Strona 3 z 5

Re: Silniki bezdyszowe.

: wtorek, 8 paź 2013, 17:27
autor: PINOT
Właśnie, można sporo poczytać o chromianie ołowiu w paliwch jednorodnych.

Niestety, same trucizny....Myślę, że podobny ranking w.w. substancji jeśli chodzi o szkodliwość :)

Tadeusz, a więc zgodnie z Twoimi obserwacjami tlenek ołowiu przyspiesza, czy stabilizuje spalanie (znane jest prostowanie i obniżanie wykładnika eksponentu w paliwach jednorodnych, ale czy w niejednorodnych też?) Czy masz jakieś porównanie, na podstawie własnych prób, z tlenkiem żelaza?

Re: Silniki bezdyszowe.

: niedziela, 7 gru 2014, 21:11
autor: tadeusz
Witam!

Dziś przeprowadziłem próbę silnika bezdyszowego i bez obudowy /SBDO/.Silnik to samo ziarno P4AG4XII14 BDO
Fi25x128x109,6g owinięte technologicznie 1 warstwą preszpanu 0,1mm i wsadzone do rurki kartonowej fi28x210mm
/do zamocowania na hamowni/.Kanał fi8,2x116mm.Dysza początkowa fi6x3mm uformowana w ziarnie przy
ubijaniu w rurze od amortyzatora.
Paliwo P4AG o składzie:PP-65,78%;C-7,60%;Pb3O4-3,04%;pył Al-3,04%;0,063mmMg-1,52% i E5Z1-19,01%.

Silnik wygenerował impuls całkowity Ic-74,72Ns przy Iw-69,49.Ciąg maksymalny 71,82N na początku pracy.
Czas palenia ziarna ok. 3s,czas pracy do przepalenia ścianki silnika 2,3s.Osiągi nie powalają/przy tym samym ziarnie
w obudowie i z erodującą dyszą dostałbym 129Ns przy Iw-120/ ale wykres jest wzorcowy.

W załączeniu wykres i film/wykres od Przema/.
P4AG4XII14 BDO.jpg
P4AG4XII14 BDO.jpg (43.06 KiB) Przejrzano 12772 razy
www.youtube.com/watch?v=xiJLRxqdGzE

Pozdrawiam.tadeusz

Re: Silniki bezdyszowe.

: niedziela, 7 gru 2014, 22:19
autor: jaskiniowiec
Silniczek jak najbardziej do użytku.Piękny wykres, dobry pik na starcie

Re: Silniki bezdyszowe.

: niedziela, 7 gru 2014, 22:44
autor: verex
tadeusz pisze:Witam!

Dziś przeprowadziłem próbę silnika bezdyszowego i bez obudowy /SBDO/.

A kiedy doczekamy się próby silnika bezdyszowego, bez obudowy i bez paliwa? ;)
A tak całkiem serio to gratulacje! Ładny, gładki wykres.

Re: Silniki bezdyszowe.

: niedziela, 7 gru 2014, 22:56
autor: jaskiniowiec
Tadek, a nie myślałem pociągnąć zewnętrzne warstwy paliwa włóknem węglowym? Uzyskasz jakby korpus z włókna węglowego związanego paliwem. Można by skoczyć z ciśnieniem, a korpus i tak się wypali.

Re: Silniki bezdyszowe.

: poniedziałek, 8 gru 2014, 08:50
autor: KSard
Tadziu - gratulacje. :)

Fajny silniczek

Super praca ładne osiągi.

Re: Silniki bezdyszowe.

: poniedziałek, 8 gru 2014, 10:21
autor: tadeusz
Witam!

Silniki BDO najpierw bez utleniacza a potem i bez paliwa zostawiam dla młodzieży.Miałem o tym napisać ale uprzedziłeś mnie Damian.
Włókno węglowe może być dobre do zastosowań specjalnych SBDO ale chodziło mi o uproszczenie konstrukcji
silników.Brak korpusu silnika utrudnia trochę jego montaż w modelu ale myślę,że jest to do opanowania.

Pozdrawiam.tadeusz

Re: Silniki bezdyszowe.

: poniedziałek, 8 gru 2014, 20:29
autor: Sw21
PP-potassium petrachlorane?

Re: Silniki bezdyszowe.

: poniedziałek, 8 gru 2014, 20:33
autor: jaskiniowiec
perchlorate

Re: Silniki bezdyszowe.

: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:15
autor: Hack
Odgrzewając kotleta zapytam czy nadal trwają prace nad bezdyszowymi SR? Tadeusz chciał przyśpieszyć spalanie paliwa, mogę podpowiedzieć że można zastosować K lub (NH4)2S2O8. Silnie zgazowujący i mocny utleniacz z podobną wadą genetyczną jak PP. Koszt ~50 zl/kg cz. Od strony reduktora przyśpieszyć można np. salicylanami pod warunkiem silnego zaprasowania.