Strona 4 z 5

Re: Silniki bezdyszowe.

: wtorek, 9 lut 2016, 13:05
autor: tadeusz
Temat silników bezdyszowych nie jest jeszcze zakończony.Na razie zajmujemy się z Przemkiem hybrydami.

Pozrawiam.tadeusz

Re: Silniki bezdyszowe.

: sobota, 4 kwie 2020, 22:00
autor: tadeusz
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
IMG_0065x.JPG (111.83 KiB) Przejrzano 8210 razy
KSZTAŁTOWANIE CHARAKTERYSTYKI SILNIKÓW "BEZDYSZOWYCH".

Zgodnie z literaturą przedmiotu/I.Timnat-Rakietnyje dwigatieli na chimiczieskom topliwie.1990/ciąg względny silnika całkowicie bezdyszowego dużego rośnie liniowo od 0,7 do 1,15/czyli od 1 do 1,64/ a ciśnienie maleje asymptotycznie od 9MPa do poniżej 2MPa czyli ponad 4,5 raza.W moich silnikach z erodującą dyszą zwanych dalej "bezdyszowymi" ciąg końcowy
jest od 2 do 3,5 raza większy od ciągu początkowego a ciśnienia nie mierzyłem.
Charakterystykę tych silników można kształtować etapami:
1.-charakterystykę początkową/pik/,
2.-charakterystykę środkową,
3.-charakterystykę końcową.
Ad.1/Ciąg początkowy można zwiększyć przez:
a)-zwiększenie średnicy kanału /KS/ale powoduje to zmniejszenie ilości paliwa i Ic,
b)-przez zmniejszenie średnicy kanału przy wylocie na długości 3 do 5mm co zwiększy zacisk na krótki odcinek czasu tym
samym spowoduje pik ciągu/patrz poprzednie posty silnik SBDO/,
c)-przez cienki krążek 0,5mm papierowo-fenolowy z otworem mniejszym od średnicy kanału co również da krótkiego kopa
a gazy wylotowe szybko powiększą ten otwór.
Ad.2/Ciąg środkowy można kształtować grubością i otworem krążka papierowo-fenolowego 2,która to grubość
proporcjonlanie do niej będzie opóżniać wypalanie otworu zwiększająć zacisk i ciąg /grubość krążka 3mm/.
Ad.3/Ciąg końcowy możemy kształtować krążkiem 3 o grubości 8mm /i otworze większym od krążka 2/,którego otwór
będzie opóżniał spadek zacisku i zwiększał ciąg końcowy.Krążek ten będzie ograniczał wzrost ciśnienia i możliwość
rozerwania silnika a także polepszy mocowanie i uszczelnienie dyszy.
Do tej pory używałem tylko krążków 2 i 3.Załączniki 2:
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
IMG_0065x.JPG (111.83 KiB) Przejrzano 8210 razy
Dysze nowe/129,240,300NS/i używane240/300Ns
Dysze nowe/129,240,300NS/i używane240/300Ns
IMG_0068x.JPG (223.74 KiB) Przejrzano 8210 razy

Re: Silniki bezdyszowe.

: niedziela, 5 kwie 2020, 11:34
autor: stansz
Bardzo ciekawe opracowanie nowego typu silników. W efekcie można inaczej potraktować etapy lotu rakiety.
Kwestia jest skład chemiczny i budową ziarna paliwa. No i zaskakująca jest budowa dyszy. Która jest krążkiem.
Pozdrawiam Zych

Re: Silniki bezdyszowe.

: niedziela, 5 kwie 2020, 14:12
autor: tadeusz
OSIĄGI MODELI NA SILNIKACH "BEZDYSZOWYCH".
Model fi62x908x580g z silnikiem 77Ns - H400m FM2013 Toruń.
Model fi62x908x670g Galaktyka z silnikiem 129Ns - H916m FM2014 Piła.
Model fi82x1242x1230g Tęcza z silnikem 240Ns - H865m FM2014 Piła
Model fi62x908x850g Galaktyka 2 z silnikiem 300Ns - H1720m Fm2014 Piła.

Film ze startu Galaktyki 2:https://www.youtube.com/watch?v=6EOj_p04dsw

Re: Silniki bezdyszowe.

: poniedziałek, 21 wrz 2020, 18:58
autor: donPedro

Re: Silniki bezdyszowe.

: czwartek, 8 paź 2020, 20:53
autor: donPedro

Re: Silniki bezdyszowe.

: czwartek, 8 paź 2020, 21:22
autor: donPedro

Re: Silniki bezdyszowe.

: wtorek, 24 lis 2020, 00:37
autor: U.S. air force
PP-polipropylen? Wiecie gdzie kupić?

Re: Silniki bezdyszowe.

: wtorek, 24 lis 2020, 11:53
autor: tadeusz
W postaci rur wodociągowych fi16/11;fi20/13;fi25/20;fi25/16;fi32/20 koloru popielatego w sklepie budowlanym.
Polipropylen w granulkach /R 660 / lub mielony można szukać dojścia w wytwórniach butelek i innych wyrobów plastikowych .Są oferty sprzedaży regranulatu od 2,5zł/kg ale dostawa w tonach.

Re: Silniki bezdyszowe.

: wtorek, 24 lis 2020, 23:08
autor: donPedro
Taki oto artykuł. Pokonferencyjny. International Conference on Mechanical, Automobile and Biodiesel Engineering Dubai 2012.
Pod streszczeiem z prawej strony jest link do stworzeia pdf'a.

https://www.semanticscholar.org/paper/C ... d4918ed8dd