Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Dlaczego shj i srm po podaniu identycznych danych wejściowych odpracowują całkowicie inne dane wyjściowe?
Który pokazuje bardziej rzetelne dane i dlaczego akurat ten?
Który pokazuje bardziej rzetelne dane i dlaczego akurat ten?
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Trzymał bym się srm'a. Oczywiście podane w nim dane sa bardziej optymistyczne niż real. Nie uwzględnia się np spalania erozyjnego oraz opóźnień w zapłonie określonych powierzchni. Wukresy realne bardziej przypominaj.ą "garbik" niż taie "prostokąty z półokrągłym daszkiem", jak to pokazuje SRM
No i ogólnie parametry realne gorsze o ok 10% niż teoria.
A SHJ czasem faktycznie wywalał babole...
No i ogólnie parametry realne gorsze o ok 10% niż teoria.
A SHJ czasem faktycznie wywalał babole...
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Mam nieodzowne wrażenie odwrotności twojej wypowiedzi. SRM daje przy małych silnikach nie wiadomo co. Bliższy prawdy wychodzi shj i pomimo, że nie porównywałem moich silników z hamownią to jestem skłonny bardziej wierzyć temu czeskiemu programowi.
Dzisiejszy test silnika
dane z srm
dane s shj
A tak wyglądał faktyczny test dwóch sztuk silnika. Jak widać działanie jest podobne ale na pewno nie jest to silnik klasy G.
[youtube]https://youtu.be/QOz8UCMp4rc[/youtube]
Dzisiejszy test silnika
dane z srm
dane s shj
A tak wyglądał faktyczny test dwóch sztuk silnika. Jak widać działanie jest podobne ale na pewno nie jest to silnik klasy G.
[youtube]https://youtu.be/QOz8UCMp4rc[/youtube]
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Ta wersja 2014 SRMa wypluwa cuda dla małych silników mi się nie udało na nim nic zamodelować skorzystaj ze starej wersji jest nawet po polsku. Do wyboru masz jeszcze METEOR i Openmotor Wszystkie niby bazują na tym samym silniku obliczeń co SRM. Ja planuję po prostu zbudować jakiś mały silnik z zachowaniem sporych marginesów błędu i przetestować na hamowni i porównać który program będzie najbliżej. Ale jeszcze chwilę potrzebuję bo dopiero poszło zamówienie na pierwsze materiały na silniki i hamownię.
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Niestety ale starsza wersja nawet nie chce działać u mnie tak samo jak wersja jaskiniowca po polsku. mam ofice wersję 2007.
Meteor pokazuje jeszcze bardziej dziwne dane.
W załączniku dodaję plik z meteora. Może ktoś znajdzie błąd który robię w obliczeniach.
A może ktoś obliczy to u siebie i podpowie jakie parametry ma mój silnik.
Sorbitol lekko zmielony.
Odlewany w korpusie silnika 25mm, długość 65 mm, kanał 65mm, średnica 8mm dysza 8 mm.
Meteor pokazuje jeszcze bardziej dziwne dane.
W załączniku dodaję plik z meteora. Może ktoś znajdzie błąd który robię w obliczeniach.
A może ktoś obliczy to u siebie i podpowie jakie parametry ma mój silnik.
Sorbitol lekko zmielony.
Odlewany w korpusie silnika 25mm, długość 65 mm, kanał 65mm, średnica 8mm dysza 8 mm.
- Załączniki
-
- 65-25-8.zip
- (497 Bajtów) Pobrany 248 razy
- U.S. air force
- ****
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
- Lokalizacja: Lauterhagen
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
W srmie nie da się wybrać średnicy dyszy więc jest ustawiona na ~5mm
- Załączniki
-
- srm.png (151.61 KiB) Przejrzano 5264 razy
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Einstein
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Nie zgodzę się z tobą. Regulując zacisk początkowy regulujemy średnicę krytyczną dyszy.
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
U.S. air force rozumiem potrzebę pomocy mniej doświadczonym rakieciarzom ale mylisz się co do swoich twierdzeń. Konrad napisał ci w jaki sposób można zmienić średnicę Dto. to jeden ze sposobów. można zmienić go jeszcze w inny sposób: Dane- analiza symulacji- szukaj wyniku.
Dodatkowo jakoś nie mogę uwierzyć, że w czasie spalania w kanale gdy wzrasta powierzchnia spalania ciąg będzie malał. (jak na twoim wykresie).
Poproszę jednak o rzetelną i prawdziwą podpowiedź. I już z góry dziękuję.
Dodatkowo jakoś nie mogę uwierzyć, że w czasie spalania w kanale gdy wzrasta powierzchnia spalania ciąg będzie malał. (jak na twoim wykresie).
Poproszę jednak o rzetelną i prawdziwą podpowiedź. I już z góry dziękuję.
- U.S. air force
- ****
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
- Lokalizacja: Lauterhagen
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Niewiem ja silników nigdy nie robiłem więc się nie znam zbytnio na srmie (bardziej na open rockecie) po prostu wpisałem twoje dane do srma.
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Einstein
Re: Rozterki dotyczące obliczeń - shj vs srm - co wybrać?
Uwielbiam to. Nie znam się ale się wypowiem.
Czytałem, że projektowałeś w styczniu podobny silnik tyle, że mający 15 cm długości i średnicę wylotową 3mm z zaciskiem ok 600.
To podobny do mojego. Czy udało ci się go wykonać?
Czytałem, że projektowałeś w styczniu podobny silnik tyle, że mający 15 cm długości i średnicę wylotową 3mm z zaciskiem ok 600.
To podobny do mojego. Czy udało ci się go wykonać?