Cześć jestem nowy :D
-
- *
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 28 lut 2020, 16:25
Cześć jestem nowy :D
Witam
Obserwuje forum od dłuszego czasu otóż mam kilka pytań ?
1. Chciałbym się zapisać do PTR tylko nie przez internet ( podawanie poufnych danych to moim zdaniem słaby pomysł ) wiec czy mogę np. wysłać formularz listem ( jak tak to gdzie i komu ? ) ?
2.Widziałem wasz silnik PTR ( piękne cudo ) ale tu pojawia się następujące pytanie czy jako członek PTR lub gość z forum można skorzystać z hamowni ukazaniej na nagraniu ?
3.Jaki ciąg może zbadać hamownia oraz jakie inne parametry może zmierzyć ?
4. Pytanie już było na formu kilka razy ale ....
Gdzie można kupić ciekły tlen ( lub od kogo na forum ) i wynając zbiornik (( wiem że można ( mam butle 25l ) go podać w formie gazowej do silnika ( uproszczona wersja ) , tylko że chciałbym odpalić silnik w pełnej wersji PS. można tlen z butli schładzić za pomocą ciekłego azotu ale tu myśle że taniej wyjdzie 1 opcja ... co myślicie jakie rozwiązanie lepsze ?
Na koniec
Jestem w trakcie budowy silnika wiec jak wszystko by wyszło pomyślnie to chciał bym się podzielić doświadczeniami , pochwalić się nagraniem i parametrami z hamowni ( jeżeli uzyskam dostęp )
Liczę na pozytywne odpowiedzi , Z góry dziękuję ...
Obserwuje forum od dłuszego czasu otóż mam kilka pytań ?
1. Chciałbym się zapisać do PTR tylko nie przez internet ( podawanie poufnych danych to moim zdaniem słaby pomysł ) wiec czy mogę np. wysłać formularz listem ( jak tak to gdzie i komu ? ) ?
2.Widziałem wasz silnik PTR ( piękne cudo ) ale tu pojawia się następujące pytanie czy jako członek PTR lub gość z forum można skorzystać z hamowni ukazaniej na nagraniu ?
3.Jaki ciąg może zbadać hamownia oraz jakie inne parametry może zmierzyć ?
4. Pytanie już było na formu kilka razy ale ....
Gdzie można kupić ciekły tlen ( lub od kogo na forum ) i wynając zbiornik (( wiem że można ( mam butle 25l ) go podać w formie gazowej do silnika ( uproszczona wersja ) , tylko że chciałbym odpalić silnik w pełnej wersji PS. można tlen z butli schładzić za pomocą ciekłego azotu ale tu myśle że taniej wyjdzie 1 opcja ... co myślicie jakie rozwiązanie lepsze ?
Na koniec
Jestem w trakcie budowy silnika wiec jak wszystko by wyszło pomyślnie to chciał bym się podzielić doświadczeniami , pochwalić się nagraniem i parametrami z hamowni ( jeżeli uzyskam dostęp )
Liczę na pozytywne odpowiedzi , Z góry dziękuję ...
Re: Cześć jestem nowy :D
Cześć kolego Kosmiczny.
Same pytania , pytania, . jedna odpowiedź.
Część A-
Przystąp do PTR. JA tak zrobiłem, że wysłałem pocztą. Na stronie www.rakiety.org.pl jest formularz do wydrukowania i wypełniasz go wsadzasz w list, jednocześnie zapłać 50 złotych składki członkowskiej na konto ALIOR BANK 77 2490 0005 0000 4500 1403 7996. Wsadź kopię przelewu do listu. Od razu będziesz miał przyjęcie i będzie przygotowywana tobie legitymacja członkowska. Bardzo elegancka. List wysyłasz do zarządu : 81-451 Gdynia ul. Aleja Zwycięstwa 96/98. Witamy w gronie rakietowców.
Częćś B -
Technologie.
No podziwiam , że planujesz wykorzystywać ciekły tlen i ciekły azot. Z tego co wiem i przeczytałem; wsród konstruktorów rakiet w towarzystwie nikt w to nie wszedł. Konstruowane były rakiety RDM , a tam SR dużych mocy na paliwo stałe. Następnie rozwinięto silniki hybrydowe, gdzie paliwem były polimery różnego rodzaju czy smoły/parafiny - a utleniaczem N2-O ciekły podtlenek azotu. I to jest wykorzystywane w lotach rakiet.
Obstawiam , że nikt w PTR nie zrobił rakietowej komory spalania i spalał tam tlen i wodór.
- pozdrawiam Zbych
Same pytania , pytania, . jedna odpowiedź.
Część A-
Przystąp do PTR. JA tak zrobiłem, że wysłałem pocztą. Na stronie www.rakiety.org.pl jest formularz do wydrukowania i wypełniasz go wsadzasz w list, jednocześnie zapłać 50 złotych składki członkowskiej na konto ALIOR BANK 77 2490 0005 0000 4500 1403 7996. Wsadź kopię przelewu do listu. Od razu będziesz miał przyjęcie i będzie przygotowywana tobie legitymacja członkowska. Bardzo elegancka. List wysyłasz do zarządu : 81-451 Gdynia ul. Aleja Zwycięstwa 96/98. Witamy w gronie rakietowców.
Częćś B -
Technologie.
No podziwiam , że planujesz wykorzystywać ciekły tlen i ciekły azot. Z tego co wiem i przeczytałem; wsród konstruktorów rakiet w towarzystwie nikt w to nie wszedł. Konstruowane były rakiety RDM , a tam SR dużych mocy na paliwo stałe. Następnie rozwinięto silniki hybrydowe, gdzie paliwem były polimery różnego rodzaju czy smoły/parafiny - a utleniaczem N2-O ciekły podtlenek azotu. I to jest wykorzystywane w lotach rakiet.
Obstawiam , że nikt w PTR nie zrobił rakietowej komory spalania i spalał tam tlen i wodór.
- pozdrawiam Zbych
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Zbych Staniszewski
-
- *
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 28 lut 2020, 16:25
Re: Cześć jestem nowy :D
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz, ale ...
1. Nic nie pisałem o wodorze ponieważ jest on exstremalnie wybuchowy i przy tym bardzo niebezpieczny. Micro błąd przy zabawie i będą o tb pisać w nekrologu
Nie ma możliwości kupna go w stanie ciekłym (Temperatura wrzenia −252,762 ) ani produkcji ( w moim warunkach ) i ta gęstość ok. 70kg na m3 moim zdaniem troszeczke lipa CIEKAWE ? dlaczego oprócz NASA nikt z wodoru nie korzysta
Słyszałem że NASA musi kożystać z stopów tytanu i innych żadkich metali ( bardzo drogich ) żeby to wgl. działało , ja wole bardziej ,, rosyjską '' taktyke czyli wykorzystanie stali wysokostopowej.
Co to LOX to poprostu jest najwydajniejszy , myślałem też o h202 kl. HTP ale nie sprzedają do osobom fizycznym oraz koncesja ADR pozwala przewozić max. ładunek 25 kg bez dod. uprawnień ( z op. ochonnym czy jakoś tak ) a robienie 500km w jedną strone to za droga zabawa.
1. Nic nie pisałem o wodorze ponieważ jest on exstremalnie wybuchowy i przy tym bardzo niebezpieczny. Micro błąd przy zabawie i będą o tb pisać w nekrologu
Nie ma możliwości kupna go w stanie ciekłym (Temperatura wrzenia −252,762 ) ani produkcji ( w moim warunkach ) i ta gęstość ok. 70kg na m3 moim zdaniem troszeczke lipa CIEKAWE ? dlaczego oprócz NASA nikt z wodoru nie korzysta
Słyszałem że NASA musi kożystać z stopów tytanu i innych żadkich metali ( bardzo drogich ) żeby to wgl. działało , ja wole bardziej ,, rosyjską '' taktyke czyli wykorzystanie stali wysokostopowej.
Co to LOX to poprostu jest najwydajniejszy , myślałem też o h202 kl. HTP ale nie sprzedają do osobom fizycznym oraz koncesja ADR pozwala przewozić max. ładunek 25 kg bez dod. uprawnień ( z op. ochonnym czy jakoś tak ) a robienie 500km w jedną strone to za droga zabawa.
Re: Cześć jestem nowy :D
"CIEKAWE ? dlaczego oprócz NASA nikt z wodoru nie korzysta"
Hmm nie wiedziałem, że np ULA jest częścią NASA.
Hmm nie wiedziałem, że np ULA jest częścią NASA.
-
- *
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 28 lut 2020, 16:25
Re: Cześć jestem nowy :D
No masz racje nie wiedziałem ( mój błąd ) myślałem ,że nasa tylko stosuje wodór , przeczytam o projektach ULA i innych może czegoś wiecej się dowiem...
Ale co do zasady wodór jest bardzo bardzo niebezpieczny
Ale co do zasady wodór jest bardzo bardzo niebezpieczny
Ostatnio zmieniony sobota, 29 lut 2020, 23:29 przez KosmicznyMotor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Cześć jestem nowy :D
To, że jest niebezpieczny jest mniejszym problemem niż to, że dzięki swoim właściwościom przenika (przecieka) bardzo skutecznie i potrzeba zastosować skomplikowane systemy uszczelek gazowych.
Ale ja się nie znam - żadnego silnika na paliwo ciekłe nie budowałem (w przeciwieństwie do Ciebie) więc mogę pisać głupoty.
Pozdrawiam
Ale ja się nie znam - żadnego silnika na paliwo ciekłe nie budowałem (w przeciwieństwie do Ciebie) więc mogę pisać głupoty.
Pozdrawiam
-
- *
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 28 lut 2020, 16:25
Re: Cześć jestem nowy :D
Wiem wodór jest najmniejszym pierwiastkiem ( masa 1,00784–1,00811 u ) i czytałem , że nawet w szczelnym zbiorniku atomy wodoru umią się przecisnąć przez ścianki a uszczelki to swoją drogą , też trzeba zapewnić izolacje termiczną oraz turbo pombę która musi być stosunkowo duża z powodu małej gęstości ( a przynajmiej tak mi się wydaje ).
Co do silników na P.ciekłe ( nigdy takiego nie zbudowałem ), to nie jestem specjalnie zwolenikiem ponieważ
A.) wymyśliłem coś lepszego ( a przynajmiej tak myśle ) B) . dużo zmiennych i potrzebna jest do tego większa wiedza ( jak ktoś ma literature na Pv proszę o tytuły ) :C C.) niepowodzenie może skutkować wybuchem.
Ten silnik który buduje ( mam tylko dysze wykonaną narazie ) planuje zbudować jako silnik hybrydowy ( ale nie taki jak myślicie )
PS. nie że jestem jakoś mega odpowiedzialny , tylko szkoda silnika
Co do silników na P.ciekłe ( nigdy takiego nie zbudowałem ), to nie jestem specjalnie zwolenikiem ponieważ
A.) wymyśliłem coś lepszego ( a przynajmiej tak myśle ) B) . dużo zmiennych i potrzebna jest do tego większa wiedza ( jak ktoś ma literature na Pv proszę o tytuły ) :C C.) niepowodzenie może skutkować wybuchem.
Ten silnik który buduje ( mam tylko dysze wykonaną narazie ) planuje zbudować jako silnik hybrydowy ( ale nie taki jak myślicie )
PS. nie że jestem jakoś mega odpowiedzialny , tylko szkoda silnika
Ostatnio zmieniony sobota, 29 lut 2020, 23:59 przez KosmicznyMotor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Cześć jestem nowy :D
Co Ty kolego KosmicznyMotor wymyśliłeś z tą hybrydą?
-
- *
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 28 lut 2020, 16:25
Re: Cześć jestem nowy :D
Po wykonaniu/teście udostępnie dane na temat silnika , to tego czasu musisz wykazać się cierpliwością