Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Cena jeszcze nie ustalona ale na pewno będzie zdecydowanie tańszy niż u konkurencji. Mimo to cały zestaw będzie kosztował sporo za to koszty eksploatacyjne będą niskie. Dlatego będzie możliwość wypożyczania silników na imprezach organizowanych przez PTR.
Ta izolacja w dyszy to pomysł Robercika, aluminium od grafitu jest oddzielone materiałem Gambit na uszczelki o wysokiej odporności na temperaturę. Tak na oko zmniejsza nagrzewanie zewnętrznej oprawki niemal o połowę no i wytrzymuje wielokrotne użycie.
Ta izolacja w dyszy to pomysł Robercika, aluminium od grafitu jest oddzielone materiałem Gambit na uszczelki o wysokiej odporności na temperaturę. Tak na oko zmniejsza nagrzewanie zewnętrznej oprawki niemal o połowę no i wytrzymuje wielokrotne użycie.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Jakie będzie ryzyko przedmuchów, to czas pokaże
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Cześć
Test docelowej konstrukcji za nami. A i udało się bez przedmuchów
Tym razem było dosyć ciepło więc i ciąg oraz impuls nieco większy:
Podczas tankowania zbiornika wdarł się niespodziewany błąd, przeoczyliśmy piankową podstawkę do butli o masie 80 [ g] i o tyle mniej podtlenku zostało zatankowane. Mimo to i tak uzyskaliśmy ponad 1400 [Ns]. Nowy silnik spisał się znakomicie, chociaż pręt paliwowy wyskoczył jednak pod koniec pracy z silnika, co widać na wykresie i na filmach:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... komora.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.kac.mp4
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... stance.mp4
Zamierzamy jeszcze w lipcu oblatać silnik.
pzdr
Test docelowej konstrukcji za nami. A i udało się bez przedmuchów
Tym razem było dosyć ciepło więc i ciąg oraz impuls nieco większy:
Podczas tankowania zbiornika wdarł się niespodziewany błąd, przeoczyliśmy piankową podstawkę do butli o masie 80 [ g] i o tyle mniej podtlenku zostało zatankowane. Mimo to i tak uzyskaliśmy ponad 1400 [Ns]. Nowy silnik spisał się znakomicie, chociaż pręt paliwowy wyskoczył jednak pod koniec pracy z silnika, co widać na wykresie i na filmach:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... komora.mov
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by.kac.mp4
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... stance.mp4
Zamierzamy jeszcze w lipcu oblatać silnik.
pzdr
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Moim zdaniem konstrukcja ma słabą stronę.Jest nią przewężenie między zbiornikiem a komorą spalania w postaci zaworu.
Może to być przyczyną złamania,zgięcia lub nieszczelności.Czy się przed tym zabezpieczycie?
Mimo wszystko życzę powodzenia i trzymam kciuki za pierwszy start.
Może to być przyczyną złamania,zgięcia lub nieszczelności.Czy się przed tym zabezpieczycie?
Mimo wszystko życzę powodzenia i trzymam kciuki za pierwszy start.
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Względem pierwszej wersji ta jest bardziej odporna na usterki o których piszesz. Zawór został zmieniony z mosiężnego 1/8" o ciśnieniu roboczym 15bar (według producenta) na nierdzewny 1/4" jednoczęściowy zawór o ciśnieniu roboczym 60bar. Więc mimo, że wcześniejsza wersja i tak już dawała sobie radę to dla spokoju zmieniliśmy na mocniejszy zawór. Pomijając same uszczelnienia w zaworze to pozostałe są tak zaprojektowane ze nawet skręcając elementy lekko rękami wszystko się uszczelniania bez problemu. Oczywiście dalej jest ryzyko ze gwinty przy zaworze się złamią jeśli np spadnie na ziemię w niefortunnej pozycji skręcony i zatankowany silnik lub jak rakieta zapikuje bez spadochronu ale to są raczej przypadki skrajne w których jednoczęściowy silnik o tej masie zazwyczaj również się uszkadza.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
To jest silnik, którego trwałość i praca zależy od odpowiedniego unieruchomienia części składowych w korpusie. Ale odpowiednie unieruchomienia np. stateczników w korpusie też ma wpływ na efekt lotu rakiety, prawda? Jest słabszy punkt? trzeba o niego zadbać.
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Bardzo podobny silnik mamy (AGH Space Systems) w rakiecie do Cansatów i po ponad 20 lotach w dwóch różnych rakietach nie było ani jednego uszkodzenia na łączeniu komora-butla. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że wystarczy sztywny korpus i problemu nie ma
Napiwki -> https://www.buymeacoffee.com/bartekM
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Cześć
Dziele się dobrą nowiną. Silnik hybrydowy Student 1500 w wersji docelowej został oblatany na rakiecie "Carbonara2"
Student 1500 spisał się znakomicie, pracował bardzo gładko i nie zgubił pręta paliwowego
Uzyskane wartości podane na wykresie zgadzają się z pomiarami na hamowni.
Poniżej film z pod wyrzutni, proponuję obejrzeć pracę klatka po klatce:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by_kac.mov
Silnik jest już przygotowany do kolejnego lotu, planowanego w tą sobotę.
pzdr
Dziele się dobrą nowiną. Silnik hybrydowy Student 1500 w wersji docelowej został oblatany na rakiecie "Carbonara2"
Student 1500 spisał się znakomicie, pracował bardzo gładko i nie zgubił pręta paliwowego
Uzyskane wartości podane na wykresie zgadzają się z pomiarami na hamowni.
Poniżej film z pod wyrzutni, proponuję obejrzeć pracę klatka po klatce:
http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... by_kac.mov
Silnik jest już przygotowany do kolejnego lotu, planowanego w tą sobotę.
pzdr
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Cześć
Silnik Student 1500 udało się odpalić zgodnie z planem w minioną sobotę. Silnik napędzał drugi lot rakiety Carbonara 2:
FILM: http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... nt1500.mov
Tym razem zaobserwowaliśmy w danych duży pik ciągu początkowego, ale dalsza praca wypadła pomyślnie. Zbiornik został zatankowany ilością 620 g podtlenku, małe zafalowanie charakterystyki ciągu w czwartej sekundzie pracy to prawdopodobnie wyplucie pręta paliwowego:
Mamy więc za sobą trzecie odpalenie tego egzemplarza silnika. Kolejny strzał planowany jest 14-tego sierpnia na hamowni w Rzepienniku Biskupim
pzdr
Silnik Student 1500 udało się odpalić zgodnie z planem w minioną sobotę. Silnik napędzał drugi lot rakiety Carbonara 2:
FILM: http://spaceforest.home.pl/ftppublic/RA ... nt1500.mov
Tym razem zaobserwowaliśmy w danych duży pik ciągu początkowego, ale dalsza praca wypadła pomyślnie. Zbiornik został zatankowany ilością 620 g podtlenku, małe zafalowanie charakterystyki ciągu w czwartej sekundzie pracy to prawdopodobnie wyplucie pręta paliwowego:
Mamy więc za sobą trzecie odpalenie tego egzemplarza silnika. Kolejny strzał planowany jest 14-tego sierpnia na hamowni w Rzepienniku Biskupim
pzdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe do rakiet na licencję I i II (J, K)
Ładnie dopracowany zapłon.