Strona 1 z 1

STS-3 OV 102 Columbia, STS-4 OV 099 Challenger

: sobota, 20 sie 2022, 23:03
autor: AdrianOZW
Kolejna misia w ramach programu STS - trzeci lot promu Columbia.
Waga orbitera w związku z ładunkiem pod postacią arecordera oraz altimetru Estes urosła do 123 gramów. Waga pozostałych części 345 gramów.
Lot przebiegł bez problemów, był stabilny i prosty, odzysk udany w 100 procentach
Po lądowaniu wystarczy wymienić silniki, nawinąć spadochrony i można latać znowu. ET jeszcze w wersji białej testowej. Następny lot już w wersji pomarańczowej. Tym razem lot bez kamerki na rakiecie - wyłączała się po kilku sekundach i zostałą zdemontowana przed startem.
Pytanie do użytkowników arecordera, czy też jego twórcy: różnica między wskazaniami arecordera a altimetera Estes wynosi ponad 20 metrów.
Osobiście skłaniam się do uznania wyniku arecordera za właściwy, jednak ciekawe jestem skąd tak spora różnica - zwłaszcza że w części lotów dane są zbliżone, a raz nawet pokrywały się w pełni.
Jeszcze jedna sprawa. Ładownia modelu trzyma się na dwóch magnesach neodymowych (7x7x3 N38), arecorder znajdował się 8,5 cm od magnesu. Czy nie za blisko?

Udanyc lotów!

Re: STS-3 OV 102 Columbia

: piątek, 26 sie 2022, 13:41
autor: stansz
Świetny model. Szkoda, że nie ma planów modelarskich na tę konstrukcję.

Re: STS-3 OV 102 Columbia, STS-4 OV-099 Challenger

: niedziela, 28 sie 2022, 20:18
autor: AdrianOZW
stansz pisze: piątek, 26 sie 2022, 13:41 Świetny model. Szkoda, że nie ma planów modelarskich na tę konstrukcję.
Jak najbardziej są. Zarówno dla modeli "na gablotę" jak i latających. Nawet orbitery w wersji RC. Ale to już nie moja bajka.
Internet to wspaniałe miejsce :wink:

Przetestowałem dzisiaj nowy ET oraz kolejny orbiter - Challenger. Lot udany, przy lądowaniu lekko uszkodzony jeden SRB ze statecznikiem - wyszło odchudzanie modelu.
W ładowni Challengera arecorder, w ET altimeter Estes. Waga nowego ET 305 gramów, zauważalnie mniej niż pierwotna wersja. Waga promu z ładunkiem 115 gramów. Lot na silnikach D93 oraz D9P. Odpalanie elektryczne.