Silnik z rury PVC.
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Silnik z rury PVC.
Robercik kiedyś dobrze opisał konstrukcję takiego silnika na rurce PCV: http://forum.rakiety.org.pl/viewtopic.p ... t=149#p757 Niestety teraz widzę, że nie ma tam już zdjęć na których było to widoczne.
Starczy heat gun albo mocniejsza suszarka do włosów. Generalnie celem tego rozwiązania jest nie tyle uszczelnienie dyszy, co zapobiegnięcie jej wypluciu pod wpływem ciśnienia. Chodzi o zmniejszenie średnicy rurki na końcu poprzez jej ściśnięcie (np na rdzeniu) kiedy jest nagrzana i plastyczna.
Starczy heat gun albo mocniejsza suszarka do włosów. Generalnie celem tego rozwiązania jest nie tyle uszczelnienie dyszy, co zapobiegnięcie jej wypluciu pod wpływem ciśnienia. Chodzi o zmniejszenie średnicy rurki na końcu poprzez jej ściśnięcie (np na rdzeniu) kiedy jest nagrzana i plastyczna.
- U.S. air force
- ****
- Posty: 196
- Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
- Lokalizacja: Lauterhagen
Re: Silnik z rury PVC.
Kacper kiedyś podrzucił kopie strony jest tam kilka zdjęć konstrukcji robercika
https://web.archive.org/web/20120225224 ... ic149.html
https://web.archive.org/web/20120225224 ... ic149.html
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Einstein
Re: Silnik z rury PVC.
A ja się zacząłem zastanawiać jak wylać dysze juz w rurze kiedy mialem zamiar również zatyczkę zrobic z cx-5 a przeciez do środka musze wsadzić ziarna ://
Re: Silnik z rury PVC.
KNSB ma jeszcze kilka ciekawych cech w stosunku do "normalnego" karmelu:
- higroskopijność,
- utrudniony zapłon,
- lepsze parametry mechaniczne
Dobrze dodać odrobinę szamponu do mieszanki i odpędzić wodę - sorbitol bywa sprzedawany jako hydrat.
Zdjęcia poniżej chyba rozwiewają wszelkie wątpliwości. Połączenie PVC-cement jest ułatwione dzięki zmatowieniu powierzchni grubym papierem ściernym. Ale stałopaliwówki są passe .
- higroskopijność,
- utrudniony zapłon,
- lepsze parametry mechaniczne
Dobrze dodać odrobinę szamponu do mieszanki i odpędzić wodę - sorbitol bywa sprzedawany jako hydrat.
Zdjęcia poniżej chyba rozwiewają wszelkie wątpliwości. Połączenie PVC-cement jest ułatwione dzięki zmatowieniu powierzchni grubym papierem ściernym. Ale stałopaliwówki są passe .
Re: Silnik z rury PVC.
Dyszę najwygodniej odlać korzystając z przyrządu centrującego podkładki i nadającego profil de Lavala. Nie trzeba chyba nadmieniać że takie narzędzie można wydrukować 3D.
- Załączniki
-
- SR6.jpg (184.74 KiB) Przejrzano 7121 razy
-
- SR5.jpg (357.83 KiB) Przejrzano 7121 razy
-
- SR4.jpg (171.32 KiB) Przejrzano 7121 razy
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Silnik z rury PVC.
Dzięki, faktycznie widać fotki na archiwach. Jest jeszcze kilka innych ciekawych wątków sprzed lat wartych chyba odświeżenia.U.S. air force pisze: ↑środa, 23 wrz 2020, 20:41 Kacper kiedyś podrzucił kopie strony jest tam kilka zdjęć konstrukcji robercika
https://web.archive.org/web/20120225224 ... ic149.html
O nie, moim zdaniem nic nie zastąpi starego dobrego karmelka. Głównie za sprawą łatwego i szybkiego wykonania
Re: Silnik z rury PVC.
najbardziej właśnie zastanawia mnie jak to wlałeś nie oblewając ziaren ? jakaś podkładka pod cement ?adamhog pisze: ↑środa, 23 wrz 2020, 21:09 KNSB ma jeszcze kilka ciekawych cech w stosunku do "normalnego" karmelu:
- higroskopijność,
- utrudniony zapłon,
- lepsze parametry mechaniczne
Dobrze dodać odrobinę szamponu do mieszanki i odpędzić wodę - sorbitol bywa sprzedawany jako hydrat.
Zdjęcia poniżej chyba rozwiewają wszelkie wątpliwości. Połączenie PVC-cement jest ułatwione dzięki zmatowieniu powierzchni grubym papierem ściernym. Ale stałopaliwówki są passe .
SR0.jpg
SR1.jpg
SR2.jpg
SR3.jpg
Re: Silnik z rury PVC.
widzę właśnie na stronie robercika podkładkę ze sklejki pod cement uszczelnione silikonem
. Dzięki za pomoc .
. Dzięki za pomoc .
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rury PVC.
Co do większej higroskopijności karmelki sorbitolki -zaiste to prawda, ale...jak się cukrową skarmelizuje na ciut ciemniej, to chyba jest gorzej z higroskopijnością niż sorbitolka.
Dodatkowo nie zalecał bym zbyt mocnego odwadniania sorbitolki, chyba ze faktycznie nałapała dużo wody. Wilgoć zmniejsza kruchość paliwa. Kiedyś robiliśmy test silnika do K1-x z sorbitolki bezwodnej. Krucha jak szło. Był tylko zapłon i .. dżip (czyli jeep)
Dodatkowo nie zalecał bym zbyt mocnego odwadniania sorbitolki, chyba ze faktycznie nałapała dużo wody. Wilgoć zmniejsza kruchość paliwa. Kiedyś robiliśmy test silnika do K1-x z sorbitolki bezwodnej. Krucha jak szło. Był tylko zapłon i .. dżip (czyli jeep)
Re: Silnik z rury PVC.
Odnoszę wrażenie że sorbitolka w pewnych warunkach przechodzi przejście fazowe - powstaje bardzo krucha, porowata masa. Przechowywanie w warunkach umiarkowanej 50-70% wilgotności jest ok. Potwierdzam że wysuszenie zupełnie na pieprz może skutkować CATO, woda działa jak plastyfikator.