Silnik karmelkowy

Polskie Towarzystwo Rakietowe - wstąp i legalnie odpalaj Rakiety Dużej Mocy
racketphase.
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 22 kwie 2023, 13:58

Silnik karmelkowy

Post autor: racketphase. »

Dzień dobry, czy silnik karmelkowy podgrzewany na patelni ile może mieć niutonów??
Awatar użytkownika
nowyrakieciarz
*
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 13 lut 2023, 23:41

Re: Silnik karmelkowy

Post autor: nowyrakieciarz »

Chodzi Ci o impuls całkowity? Średni ciąg? To zależy od jego ilości, ciśnienia w silniku, jakiego cukru używasz (nie używaj stołowego, kup sorbitol jak już), Najlepiej zasymuluj silnik w SRM nakki, albo w openmotor, też jest przeglądarkowy Meteor SRM, który bazuje na SRM nakki z tego co wiem. Najpierw radziłbym trochę teorii poczytać. Strona nakki jest dobra, albo tutaj nawet są definicje w Księdze rakiet.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 1 sty 2024, 18:30 przez nowyrakieciarz, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wszechświat nie tylko jest dziwniejszy, niż myślimy, jest dziwniejszy niż my potrafimy myśleć'
- Werner Heisenberg
racketphase.
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 22 kwie 2023, 13:58

Re: Silnik karmelkowy

Post autor: racketphase. »

Wiem. Rok temu puszczałem rakiete o wadze 800g z ubitym cukrem i saletrą i wogule nie poleciała w górę. Więc chce wyprubować takie coś jak karmelek tylko nwm czy uniesie 700g?
Awatar użytkownika
Bdabrowski
***
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Silnik karmelkowy

Post autor: Bdabrowski »

Rok temu puszczałem rakiete o wadze 800g z ubitym cukrem i saletrą i wogule nie poleciała w górę
Takie silniki w 99,9% przypadków nie mają prawa działać, w najlepszym przypadku nie poleci (tak jak u ciebie) a w najgorszym masz bombę, ponieważ ciężko uzyskać powtarzalny silnik ubijając paliwo.
ięc chce wyprubować takie coś jak karmelek tylko nwm czy uniesie 700g?
To nie ma tak, że uniesie albo nie uniesie. Wszystko rozchodzi się o ciąg i impuls całkowity. Przy 700g czyli 0,7kg rakieta powinna mieć około 2,8kg ciągu aby uzyskać w miarę dynamiczny start i tak się składa, że są dostępne takie komercyjne silniki czyli F35 od Tendery: https://modelemax.pl/pl/silniki-do-raki ... -2-sztuki- lub mikrohybryda MH16.

Co do samego odlewania to bym odradził robienie samemu silników dopóki nie zdobędziesz wiedzy teoretycznej co do ich działania. Tutaj strona Nakki jest bardzo przydatna: https://www.nakka-rocketry.net/. Dopiero wtedy wziąłbym się za liczenie parametrów pracy w programach takich jak OpenMotor czy arkusz SRM oraz sprawdzenia wytrzymałości korpusu itp. itd. Większość filmików na Youtube na ten temat jest bardzo myląca i wprowadza w niebezpieczne przeświadczenie o łatwości budowy silnika rakietowego także lepiej nawet ich nie odpalać. Na tym forum zresztą zgromadzone jest mnóstwo wiedzy na ten temat.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
stansz
****
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik karmelkowy

Post autor: stansz »

Cześć.
A ja od siebie powiem tak. Polataj sobie parę razy silnikami KLIMY -od A< B< C< D< , rakietą małą , mniejsze koszty przy ryzyku utraty, zawiśniecia na drzewie.
Odżył temat mikrohybryd mh-16, pomyśl nad wejściem UWS(do spadochronu) ; mikrohybryda w rakiecie.
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Awatar użytkownika
AdrianOZW
**
Posty: 53
Rejestracja: piątek, 14 sty 2022, 12:09

Re: Silnik karmelkowy

Post autor: AdrianOZW »

Przy budowie pierwszych rakiet utnij z wagi ostatnie zero.
Tak jak napisał stansz, zacznij od abecadła :-)

Pomyślności.
ODPOWIEDZ