Materiał na korpus silnika
Materiał na korpus silnika
Witam
ostatnio zastanawiałem się nad silnikiem ,a wlasciwie nad samym korpusem. Chodzi o jego materiał ,wcześniej stosowałem rurki PCV ,ale ,,topniały w oczach,, ,szczerze mówiąc wątpię czy nadają się do modeli rakietowych. Macie jakieś pomysły na materiał:
-odporny na ciepło i nie puchniejący
-bezpieczny ,czyli nie taki jak aluminium ,które zamienia silnik w granat
?
ostatnio zastanawiałem się nad silnikiem ,a wlasciwie nad samym korpusem. Chodzi o jego materiał ,wcześniej stosowałem rurki PCV ,ale ,,topniały w oczach,, ,szczerze mówiąc wątpię czy nadają się do modeli rakietowych. Macie jakieś pomysły na materiał:
-odporny na ciepło i nie puchniejący
-bezpieczny ,czyli nie taki jak aluminium ,które zamienia silnik w granat
?
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Materiał na korpus silnika
Rurki PCV jako korpus silnika topniały w oczach? To albo miałeś rurki cienkościenne, albo silnik wypalał Ci się ponad 10s
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Materiał na korpus silnika
Rurki PCV do zimnej wody, te grubościenne (nie te do kabli) sprawdzają się dość dobrze, o ile prawidłowo zrobisz obudowę silnika to na takiej 1-calowej rurce całkiem niezły silniczek można dostać.
Aluminium nie zamienia silnika w granat, wręcz przeciwnie. Aluminium to bardzo bezpieczny materiał na silnik, bo nie daje odłamków w razie CATO, po prostu pęka. Stal daje odłamki i wtedy faktycznie może być niebezpiecznie.
Aluminium nie zamienia silnika w granat, wręcz przeciwnie. Aluminium to bardzo bezpieczny materiał na silnik, bo nie daje odłamków w razie CATO, po prostu pęka. Stal daje odłamki i wtedy faktycznie może być niebezpiecznie.
Re: Materiał na korpus silnika
Chodzi o to że znajdując silnik po spadnięciu rakiety widziałem całY korpus skręcony i ,,stopniały,,
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Materiał na korpus silnika
To wygląda na cienkościenne rurki PCV do przewodów. One zdecydowanie się nie nadają na silniczki. Spróbuj rurek SCH40 do zimnej wody. Tu masz wątek na którym możesz się oprzeć: http://forum.rakiety.org.pl/viewtopic.p ... silnik+pcv
Re: Materiał na korpus silnika
Ja zwijałem rurki na silniki z preszpanu 0,2mm.Robiłem z nich silniki nawet do 300Ns i wytrzymywały.Paliwo spalało się
w kanale a płomień miał kontakt z rurką pod koniec pracy silnika/czyli krótko/.Na dysze używałem pierścienie z płyty
papierowo-fenolowej,które się częściowo wypalały zabezpieczając silnik przed wzrostem ciśnienia.Zatyczki były z samej
żywicy lub żywicy i krążków drewnianych /sklejkowych/.
w kanale a płomień miał kontakt z rurką pod koniec pracy silnika/czyli krótko/.Na dysze używałem pierścienie z płyty
papierowo-fenolowej,które się częściowo wypalały zabezpieczając silnik przed wzrostem ciśnienia.Zatyczki były z samej
żywicy lub żywicy i krążków drewnianych /sklejkowych/.
Re: Materiał na korpus silnika
A gdybym zastosował tekturową rurkę o taką:
Jakie są ryzyka (przepalenie?dziura w korpusie?)Re: Materiał na korpus silnika
Ryzyko przepalania takiej tekturowej/porowatej/zawsze istnieje.Jeżeli paliwo będzie dobrze sprasowane i związane
z rurką to może się udać.Warunek jest taki żeby paliwo spalało się w kanale a nie czołowo.
Moje pierwsze silniki robiłem z papierowych łusek myśliwskich 12 i 16 albo nabojów sygnałowych kal.26.Otwór po spłonce
stanowił dyszę a zatyczkę robiłem drewnianą na klej/może być żywica epoksydowa/.
z rurką to może się udać.Warunek jest taki żeby paliwo spalało się w kanale a nie czołowo.
Moje pierwsze silniki robiłem z papierowych łusek myśliwskich 12 i 16 albo nabojów sygnałowych kal.26.Otwór po spłonce
stanowił dyszę a zatyczkę robiłem drewnianą na klej/może być żywica epoksydowa/.
Re: Materiał na korpus silnika
Dziękuję bardzo za rady oczywiście spróbuję i dam wszystkim znać. Po środku zrobię kanał prawie do końca silnika o średnicy 1 cm. Korpus ma przy tym średnicę wewnętrzną 5 cm, długość korpusu to 15.5 cm. Myślę ,że szerokość kanału oraz szerokość korpusu przy małej jego długości będą sprzyjać temu żeby silnik nie przepalił się z boku ,gdyż większa siła będzie oddziaływać w dół niż na boki (inaczej niż w przypadku wąskiego i długiego silnika) ,dobrze to rozumiem?
PS.W jakim miejscu należy przechowywać silnik (paliwo to karmelek) na noc przed startem?
PS.W jakim miejscu należy przechowywać silnik (paliwo to karmelek) na noc przed startem?
Re: Materiał na korpus silnika
Stworzyłem kosmodrom za pomocą grafiki 3d (Blender 3D) specjalnie pod mój silnik i do rakiet (lub samych silników) o średnicy 2 cm. Napiszcie jakie udoskonalenia wprowadzilibyście przed stworzeniem go w realu?