Hamownia lepsza niż żadna.

urządzenia naziemne
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Hamownia lepsza niż żadna.

Post autor: wapniak »

Buduję swój pierwszy silnik i tak mnie naszło, żeby go czymś przebadać.



No to po kolei:

Kawałek rury ciut większej wewnątrz niż silnik.

Sprężyna do kupienia na alledrogo np taka od wiatrówek (taka wystarczy do badania silników o ciągu do jakichś 500- 700 N), im dłuższa tym lepsza, bo pomiar wyjdzie dokładniejszy.

Kawałek miary z podziałką.

Kamera.

I co dalej?

Ano tak:

przez rurę wiercimy w poprzek dziurę i wkładamy śrubę, po drugiej stronie kontrując nakrętką, na tą śrubę kawałek czegoś co wypełni rurę jeśli chodzi o przekrój, na to sprężyna, na sprężynę badany silnik z przymocowanym do niego kawałkiem miarki np przylepcem, tak,żeby miarka wystawała z rury.

Silnik wydechem do góry, rura wbita w ziemię.

Jak to teraz odpalimy to silnik zacznie wciskać się do rury ściskając sprężynę, a kamerka zarejestruje o ile się sprężyna ścisnęła. Czyli ile się miarka schowała do rury. Sprężyna ściska się proporcjonalnie do użytej siły, wystarczy potem (albo przedtem) coś o znanej wadze położyć na sprężynę żeby poznać jej stopień ugięcia.

Potem to już zwykła matematyka.

Na początek powinno wystarczyć.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Zgadza się, na początek powinno wystarczyć. Pomysł ze sprężyna od wiatrówek niezły. Dawno kiedyś kombinowałem jak zrobić sprężynówkę, ale miałem problem właśnie ze sprężyną.
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

A oto moje dzieło:







Posiada sporo usprawnień, takich jak:



system dopasowywania do długości badanych silników, to ta śruba w połowie długości,



system łatwego odszukiwania silnika w przypadku CATO, to ta śruba przy końcu,



system odprowadzania gazów w przypadku CATO, to te dziury dookoła rury,



system antyzgięciowy sprężyny, to ta prowadnica z aluminium,



i jeszcze parę , których na razie nie odkryłem...



http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 6b3b8b68e2
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Jak robisz zdjęcia to zdejmij ciemne okulary 8)
wapniak
*****
Posty: 163
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31

Post autor: wapniak »

A tu następna, dużo stabilniejsza, z opcją na rejestrator graficzny. Ale czy lepsza to nie wiem, w każdym razie wystarczy do jakichś 400 N, no i lepiej widać. Starsi zapewne rozpoznają stojak do celmy lub boscha...Spręzyna ugina się o 20 mm na każde 10 kg. No i nie ma limitu na średnicę silnika, co było głównym powodem jej zbudowania.





http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fc05946fb1

Trzeba to obrócić w prawo o 90 st...a może o 180 w lewo i nie trzeba by odliczać ciężaru silnika i nie tylko...
ODPOWIEDZ