Strona 3 z 6

: wtorek, 10 lut 2009, 08:46
autor: KSard
Kacper - ale super silniczki robisz :D

Pan Tendera będzie miał konkurencje.

Czekam na film ze startu dziennego.

: wtorek, 10 lut 2009, 09:11
autor: Paul
Witam,

Nie jestem ekspertem w przygotowywaniu mieszanek paliwowych, ale na forum niemieckim "leci" akurat dyskusja (czysto teoretyczna) wlasnie na ten temat. Miedzy innymi zostal przetlumaczony z amerykanskiej literatury sposob robienia mieszanki Zn+S. Mieszanka o nazwie DENSIT jest przygotowywana "na goraco" tzn jest podgrzana do temp. 160°C (temp. zaplonu 260°C) gdzie siarka topiac sie nadaje paliwie konsystencje plynna. Paliwo jest przygotowywane podobnie jak "karmelek" tzn robi sie bloczki ale bez kanalu wewnetrznego.



Paul

: wtorek, 10 lut 2009, 09:44
autor: Kacper
Witam!



Próbowałem topić to paliwo ale mieszanka po stopieniu bardzo szybko stygnie i twardnieje. Dlatego preparowanie małych ilości jest bardzo trudne. W większych silnikach chyba będę musiał już topić bo na tym cynku paliwo jest na tyle wolne, że potrzebny jest kanał więc będą potrzebne ziarna paliwa a nie wiercony kanał w zaprasowanej masie jak w tych.

: wtorek, 10 lut 2009, 18:37
autor: Bart
Ja mając Cynk od ketena (ok 6 um jak podaje etykieta) stosowałem z powodzeniem kanał. Ośmielę się nawet powiedzieć iż czas spalania był za długi. Nie wiem o co kaman, dla wszytskich za szybko :lol:

Może czas popróbować stopic.

: wtorek, 3 mar 2009, 01:03
autor: Kacper
Witam!



Dzisiaj odbyła się trzecia próba tego paliwa. Tym razem silnik spaliłem statycznie. Dyszę zmniejszyłem do 2mm.

http://bartek.00d.pl/pda/kacper/ZnStest3.avi <span style="font-size: 9px; line-height: normal">(dźwięk się rozjechał)</span>

Ogólnie rzecz biorąc silnik pracował ładnie i widowiskowo ale trochę błyskał. Chyba to nie jest kwestia nierównomiernego spalania paliwa tylko już samego ZnS za dyszą. Jak myślicie?

Zadziwiające, że z tak mikroskopijnej dyszki wydobywa się taki płomień :)

: wtorek, 3 mar 2009, 01:14
autor: jaskiniowiec
Trochę to przypomina ciufanie. Ale najprędzej to wyrwane poza dyszę większe cząstki paliwa. Ładnie poszło. Szczególnie uznanie za udane zapłony. Zn+S jest dość wymagające pod tym względem.

: wtorek, 3 mar 2009, 09:44
autor: KSard
Cześć Kacper



A jak wyglądała dysza po próbie?

Był widoczny nagar?

Czy dysza miała część rozbieżną?



Ja stawiam na odrywanie się strugi gazów od dyszy.

: wtorek, 3 mar 2009, 19:27
autor: Paul
Witam,

Na forum niemieckim "leci" rowniez dyskusja na ten temat, ale w sumie nic interesujacego. Cos w rodzaju " co nam wolno a co jest zabronione". W zwiazku z tym, ze robienie silnikow jest zabronione, to z gory wiadomo, ze nic im nie wolno :lol:



Dla zainteresowanych link w jezyku holenderskim i angielskim:

http://www.vro.be/ na ten wlasnie temat.



Paul

: wtorek, 3 mar 2009, 20:22
autor: Tomek
Paul, zawsze mnie to ciekawiło... Czy oni tam czegoś na własną rękę nie kombinują mimo iż maja zakaz prawny? Znasz kogoś tam kto robi coś sam? Czy raczej się nie chwalą, albo stosują się do przepisów i nie robią?

: wtorek, 3 mar 2009, 23:30
autor: Kacper
Witam!



Na filmie nie ma głosu z pracy silnika ale faktycznie trochę zahaczało to o ciufanie. Zapłon rozwiązałem za pomocą masy:



KClO4 40%

KNO3 25%

C 17%

Fe2O3 7%

Al bright 6%

S 5%



W tej próbie wyjątkowo odpalane lontem ze względu na rozmiar dyszy - robienie zapłonników fi<2mm to dla mnie nanotechnologia.

Dysza nie miała części rozbieżnej, nagar minimalny ale był, erozji brak co mnie zaskoczyło bo dysza wcale mocna nie jest.

Z tego co widzę to belgijscy koledzy na swojej kompozycji osiągają impuls około 70s :idea: Przy tej gęstości paliwa można powiedzieć, że paliwo o podobnej mocy jak sorbitolowe biorąc pod uwagę masę silnika razem z korpusem.

Zaopatrzyłem się w świeży drobniutki cynk. Jutro kolejny test. Zobaczymy ile wspólnego z prawdą mają te prędkości spalania 2m/s opisane w młodym modelarzu rakiet :) bo jak na razie jest 1500 razy wolniej :lol: