch czarny jest o wiele łatwiej przygotować ale niejednakowość serii powoduje częste CATO. Nieregularne ubicie jak i szczeliny podczas wyparowywania rozpuszczalnika powodują gwałtowny wzrost ciśnienia no i wiadomo co. Karmelek... hmmm... on za to jest dość trudny w przygotowaniu jak się nie ma doświadczenia. Bardzo łatwo o jego zapalenie, chodź z drugiej strony składniki są bardziej dostępne :lol: Ale i tu mogą się pojawić problemy gdy np. jedno ziarno odlewamy na 2 razy lub karmelek za szybko zastygnie w formie zostawiając wolną przestrzeń. Tak więc wszystko to kwestia punktu widzenia ale i tak polecam karmelek :wink:
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul »

A ja bym proponowal silnik kupny !!!! W koncu mamy tutaj kogos kto zaczyna dopiero "przygode" z rakietami.

-Pierwsza rakieta !!!!

- Pierwszy silnik !!!!!!!!!!!

- Lot bez odzysku !!!!!

Tak sie zastanawiam, czy to jest ta wlasciwa droga??? Czy nie lepiej zaczac powoli i miec satysfakcje z udanego startu!!! ???



Paul
Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mauy »

Nie piszcie, że karmelek to trudne paliwo! to najprostrze i najłatwiejsze paliwo do opanowania a kryje w sobie naprawde ogomną moc. Na początek radziłbym porobić małe kijanki na karmeku. Papier do kas fiskalnych, kilka cm visko, nitka i patyk do szaszłyków i mamy naprawde fajną kijankę i troche sie przy tym nauczymy.

Co do PCZ to jest dość widowiskowy ale trudny do opanowania. Bardzo szybko sie spala i wytwarza dużą ilość gazów co najczęściej kończy się CATO. Przy tym paliwie trzeba dobrze dopracować konstrukcję silnika.



Pozdrawiam.
maciek
*
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: maciek »

Jestem początkujący, ale czytałem o tym jak robić karmel i byłbym ostrożny podczas jego robienia. A chodziło mi tylko o to które paliwo jest bardziej wydajne, które lepiej poniesie rakiete.

A lot będzie z odzyskiem;) I jako pierwsza rakieta poleci SATURN 3, którą pomału kończę skłądać:) I w związku z tym pytanie. Czy mogę te stateczniki(są z balsy), które są w komplecie pomalować lakierem do drewna?



Piszecie o CATO, ale jak narazie nigdzie nie spotkałem się z takim określeniem, skrótem. Co ono oznacza?
Mauy
PROFI
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mauy »

W takim razie napewno łatwiej będzie Ci wykonać silnik na karmelku (np. w PCV opracowany w dziale silniki). Stateczniki możesz malować czym chcesz.



CATO oznacza bummm. Poprostu wybuch SR.
ODPOWIEDZ