Shizo Rocket Application
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Shizo Rocket Application
Cześć
PROGRAM: http://rakiety.pomorze.pl/teorie/ShizoR ... cation.rar
Paczka .rar zawiera program instalacyjny SchizoRocketApplication24.msi oraz przykładowe pliki silników WESSEX oraz PTR400.
CECHY Programu:
0. do działania programu niezbędne są microsoftowe frameworki, które instalator zainstaluje jeśli nie ma ich na komputerze
1. program symuluje parametry lotu rakiety wystrzelonej pod dowolnym kątem
2. program symuluje cały tor lotu rakiety od startu do upadku - nie uwzględnia spadochronu, wpływu wiatru ani siły nośnej korpusu.
3. program symuluje także lot rakiety dwustopniowej, przy czym masa korpusu SR1 jest rozumiana wtedy jako masa odpadającego członu wraz z korpusem
4. program jeśli nie są załadowane pliki silników symuluje idealne silniki o płaskiej charakterystyce ciągu.
5. program działa poprawnie w atmosferze czyli do 100km w górę
6. program nie tworzy ikony na pulpicie, instaluje się w Program Files/Spaceforest/ShizoRocketApplication/ i dopiero w tym katalogu jest wykonywalny program ShizoRocketApplication.exe którego nie należy ruszać z tego katalogu ale można zrobić skrót na pulpit.
pzdr
PROGRAM: http://rakiety.pomorze.pl/teorie/ShizoR ... cation.rar
Paczka .rar zawiera program instalacyjny SchizoRocketApplication24.msi oraz przykładowe pliki silników WESSEX oraz PTR400.
CECHY Programu:
0. do działania programu niezbędne są microsoftowe frameworki, które instalator zainstaluje jeśli nie ma ich na komputerze
1. program symuluje parametry lotu rakiety wystrzelonej pod dowolnym kątem
2. program symuluje cały tor lotu rakiety od startu do upadku - nie uwzględnia spadochronu, wpływu wiatru ani siły nośnej korpusu.
3. program symuluje także lot rakiety dwustopniowej, przy czym masa korpusu SR1 jest rozumiana wtedy jako masa odpadającego członu wraz z korpusem
4. program jeśli nie są załadowane pliki silników symuluje idealne silniki o płaskiej charakterystyce ciągu.
5. program działa poprawnie w atmosferze czyli do 100km w górę
6. program nie tworzy ikony na pulpicie, instaluje się w Program Files/Spaceforest/ShizoRocketApplication/ i dopiero w tym katalogu jest wykonywalny program ShizoRocketApplication.exe którego nie należy ruszać z tego katalogu ale można zrobić skrót na pulpit.
pzdr
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Minęło ładnych parę dni i żaden nie napisał nic
Uwzględniłem uwagi <span style="font-weight: bold">andżejka</span> dotyczące kształtowania wspólczynnika Cx - obecnie jest on aproksymowany funkcjami kwadratowymi i bardziej przypomina rzeczywiste przebiegi uzyskiwane w tunelach aerodynamicznych. Paczkę *.rar wymieniłem
http://rakiety.pomorze.pl/teorie/ShizoR ... cation.rar
Nie bądźcie tacy i nie chciejcie pieniędzy za testowanie oprogramowania
pzdr
Minęło ładnych parę dni i żaden nie napisał nic
Uwzględniłem uwagi <span style="font-weight: bold">andżejka</span> dotyczące kształtowania wspólczynnika Cx - obecnie jest on aproksymowany funkcjami kwadratowymi i bardziej przypomina rzeczywiste przebiegi uzyskiwane w tunelach aerodynamicznych. Paczkę *.rar wymieniłem
http://rakiety.pomorze.pl/teorie/ShizoR ... cation.rar
Nie bądźcie tacy i nie chciejcie pieniędzy za testowanie oprogramowania
pzdr
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Nowa wersja zainstalowana!
Pierwszy mały problemik, to separator dziesiętny. Miałem ustawioną kropkę.
Po zmianie - program działa poprawnie.
Teraz testuję.
Fajnie, bo za jego pomocą można szybko wyliczyć potrzebne parametry lotu.
Jak na razie wszystko wydaje się ok.
Najważniejsza (jak dla mnie) sprawa, to możliwość stosowania w programie parametrów własnych silników ściągniętych z hamowni.
Należą się twórcą ogromne słowa uznania. Wiem, ile to pracy, ponieważ sam kiedyś robiłem podobny arkusz wyliczeniowy, kiedy nie było do dyspozycji innych tego typu narzędzi.
Nowa wersja zainstalowana!
Pierwszy mały problemik, to separator dziesiętny. Miałem ustawioną kropkę.
Po zmianie - program działa poprawnie.
Teraz testuję.
Fajnie, bo za jego pomocą można szybko wyliczyć potrzebne parametry lotu.
Jak na razie wszystko wydaje się ok.
Najważniejsza (jak dla mnie) sprawa, to możliwość stosowania w programie parametrów własnych silników ściągniętych z hamowni.
Należą się twórcą ogromne słowa uznania. Wiem, ile to pracy, ponieważ sam kiedyś robiłem podobny arkusz wyliczeniowy, kiedy nie było do dyspozycji innych tego typu narzędzi.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cześć
Dzieki za uwagi, z separatorem dziesiętnym coś popróbuję żeby było bardziej uniwersalnie.
Co do ładowania silników z hamowni na razie w pliku musi być 250 próbek na sekundę wyrażonych w niutonach. Na razie nie uwzględniłem możliwości wpisania masy paliwa i korpusu. Dlaczego Ponieważ chciałbym to zrobić w uniwersalny sposób tak aby pasowały silniki fabryczne. Czy w SpaceCad silniki są "wmontowane" na stałe czy też istnieja jako osobne pliki Jeśli są osobnymi plikami to czy isnieje jakiś standard który honorują producenci (żebym mógł się wzorować)
Jeszcze jedna informacja - Wykres jest obiektem który można dowolnie powiększać zaznaczając myszką interesujący nas fragment wykresu. Żeby cofnąć trzeba kliknąć prawym na wykres i z menu wybrać cofnięcie ostatniego zoom 'u lub wszystkich.
pozdrawiam i czekam na więcej uwag.
Dzieki za uwagi, z separatorem dziesiętnym coś popróbuję żeby było bardziej uniwersalnie.
Co do ładowania silników z hamowni na razie w pliku musi być 250 próbek na sekundę wyrażonych w niutonach. Na razie nie uwzględniłem możliwości wpisania masy paliwa i korpusu. Dlaczego Ponieważ chciałbym to zrobić w uniwersalny sposób tak aby pasowały silniki fabryczne. Czy w SpaceCad silniki są "wmontowane" na stałe czy też istnieja jako osobne pliki Jeśli są osobnymi plikami to czy isnieje jakiś standard który honorują producenci (żebym mógł się wzorować)
Jeszcze jedna informacja - Wykres jest obiektem który można dowolnie powiększać zaznaczając myszką interesujący nas fragment wykresu. Żeby cofnąć trzeba kliknąć prawym na wykres i z menu wybrać cofnięcie ostatniego zoom 'u lub wszystkich.
pozdrawiam i czekam na więcej uwag.
Podobno rozpowszechniony jest (przynajmniej u Amerykanów) format pliku http://www.thrustcurve.com/raspformat.shtml do opisu silnika.
W schizosymulatorze zauważyłem że Ic jest liczone jako 10*Iw*mp a powinno być g*Iw*mp (g - przyspieszenie ziemskie). Uwzględniając tą poprawkę zrobiłem kilka symulacji i porównywałem z wynikami z programu Launch 2.2 (wysokość max., prędkość max, czas lotu na wysokość max., przyspieszenie maks.). Wszystkie wyniki z wyjątkiem przyspieszenia różniły się mniej niż 1%.
W schizosymulatorze zauważyłem że Ic jest liczone jako 10*Iw*mp a powinno być g*Iw*mp (g - przyspieszenie ziemskie). Uwzględniając tą poprawkę zrobiłem kilka symulacji i porównywałem z wynikami z programu Launch 2.2 (wysokość max., prędkość max, czas lotu na wysokość max., przyspieszenie maks.). Wszystkie wyniki z wyjątkiem przyspieszenia różniły się mniej niż 1%.
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
To oczywiście zbytnie przybliżenie wprowadzone na chwilę jak pracowałem nad programem i już tak zostało ... Bardzo ważna uwaga, natychmiast to poprawię i dziękuję.
Sciągnąłem z sieci pliki *.eng różnych producentów, w sumie ponad 300 certyfikowanych silników. Format różni się od mojego jedynie nagłówkiem - postanowiłem dodać obsługę takich nagłówków w moim programie. Druga sprawa to fakt że plik *.eng zawiera wiele silników jeden za drugim. Na razie nie będę tego uwzględniał, trzeba będzie skopiować sobie do osobnego pliku tekstowego tekst z interesujacym nas silnikiem. Trzecia sprawa to fakt że czasy kolejnych próbek bywają różne i próbki są dosyć rzadkie, muszę oprogrmować przepróbkowywanie danych na dowolną ilość póbek, wtedy uwolnię czasowy krok obliczeń z 0,004s (250 próbek na sekundę) i będzie można wykonać obliczenia z dowolną dokładnością (krokiem czasowym) dla dowolnie gęsto zebranych na hamowni danych.
Co do różnic w przyspieszeniu maksymalnym zauważyłem że obliczenia co 0,01s dają zawyżone wartości a max., przy obliczeniach co 0,004s a max. mocno spada a przy 0,001s a max. spada już niewiele poniżej wartości dla 0,004s. Jak uwolnię krok czasowy spróbujecie sami.
Nowa wersja wkrótce
pzdr
Sciągnąłem z sieci pliki *.eng różnych producentów, w sumie ponad 300 certyfikowanych silników. Format różni się od mojego jedynie nagłówkiem - postanowiłem dodać obsługę takich nagłówków w moim programie. Druga sprawa to fakt że plik *.eng zawiera wiele silników jeden za drugim. Na razie nie będę tego uwzględniał, trzeba będzie skopiować sobie do osobnego pliku tekstowego tekst z interesujacym nas silnikiem. Trzecia sprawa to fakt że czasy kolejnych próbek bywają różne i próbki są dosyć rzadkie, muszę oprogrmować przepróbkowywanie danych na dowolną ilość póbek, wtedy uwolnię czasowy krok obliczeń z 0,004s (250 próbek na sekundę) i będzie można wykonać obliczenia z dowolną dokładnością (krokiem czasowym) dla dowolnie gęsto zebranych na hamowni danych.
Co do różnic w przyspieszeniu maksymalnym zauważyłem że obliczenia co 0,01s dają zawyżone wartości a max., przy obliczeniach co 0,004s a max. mocno spada a przy 0,001s a max. spada już niewiele poniżej wartości dla 0,004s. Jak uwolnię krok czasowy spróbujecie sami.
Nowa wersja wkrótce
pzdr
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
WERSJA 1.1
Cześć
Jest wersja 1.1
Uwzględniłem uwagi <span style="font-weight: bold">pablo</span>
- nie ma już błędu że g równało się 10, jest normalnie g = 9,81 [m/s^2]
Uwzgledniłem kolejne uwagi <span style="font-weight: bold">andżejka</span>
- dla modelu dwustopniowego dołożyłem pozycję masa drugiego członu
teraz w obliczeniach po rozdzieleniu się rakiety odpada masa korpusu SR1 plus masa członu startowego (korpus SR1 nie jest już rozumiany jako odpadający człon tylko jest po ludzku )
- dla modelu dwustopniowego możliwe są do wprowadzenia dwie średnice korpusów, w przypadku gdy pchamy przed sobą "gruchę" a więc drugi człon jest szerszy od członu startowego (pierwszego) do obliczeń brana jest większa średnica.
Wprowadzenie plików *.eng zostawiam na przyszły rok.
Paczkę *.rar wymieniłem
http://rakiety.pomorze.pl/teorie/ShizoR ... cation.rar
postrafiam
Jest wersja 1.1
Uwzględniłem uwagi <span style="font-weight: bold">pablo</span>
- nie ma już błędu że g równało się 10, jest normalnie g = 9,81 [m/s^2]
Uwzgledniłem kolejne uwagi <span style="font-weight: bold">andżejka</span>
- dla modelu dwustopniowego dołożyłem pozycję masa drugiego członu
teraz w obliczeniach po rozdzieleniu się rakiety odpada masa korpusu SR1 plus masa członu startowego (korpus SR1 nie jest już rozumiany jako odpadający człon tylko jest po ludzku )
- dla modelu dwustopniowego możliwe są do wprowadzenia dwie średnice korpusów, w przypadku gdy pchamy przed sobą "gruchę" a więc drugi człon jest szerszy od członu startowego (pierwszego) do obliczeń brana jest większa średnica.
Wprowadzenie plików *.eng zostawiam na przyszły rok.
Paczkę *.rar wymieniłem
http://rakiety.pomorze.pl/teorie/ShizoR ... cation.rar
postrafiam