Rakieta Amelia 2
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: Rakieta Amelia 2
Witam,
Umieszczenie elektroniki w glowicy moim zdaniem nie jest dobrym rozwiazaniem. Eliminuje to uzycie elektroniki z czujnikiem barometrycznym. Jedyne co sie nadaje to elektronika na bazie
KMZ 51 lub TIMER .... chyba, ze jest to elektronika do innych celow, czysto pomiarowa ( temperatura, przyspieszenie, promieniowanie kosmiczne lub inne ..... )
Jaki jest planowany odzysk dla drugiego stopnia - podwojny ?
Pozdrawiam
Paul
Umieszczenie elektroniki w glowicy moim zdaniem nie jest dobrym rozwiazaniem. Eliminuje to uzycie elektroniki z czujnikiem barometrycznym. Jedyne co sie nadaje to elektronika na bazie
KMZ 51 lub TIMER .... chyba, ze jest to elektronika do innych celow, czysto pomiarowa ( temperatura, przyspieszenie, promieniowanie kosmiczne lub inne ..... )
Jaki jest planowany odzysk dla drugiego stopnia - podwojny ?
Pozdrawiam
Paul
Re: Rakieta Amelia 2
To, że elektronika zostanie umieszczona w głowicy nie oznacza, że będzie się znajdować tam w całości. Jej mocowanie owszem, będzie w głowicy ale część podzespołów będzie wystawać poza obrys. Przy odpowiednim rozwiązaniu nie eliminuje to czujników ciśnienia, wszystko zależy od odpowiedniej geometrii otworów jak i komory.
Zależy jak rozumieć słowo podwójny. Jeżeli chodzi o sam system wyzwalania to tak (będzie miała miejsce redundancja) a jeżeli o dwa spadochrony (pilot na pułapie i główny na małej wysokości) to nie. Nie ma potrzeby stosować drugiego rozwiązania ze względu na stosunkowo niewielką wysokość maksymalną na jaką poleci ta rakieta. W przypadku rakiety H1 taki system odzysku jest już planowany.
Zależy jak rozumieć słowo podwójny. Jeżeli chodzi o sam system wyzwalania to tak (będzie miała miejsce redundancja) a jeżeli o dwa spadochrony (pilot na pułapie i główny na małej wysokości) to nie. Nie ma potrzeby stosować drugiego rozwiązania ze względu na stosunkowo niewielką wysokość maksymalną na jaką poleci ta rakieta. W przypadku rakiety H1 taki system odzysku jest już planowany.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rakieta Amelia 2
Na Space-up mieliście fajną prezentację dotyczącą Waszych rakiet. Mogli byście ją podlinkować, by można było sie z nią zapoznać w szerszym gronie? Jak na konferencji ja przegapiłem, byłem wtedy na dużej sali.
Re: Rakieta Amelia 2
Jasne, jakoś ją wrzucę.
Swoją drogą możnaby upload'ować też i prezentację o PTR.
Pozdrawiam,
AO
Swoją drogą możnaby upload'ować też i prezentację o PTR.
Pozdrawiam,
AO
Re: Rakieta Amelia 2
Tak odchodzac od tematu to cos podłuzne w rakiecie amelia 3 to silniki pomocnicze czy cos takiego?
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
- ArturroKRK
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 381
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
- Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki
Re: Rakieta Amelia 2
Tak, są to tzw. boostery czyli po prostu silniki pomocnicze.
Re: Rakieta Amelia 2
tak wiem.zsynronizowanie tych boosterów stanowi chyba wyzwanie?
"Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry." Seneka Młodszy
Re: Rakieta Amelia 2
Nie, zsynchronizowanie zapłonu obu boosterów nie jest wyzwaniem. Wystarczy dobrze podłączyć zapalniki. A to nie jest trudne.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
- ArturroKRK
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 381
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
- Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki
Re: Rakieta Amelia 2
Tak, jest to trudne przy niedużych modelach. Dobre zapłonniki to nie wszystko. Może się zdarzyć jakiś defekt paliwa, i jeden silnik nie odpali, a rakieta będzie wywijała koziołki. To wszystko też zależy od długości wyrzutni, stabilności itp itd. Ale stosowanie silników wspomagających w małej skali jest o tyle trudniejsze, iż nie mamy do czynienia z dużym momentem bezwładności.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rakieta Amelia 2
Trudne, co pokazały próby dokonywane przez "tylko" nielicznych konstruktorów z tego forum.
Szczególnie trudne zaś w silnikach z paliwami innymi niż te, które opart są na bazie prochu czarnego.
Nawet zastosowanie popularnej karmelki nie gwarantuje sukcesu.
Przykładem mogą być zmagania kolegi MalyRo z rakieta TRYMAX.
Samo podłączenie zapalników ma tak naprawdę drugorzędne znaczenie.
Szczególnie trudne zaś w silnikach z paliwami innymi niż te, które opart są na bazie prochu czarnego.
Nawet zastosowanie popularnej karmelki nie gwarantuje sukcesu.
Przykładem mogą być zmagania kolegi MalyRo z rakieta TRYMAX.
Samo podłączenie zapalników ma tak naprawdę drugorzędne znaczenie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin