AMUR2
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: AMUR2
No właśnie, tu piszą tak, tam inaczej. A myślałem, że Niemcy mają fioła na punkcie bezpieczeństwa, a tu proszę. Jak dla mnie to powinni napisać że bezpieczna odległość to właśnie 10 - 15 metrów.
Re: AMUR2
Warunki bezpieczeństwa są dla zdrowia .
Wyobraź sobie, że model rakiety startuje i coś jest nie tak:
1. Rakieta wybucha - promień rażenia odłamków jest dość spory, odległości są tak dobrane by siła lecących odłamków były jak najmniejsza, a czas na reakcję jak najdłuższy.
2. Rakieta odpada od wyrzutni i leci poziomo ( po prostu w innym kierunku niż było w planie) - prędkość początkowa rakiety tuż po odpaleniu silnika rośnie gwałtownie i na końcu wyrzutni ma(powinna mieć- by stateczniki ją stabilizowały) około 15 m/s - czyli po pierwszej sekundzie od odpalenia silnika jest 15 m dalej... potem jest jeszcze szybciej - im większa odległość ludzi od wyrzutni tym lepiej... czas na reakcję dłuższy.
Tak jest ze wszystkimi punktami w warunkach bezpieczeństwa - chodzi o minimalizację ryzyka stworzenia szkód.
Jeżeli uważasz, że będąc bliżej coś się uda, bo jesteś bliżej - to jesteś w błędzie. Możecie sami dobierać sobie odległości bezpieczne i miejsca startu - trzeba tylko wziąć pod uwagę właśnie te czynniki i sytuacje gdy coś pójdzie nie zgodnie z planem. Należy przewidzieć co w takim momencie może nam/wam zaszkodzić i gdzie najlepiej być w takim momencie, by nic się nikomu nie stało.
P.S. Różnice w przepisach i tabelach różnych organizacji (krajów) wynikają z subiektywnej oceny ich twórców, najlepiej ocenić oraz dobrać samodzielnie takie odległości by było naprawdę bezpiecznie , bo to wy wiecie jakie parametry/osiągi/prędkości będzie miała wasza rakieta, jakiego użyliście silnika ( samoróba, kupny sprawdzony wielokrotnie przez was lub nie ), jakie materiały użyliście do budowy modelu, i czy jest w nich coś co może zawieść...
Trzeba być odpowiedzialnym (Nasze tabele, tabele Niemców itd - są sumą naszych doświadczeń przekazanych dla Was, byście nie musieli cierpieć i tłumaczyć się innym ... że nie wiedzieliście i nie przewidzieliście.
Wyobraź sobie, że model rakiety startuje i coś jest nie tak:
1. Rakieta wybucha - promień rażenia odłamków jest dość spory, odległości są tak dobrane by siła lecących odłamków były jak najmniejsza, a czas na reakcję jak najdłuższy.
2. Rakieta odpada od wyrzutni i leci poziomo ( po prostu w innym kierunku niż było w planie) - prędkość początkowa rakiety tuż po odpaleniu silnika rośnie gwałtownie i na końcu wyrzutni ma(powinna mieć- by stateczniki ją stabilizowały) około 15 m/s - czyli po pierwszej sekundzie od odpalenia silnika jest 15 m dalej... potem jest jeszcze szybciej - im większa odległość ludzi od wyrzutni tym lepiej... czas na reakcję dłuższy.
Tak jest ze wszystkimi punktami w warunkach bezpieczeństwa - chodzi o minimalizację ryzyka stworzenia szkód.
Jeżeli uważasz, że będąc bliżej coś się uda, bo jesteś bliżej - to jesteś w błędzie. Możecie sami dobierać sobie odległości bezpieczne i miejsca startu - trzeba tylko wziąć pod uwagę właśnie te czynniki i sytuacje gdy coś pójdzie nie zgodnie z planem. Należy przewidzieć co w takim momencie może nam/wam zaszkodzić i gdzie najlepiej być w takim momencie, by nic się nikomu nie stało.
P.S. Różnice w przepisach i tabelach różnych organizacji (krajów) wynikają z subiektywnej oceny ich twórców, najlepiej ocenić oraz dobrać samodzielnie takie odległości by było naprawdę bezpiecznie , bo to wy wiecie jakie parametry/osiągi/prędkości będzie miała wasza rakieta, jakiego użyliście silnika ( samoróba, kupny sprawdzony wielokrotnie przez was lub nie ), jakie materiały użyliście do budowy modelu, i czy jest w nich coś co może zawieść...
Trzeba być odpowiedzialnym (Nasze tabele, tabele Niemców itd - są sumą naszych doświadczeń przekazanych dla Was, byście nie musieli cierpieć i tłumaczyć się innym ... że nie wiedzieliście i nie przewidzieliście.
Free Your Mind
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: AMUR2
Mądrze powiedziane.
Uważam też, że istotnym stwierdzeniem zawartym na stronie PTR jest "za każdym razem należy stosować rozwiązania wynikające ze zdrowego rozsądku".
A co do samej rakiety to zastanawiam się nad dodaniem dodatkowego modułu ładunkowego. Będę mógł wtedy użyć rakiety do jakichś "praktycznych" eksperymentów naukowych w warunkach lotu rakietowego (np. badanie bezwładności). Na razie to tylko koncept ale uważam, że to ciekawy pomysł.
Uważam też, że istotnym stwierdzeniem zawartym na stronie PTR jest "za każdym razem należy stosować rozwiązania wynikające ze zdrowego rozsądku".
A co do samej rakiety to zastanawiam się nad dodaniem dodatkowego modułu ładunkowego. Będę mógł wtedy użyć rakiety do jakichś "praktycznych" eksperymentów naukowych w warunkach lotu rakietowego (np. badanie bezwładności). Na razie to tylko koncept ale uważam, że to ciekawy pomysł.
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: AMUR2
Dzisiaj odbył się pierwszy start przerobionej rakiety
Poleciała ładnie, nieco płytkim torem lotu. Start był bardzo udany, gorzej z lądowaniem: wszystkie stateczniki odpadły przy lądowaniu
Rakieta poleciała tak na około 80m (miało być wyżej, ale prawdopodobnie z powodu wiatru nie udało się osiągnąć planowanego apogeum).
Poleciała ładnie, nieco płytkim torem lotu. Start był bardzo udany, gorzej z lądowaniem: wszystkie stateczniki odpadły przy lądowaniu
Rakieta poleciała tak na około 80m (miało być wyżej, ale prawdopodobnie z powodu wiatru nie udało się osiągnąć planowanego apogeum).