Paliwo amonowe
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Paliwo amonowe
SR 166 - silnik z paliwem opartym na utleniaczu z czystej saletry amonowej.
Wykonałem silnik o innej konstrukcji. Korpus tym razem był wykonany z rurki aluminiowej (w technologii KSARD ) - poprzednio z PVC.
Konstrukcja dużo lżejsza - skład paliwa taki sam jak w silniku SR 132.
Masa paliwa = 150 g
Efekt nieco gorszy, bo musiałem zejść z zaciskiem (względy wytrzymałościowe) - ale uważam, ze i tak wyszło nie najgorzej. Paliwo - taniocha. Saletra prosto z wora.
Co do przemiany fazowej - nie zaobserwowałem.
Film mozna zobaczyć na http://www.ksard.pl/index.php?option=co ... 73&lang=pl - filmował Jaskiniowiec.
Pozdrawiam
Wykonałem silnik o innej konstrukcji. Korpus tym razem był wykonany z rurki aluminiowej (w technologii KSARD ) - poprzednio z PVC.
Konstrukcja dużo lżejsza - skład paliwa taki sam jak w silniku SR 132.
Masa paliwa = 150 g
Efekt nieco gorszy, bo musiałem zejść z zaciskiem (względy wytrzymałościowe) - ale uważam, ze i tak wyszło nie najgorzej. Paliwo - taniocha. Saletra prosto z wora.
Co do przemiany fazowej - nie zaobserwowałem.
Film mozna zobaczyć na http://www.ksard.pl/index.php?option=co ... 73&lang=pl - filmował Jaskiniowiec.
Pozdrawiam
- pyromaniac
- *
- Posty: 23
- Rejestracja: piątek, 21 paź 2011, 07:39
- Lokalizacja: Gdynia / Wawa
Re:
AA to związek chemiczny odznaczający się słabo zaznaczonymi właściwościami wybuchowymi... więc nie panikuj kolego ;] Tak jak Ci koledzy napisali, musiałbyś albo pobudzić do detonacji jakąś spłonką, albo zapalić 'kosmiczną' wręcz ilość paliwa opartego o AA... poczytaj o katastrofach, które miały miejsce w XX wieku... idealny wręcz przykład na to, czym może się skończyć nieostrożne obchodzenie z AA (ale nie chodzi mi tutaj o takie ilości, jakich używamy do produkcji naszych paliw)... słowa-klucze: Krywałd 21.07.1921, Oppau 21.09.1921, Texas City 10.04.1947 oraz Tuluza 21.09.2001!!Pigła pisze:jeśli mogę zapytać to, jak to robisz że silnik nie wybucha? Przecież saletra amonowa to materiał wybuchowy stosujesz jakieś inhibitory
PS: AA dopiero w połączeniu z innymi substancjami (paliwami) tworzy materiały wybuchowe, np. saletrole i amonale, czy emulsyjne i zawiesinowe MW...
Pamiętajcie tylko, iż pył Al jest wybitnym uczulaczem dla AA i każdy terrorysta o tym wie... ;/ Niestety paliwa oparte na AA są silnie higroskopijne... i bez dodatków się nie obejdzie... ;/
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Paliwo amonowe
Zgadza się , AA trudny temat, ale okazało się, ze łatwiejszy do opanowania niż myślałem. Co nie znaczy, że trzeba go lekceważyć.
- pyromaniac
- *
- Posty: 23
- Rejestracja: piątek, 21 paź 2011, 07:39
- Lokalizacja: Gdynia / Wawa
Re: Paliwo amonowe
Dokładnie. Może podzielisz się ze mną swoją technologią wyrobu paliw na bazie AA? Swoją drogą zapomniałem dodać, by nie przechowywać ziaren paliwowych wykonanych na AA w warunkach narażonych na wielokrotne ogrzewanie powyżej 32,1*C i chłodzenie... bowiem zachodzi wówczas przemiana fazowa pomiędzy fazą rombową beta i gamma... czyli popularnie zwane 'porowacenie saletry'... granule stają się porowate a w naszym ziarnie paliwowym pojawiają się mikro- i makropęknięcia... i CATO gotowe Ale to już pewnie wiecie...jaskiniowiec pisze:Zgadza się , AA trudny temat, ale okazało się, ze łatwiejszy do opanowania niż myślałem. Co nie znaczy, że trzeba go lekceważyć.