Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Prezentujemy własne konstrukcje rakiet napędzane licencjonowanymi silnikami PTR typu "Schermuly"
Awatar użytkownika
Wujcio Dobra Rada
*
Posty: 12
Rejestracja: środa, 4 lis 2015, 17:28

Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: Wujcio Dobra Rada »

Potrzebuje silnik do rakiety o impulsie co najmniej 100 N/s ,tylko aby się mieścił w dozwolonym przedziale impulsu dla osoby nie mającej licencji startowej, nie wiem do końca ile to jest ale chyba do 160 N/s mogę startować. Problem polega na tym że nie moge nigdzie ich znalezć.Może ktoś wie skąd by się dało je załatwić.
Awatar użytkownika
Piotrek
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 235
Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
Lokalizacja: Rzeszów, Chotyłów

Re: Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: Piotrek »

Skontaktuj się z Piotrem Sornowskim. On zajmuje się produkcją i sprzedażą modelarskich silników rakietowych. O ile dobrze pamiętam posiada silnik, którym jesteś zainteresowany.

Tutaj znajdziesz do niego kontakt: http://modelekosmiczne.strefa.pl/Kontakt.html (nie zniechęcaj się jego oficjalną ofertą, bo oferuje znacznie więcej).
Awatar użytkownika
Wujcio Dobra Rada
*
Posty: 12
Rejestracja: środa, 4 lis 2015, 17:28

Re: Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: Wujcio Dobra Rada »

Dzięki
Awatar użytkownika
forsker
**
Posty: 56
Rejestracja: sobota, 5 lip 2014, 12:56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: forsker »

Dawno tu nie aktualizowane a link nie dziala. A co z Hybrydami MH8, MH16? Gdzies sa dostepne?
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: Kacper »

Odnośnie mikrohybryd pisz do mnie na PW. Są dostępne.

Przy okazji przypomnę, że na stanie PTR jest dużo silników Comet, Wessex, Shermuly oraz Ikaros. Są to silniki klasy H.
Można też wypożyczyć silnik hybrydowy "Student1500" (impuls do 1500Ns).
Dodatkowo od niedawna mamy silniki zbliżone parametrami do ROSów, też służące do wynoszenia flar ale lżejsze.

Na Festiwalu Meteor będzie można wszystko zobaczyć i użyć.
stansz
****
Posty: 317
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2019, 11:13
Lokalizacja: Białystok

Re: Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: stansz »

Cześć Kacprze.
Skoro na stanie PTR jest sporo silników do RDM /takich mniejszych rakiet/ Chętnie bym polatał na większym niż ros40.
Mam nadzieję na dostępność ,gdyż należe do PTR; ostatnio pojawił się projekt 'Mortadeli' więc chętnie Comet by mi pasował.
Jak można kupić , przypuszczam że trzeba przyjechać po to.
inżynier STEM Białystok
Zbych Staniszewski
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Skąd można załatwić silnik rakietowy?

Post autor: Kacper »

Warunki używania silników są takie:

-trzeba być członkiem PTR
-wnieść opłatę startowa w wysokości 30zł (silniki Comet, Wessex, Shermuly i Ikaros).
-przestrzegać Kodeks bezpieczeństwa RDM
-posiadanie licencji startowej RDM klasy pierwszej lub wyższej.

Posiadanie licencji uprawnia do samodzielnego posługiwania się silnikami mieszczącymi się w danej klasie licencji.
Silniki można odebrać na imprezach PTR, lub w inny umówiony sposób.

Jeśli nie posiadasz licencji to pierwszy lot trzeba zgłosić lako lot na licencję, taki lot wykonuje się w obecności dwuosobowej komisji w skład której wchodzi przynajmniej jedna osoba posiadająca licencję. Ta osoba dostarcza silnik na miejsce startu i dba o bezpieczeństwo, sprawdza poprawność wykonania modelu i ocenia wynik lotu (podpisuje kartę zgłoszenia lotu na licencję RDM i przesyła ją do zarządu PTR). Po pomyślnym wyniku lotu zarząd przyznaje licencję.

Chęć lotu na licencję należny zgłosić wcześniej do zarządu (na biuro@rakiety.org.pl) z prośną o wyznaczenie komisji, terminu i miejsca startu) lub bezpośrednio można się zgłosić na imprezie organizowanej przez PTR (LRE, Festiwal Meteor).

Może brzmi skomplikowania ale formalności sprowadzają się do wypełnienia jednej kartki A4 przed planowanym startem. Egzamin teoretyczny jest przeprowadzany w formie ustnej w postaci pytań odnośnie konstrukcji modelu, sposobu wyznaczenia stabilności itp. zasadniczo jeśli samemu się poskładało model, to jest tylko formalność, jeszcze się nie zdarzyło żeby ktoś nie zaliczył z innego powodu niż nieudany lot.

Osobiście zachęcam do przedstawienia swojego projektu na forum, wtedy komisja wie z czym ma do czynienia i będzie mniej pytań. :)

Jeszcze jest możliwość wykorzystania silnika poza systemem licencji przez grupę konstruktorów, np studentów lub uczniów. Wtedy lot odbywa się pod nadzorem osoby posiadającej licencję.

Rozdajemy wypalone silniki, jeśli ktoś planuje budowę modelu pod dany silnik to możemy wysłać zużyty korpus żeby miał na przymiarkę.
ODPOWIEDZ