Licencja I stopnia

Polskie Towarzystwo Rakietowe - wstąp i legalnie odpalaj Rakiety Dużej Mocy
Ufok
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: środa, 14 lip 2021, 21:18

Licencja I stopnia

Post autor: Ufok »

Cześć,

Jakie są wymagania co do rakiety "egzaminacyjnej" na licencję Igo stopnia ?
Czy może to być zbudowany zestaw na bazie modelu np Delphinus (i silnikami) firmy Klima z własnym loggerem danych lotu ?
Czy musi to być zbudowane całkowicie wg własnego projektu ?

Na stronie widziałem :
"kandydat musi zdać egzamin teoretyczny w formie testu" z ...?
Fizyki ? Chemii i reakcji zachodzących w silnikach
Wzory ?
bo linków brak ...

z góry dziękuję
wojtas_q
*
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 19 cze 2020, 15:25

Re: Licencja I stopnia

Post autor: wojtas_q »

Może to być gotowy kit. Na I klasę wystarczy udany lot, bez egzaminu.
Rakieta musi być napędzana silnikiem w klasie H lub I lub zespołem silników z czego co najmniej jeden musi być w klasie H lub I.
Ufok
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: środa, 14 lip 2021, 21:18

Re: Licencja I stopnia

Post autor: Ufok »

czyli do egzaminu buduję rakietę w oparciu kit dla silników klasy H lub I.
uzupełniam elektroniką.
umawiam się na start, dostaję silnik, odpalenie.
...
trochę nerwów
...
Licencja :)

Dzięki!
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 829
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Licencja I stopnia

Post autor: Tofifi »

A gdzie Ty widziałeś kity do silników klasy H :lol:
Raczej sprowadza się to do zbudowania modelu samemu choć nie wyklucza gotowych spadochronów czy głowic lub elektroniki.
Trzeba też zrobić dokumentację projektu - oznaczyć CP i CG, wskazać warunek stabilności, wylądować w sposób na tyle bezpieczny, żeby rakieta nie wymagała naprawy do kolejnego startu - czyli np statecznik nie może się ułamać.
Awatar użytkownika
lagozaur
***
Posty: 69
Rejestracja: piątek, 23 sie 2019, 19:56
Kontakt:

Re: Licencja I stopnia

Post autor: lagozaur »

Czapki z głów jeśli znajdziesz taki zestaw w Polsce :lol: .
Budujesz rakietę pod silnik dostarczany przez PTR, szczegóły silników i krzywe znajdziesz na stronie PTRu.
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 829
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Licencja I stopnia

Post autor: Tofifi »

Tzn, są jeszcze warsztaty rakietowe przygotowujące do licencji 1. Chyba nawet akurat trwają zapisy.
Ufok
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: środa, 14 lip 2021, 21:18

Re: Licencja I stopnia

Post autor: Ufok »

no cóż...

widziałem kity różnych klas, które można kupić i nie ważne jest dla mnie GDZIE je kupię, ważne, że odbiorę tam gdzie mieszkam.
dla mnie to proste i oczywiste.
nie muszę mieć tabliczki "made in Poland".

pozostaje sprawdzenie czy parametry klas na 100% są wszędzie takie same

warsztaty - widziałem ogłoszenie - ŚWIETNY pomysł, niestety są na drugim końcu kraju (jak dla mnie)
niestety bilans dostępnych dni urlopu : zero :cry:
wojtas_q
*
Posty: 25
Rejestracja: piątek, 19 cze 2020, 15:25

Re: Licencja I stopnia

Post autor: wojtas_q »

Pamiętaj tylko zamawiając, aby pasował tam PTR'owy silnik, bo zza granicy nie dostaniesz.
Ufok
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: środa, 14 lip 2021, 21:18

Re: Licencja I stopnia

Post autor: Ufok »

i o to tez pytam
czy klasa G, H, I, J w niemieckiej KLIMA to ta sama klasa w PTR

ale chyba najlepiej będzie wysłać pytanie bezpośrednio do KLIMA z wymiarami silników ....
Awatar użytkownika
U.S. air force
****
Posty: 196
Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
Lokalizacja: Lauterhagen

Re: Licencja I stopnia

Post autor: U.S. air force »

Klasy silników są jednakowe na całym świecie
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
ODPOWIEDZ