Czy warto robić karmelek?

Czyli serca naszych niebolotów !
devwing
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 25 maja 2023, 20:20

Czy warto robić karmelek?

Post autor: devwing »

Hej, dowiedziałem się o rakietach 'DIY' już dawno temu i od tego dnia chciałem zrobić swoją.
Jestem nowicjuszem, I mam kilka pytań.

Z tego co wiem 'karmelek' to mieszanka cukru (sorbitolu, dekstrozy bądź zwykłego cukru pudru) i azotanu potasu (KNO3) w proporcji 13:7

1. Czy warto tworzyć samemu 'karmelek'? Czy nie lepiej jest kupić zwykły silnik rakietowy?
2. Czy tworzenie go jest w Polsce legalne i bezpieczne (wiem że z tym się wiąże ryzyko ale czy mi się chałupa / warsztat spali od tego)?
3. Czy istnieją inne, własnoręcznie robione, legalne alternatywy do 'karmelka'?
4. Czy lepiej jest mieć karmelek w proszku, czy powinien on być skarmelizowany?
DGTF
*
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek, 5 gru 2022, 20:16

Re: Czy warto robić karmelek?

Post autor: DGTF »

Nie jestem ekspertem od paliw stałych, ale postaram się trochę pomóc.

1. Zawsze wcześniej czy później jest warto wejść w temat budowy własnych silników, jednak na samym początku przygody z modelarstwem lepszym wyborem według mnie jest korzystanie z dostępnych komercyjnie, sprawdzonych silników. Po pierwsze na pewno będą bezpieczniejsze, a w dodatku będzie większa szansa, że zadziałają poprawnie i cała "misja" się powiedzie.