Chciałbym porozmawiać o kwestii oporów, projektując Spec-Naz udało mi się osiągnąć Cx na poziomie 0,451 co w przypadku 12cm średnicy jest chyba dobrym wynikiem.
Wykonałem też plany dla małej rakiety o kryptonimie "Science" ma to być rakieta do testowania w praktyce rozwiązań które chcę zastosować w dużym spec-nazie, a także testowaniu poprawnego działania elektroniki.
No ale nie o tym tutaj:
Postanowiłem zrobić symulację Cx i wychodzi ona na poziomie 0,650... i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że "Science" ma kaliber tylko 75mm a nie 122 jak Spec-naz. Ilość stateczników taka sama - 3szt, grubość taka sama, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.
Jak wytłumaczyć ten fakt?
Mniejsza średnica a większy opór.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Mniejsza średnica a większy opór.
Byłoby łatwiej dyskutować, gdybyś zaprezentował rysunki modeli, a jeszcze lepiej, gdybyś załączył jeszcze pliki w Space-CADzie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Mniejsza średnica a większy opór.
Witam,
pozdr
Najprościej wytłumaczyć to tak - Cx jest współczynnikiem oporu powietrza a więc wielkością bezwymiarową i nie zależy od średnicy obiektu tylko od jego kształtu, kątowej orientacji wzgledem kierunku ruchu, liczby Reynoldsa Re i prędkości. Kule o różnej średnicy teoretycznie powinny mieć ten sam współczynnik oporu powietrza przy tej samej prędkości choć stawiają inny opór wynikający z ich wielkości.Tofifi pisze: Postanowiłem zrobić symulację Cx i wychodzi ona na poziomie 0,650... i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że "Science" ma kaliber tylko 75mm a nie 122 jak Spec-naz. Ilość stateczników taka sama - 3szt, grubość taka sama, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.
Jak wytłumaczyć ten fakt?
pozdr
Re: Mniejsza średnica a większy opór.
o ile wypowiedz Tofifi jest precyzyjna to odpowiedz jest w pytaniu >>
bo jak przyspawasz skrzydła od a380 do motolotni to jakich rezultatów się spodziewasz ?
Tofifi pisze:
Ilość stateczników taka sama - 3szt, >grubość taka sama<, długość rakiety 2 razy mniejsza, obie posiadają talię zejściowa za silnikiem.
bo jak przyspawasz skrzydła od a380 do motolotni to jakich rezultatów się spodziewasz ?
Re: Mniejsza średnica a większy opór.
spodziewałem się że Cx będzie co najwyżej równy ale nigdy większy...