- Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
- IMG_0065x.JPG (111.83 KiB) Przejrzano 8210 razy
KSZTAŁTOWANIE CHARAKTERYSTYKI SILNIKÓW "BEZDYSZOWYCH".
Zgodnie z literaturą przedmiotu/I.Timnat-Rakietnyje dwigatieli na chimiczieskom topliwie.1990/ciąg względny silnika całkowicie bezdyszowego dużego rośnie liniowo od 0,7 do 1,15/czyli od 1 do 1,64/ a ciśnienie maleje asymptotycznie od 9MPa do poniżej 2MPa czyli ponad 4,5 raza.W moich silnikach z erodującą dyszą zwanych dalej "bezdyszowymi" ciąg końcowy
jest od 2 do 3,5 raza większy od ciągu początkowego a ciśnienia nie mierzyłem.
Charakterystykę tych silników można kształtować etapami:
1.-charakterystykę początkową/pik/,
2.-charakterystykę środkową,
3.-charakterystykę końcową.
Ad.1/Ciąg początkowy można zwiększyć przez:
a)-zwiększenie średnicy kanału /KS/ale powoduje to zmniejszenie ilości paliwa i Ic,
b)-przez zmniejszenie średnicy kanału przy wylocie na długości 3 do 5mm co zwiększy zacisk na krótki odcinek czasu tym
samym spowoduje pik ciągu/patrz poprzednie posty silnik SBDO/,
c)-przez cienki krążek 0,5mm papierowo-fenolowy z otworem mniejszym od średnicy kanału co również da krótkiego kopa
a gazy wylotowe szybko powiększą ten otwór.
Ad.2/Ciąg środkowy można kształtować grubością i otworem krążka papierowo-fenolowego 2,która to grubość
proporcjonlanie do niej będzie opóżniać wypalanie otworu zwiększająć zacisk i ciąg /grubość krążka 3mm/.
Ad.3/Ciąg końcowy możemy kształtować krążkiem 3 o grubości 8mm /i otworze większym od krążka 2/,którego otwór
będzie opóżniał spadek zacisku i zwiększał ciąg końcowy.Krążek ten będzie ograniczał wzrost ciśnienia i możliwość
rozerwania silnika a także polepszy mocowanie i uszczelnienie dyszy.
Do tej pory używałem tylko krążków 2 i 3.Załączniki 2:
- Krążki fenolowe dla silnika 129Ns
- IMG_0065x.JPG (111.83 KiB) Przejrzano 8210 razy
- Dysze nowe/129,240,300NS/i używane240/300Ns
- IMG_0068x.JPG (223.74 KiB) Przejrzano 8210 razy