Witam. Jest to mój pierwszy post. Mam 12lat i od 4tyg. zajmuje się rakietami.
Zbudowałem nawet mój pierwszy silnik na paliwo stałe. Odpalił.
Niby działa, ale chciałbym go udoskonalić. Zbudowałem go tak:
1. Do miedzianej rurki o średnicy 2,5cm wsypałem żwirek dla kota. Tak 1/4 rurki (po ubiciu)
2. Ubijam żwirek.
3. Dosypuje 2/4 rurki paliwa (65% KNO3 i 35% Cukier puder)
4. Ubijam paliwo.
5. Powtarzam krok nr. 1
6. Wiercę dysze ok. 3mm i kanał (tak z 1/3 części z paliwem)
Czy dałoby się jakoś ten silnik ulepszyć. Aha czas palenia ok. 6s
Proszę o szybką odpowiedź.
Pomoc z silnikiem na paliwo stałe
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: Pomoc z silnikiem na paliwo stałe
Pomóc może:
1. Kanał w paliwie przewierć na całą długość bloku paliwa
2. Do mieszanki paliwowej dodaj 2% masy czerwonego tlenku żelaza (rdzy)
3. Wydaje mi się, że żwirku jest trochę za dużo
4. Jeśli silnik ma być jednorazowy, obudowę zrób z PCV, powinno być lżejsze
Wydaje mi się, że te zabiegi poprawią osiągi silnika.
1. Kanał w paliwie przewierć na całą długość bloku paliwa
2. Do mieszanki paliwowej dodaj 2% masy czerwonego tlenku żelaza (rdzy)
3. Wydaje mi się, że żwirku jest trochę za dużo
4. Jeśli silnik ma być jednorazowy, obudowę zrób z PCV, powinno być lżejsze
Wydaje mi się, że te zabiegi poprawią osiągi silnika.
Re: Pomoc z silnikiem na paliwo stałe
Dzięki Żwirek zastąpiłem betonem. Wywiercę kanał i dam mniejszą dyszę oraz dodam rdzę. Strona z dyszą będzie z batonu a "korek" z żwirku.qwertyalfa pisze: ↑sobota, 21 gru 2019, 17:50 Pomóc może:
1. Kanał w paliwie przewierć na całą długość bloku paliwa
2. Do mieszanki paliwowej dodaj 2% masy czerwonego tlenku żelaza (rdzy)
3. Wydaje mi się, że żwirku jest trochę za dużo
4. Jeśli silnik ma być jednorazowy, obudowę zrób z PCV, powinno być lżejsze
Wydaje mi się, że te zabiegi poprawią osiągi silnika.
Zastanawiam się też jak zmierzyć ciąg.
-
- ****
- Posty: 165
- Rejestracja: niedziela, 16 cze 2019, 11:27
- Kontakt:
Re: Pomoc z silnikiem na paliwo stałe
Ciąg mierzy się hamownią. Jeżeli nie jest ci potrzebny wykres ciągu od czasu, najprostszą hamownię możesz zrobić z wagi i ustawić obok kamerkę. Po zakończonym teście silnika oglądasz nagranie i znajdujesz maksymalne wskazanie wagi - jest to maksymalny ciąg silnika. Jeżeli chcesz obliczyć średni ciąg dzielisz nagranie na równe odstępy czasu (ale tylko tam, gdzie silnik pracuje) i zapisujesz wskazania z każdego takiego odcina. Na koniec wyliczasz średnią i gotowe. Oczywiście jest to najprostszy sposób, bardziej zaawansowane hamownie przekazują dane do komputera i z tego powstaje wykres. Jeżeli zastosujesz metodę z dzieleniem nagrania, to też możesz narysować wykres, ale będzie mniej dokładny.
WAŻNE:
1. Waga musi być wytarowana, by wynik był prawidłowo mierzony, bez wliczania w to masy obudowy silnika.
2. Im więcej paliwa z silnika się wypala, tym mniej dokładny będzie wynik, ponieważ masa silnika spada.
3. Musisz bardzo solidnie zamocować silnik, by nie odleciał, ponieważ swobodnie lecący silnik możne narobić wiele szkód i zranić człowieka.
WAŻNE:
1. Waga musi być wytarowana, by wynik był prawidłowo mierzony, bez wliczania w to masy obudowy silnika.
2. Im więcej paliwa z silnika się wypala, tym mniej dokładny będzie wynik, ponieważ masa silnika spada.
3. Musisz bardzo solidnie zamocować silnik, by nie odleciał, ponieważ swobodnie lecący silnik możne narobić wiele szkód i zranić człowieka.