Rakieta BH75J425 Minimum Diameter 38mm - podsumowanie
: sobota, 27 lis 2021, 22:09
W weekend odbyły się Loty Rakiet Eksperymentalnych organizowane przez PTR. Udało mi się wystrzelić dwie konstrukcje. Tutaj podsumowanie jednego z niedzielnych startów rakiety minimum diameter na silnik 38mm:
Średnica rakiety 40.5mm.
Prędkość max. 468m/s.
Apogeum 3740m.
Czas pracy silnika 1.6sek.
Max przyspieszenie 39.5G.
Silnik CTI J425-16A BlueStrike.
Impuls całkowity 784Ns.
Średnica silnika 38mm.
Masa paliwa 395g.
Masa silnika po wypaleniu 305g.
Masa pustej rakiety bez silnika 950g.
Komputer pokładowy: TeleMega v4.0.
Niestety przez małe niedopatrzenie przy składaniu rakiety, linka główna nie była połączona z korpusem, przez co głowica opadła na spadochronie a reszta uderzyła w ziemię z dużą prędkością wbijając się na 1.2m.
Uszkodzenia są dosyć małe mając na uwadze prędkość przyziemienia. Jedynie górna część przedziału spadochronu jest lekko uszczerbiona oraz korpus boostera jest złamany poniżej łącznika z elektroniką.
Co ciekawe elektronika po wbiciu w ziemię dalej nadawała.
Co ważne, silnik jest w stanie nienaruszonym, większość części silnikowej nadaje się do ponownego użycia a cała elektronika jest w niemalże nienaruszonym stanie.
Start uznaję za udany. Pozwolił na zebranie cennych danych o zachowaniu konstrukcji przy locie naddźwiękowym.
Po poprawkach i odbudowaniu planuję start kopii tej samej rakiety oraz zupełnie nową rakietę minimum diameter 54mm. Film ze startu:
Działająca elektronika po lądowaniu:
Średnica rakiety 40.5mm.
Prędkość max. 468m/s.
Apogeum 3740m.
Czas pracy silnika 1.6sek.
Max przyspieszenie 39.5G.
Silnik CTI J425-16A BlueStrike.
Impuls całkowity 784Ns.
Średnica silnika 38mm.
Masa paliwa 395g.
Masa silnika po wypaleniu 305g.
Masa pustej rakiety bez silnika 950g.
Komputer pokładowy: TeleMega v4.0.
Niestety przez małe niedopatrzenie przy składaniu rakiety, linka główna nie była połączona z korpusem, przez co głowica opadła na spadochronie a reszta uderzyła w ziemię z dużą prędkością wbijając się na 1.2m.
Uszkodzenia są dosyć małe mając na uwadze prędkość przyziemienia. Jedynie górna część przedziału spadochronu jest lekko uszczerbiona oraz korpus boostera jest złamany poniżej łącznika z elektroniką.
Co ciekawe elektronika po wbiciu w ziemię dalej nadawała.
Co ważne, silnik jest w stanie nienaruszonym, większość części silnikowej nadaje się do ponownego użycia a cała elektronika jest w niemalże nienaruszonym stanie.
Start uznaję za udany. Pozwolił na zebranie cennych danych o zachowaniu konstrukcji przy locie naddźwiękowym.
Po poprawkach i odbudowaniu planuję start kopii tej samej rakiety oraz zupełnie nową rakietę minimum diameter 54mm. Film ze startu:
Działająca elektronika po lądowaniu: