Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Witam.
Mogę podpowiedzieć, że w moim silniku tego typu zastosowałem ziarna karmelka sorbitolowo-sacharozowego, wlewanego bezpośrednio do klejonych wikolem rurek tekturowych.
Nie było cato. Zero erozji dyszy dla karmelka.
Rurki przylegały ściśle zewnętrzną ścianką do ścianki wewnętrznej silnika.
Paliwo po zalaniu, prasowałem drewnianym stemplem w trakcie fazy plastycznej.
Rurki zrobione były z tektury z opakowania po jakimś ryżu, więc cienkiej, które dodatkowo zostały pokryte szkłem wodnym.
W kwestii długo schnących dysz, proponuję przetestowanie rozwiązania polegającego na ukształtowaniu dyszy w rurce od korpusu silnika, z masy wilgotnej zaprawy szamotowej.
Prosta sprawa.
Gwóźdź w deseczce, wycentrowana rurka od korpusu, stempel z kija od szczorki z kanałem na gwóźdź, dodatkowo mały stożek ( wylotowy dyszy ) nasunięty na ten gwóźdź.
Wsypujemy zaprawę i prasujęmy kołkiem.
Zsuwamy z pręta i wyciskamy na rękę stemplem. Robimy kilka sztuk. Odstawiamy do wysuszenia w ciepłe miejsce. Doba wystarcza.
Po wysuszeniu wypalamy dyszę palnikiem propanowym do czerwoności całej dyszy.
Takie dysze wklejamy na epoksyd i silikon żaroodporny.
Reszta jutro bo usypiam. Sory ciężki dzień.
Pozdrawiam.
Piromarek.
Mogę podpowiedzieć, że w moim silniku tego typu zastosowałem ziarna karmelka sorbitolowo-sacharozowego, wlewanego bezpośrednio do klejonych wikolem rurek tekturowych.
Nie było cato. Zero erozji dyszy dla karmelka.
Rurki przylegały ściśle zewnętrzną ścianką do ścianki wewnętrznej silnika.
Paliwo po zalaniu, prasowałem drewnianym stemplem w trakcie fazy plastycznej.
Rurki zrobione były z tektury z opakowania po jakimś ryżu, więc cienkiej, które dodatkowo zostały pokryte szkłem wodnym.
W kwestii długo schnących dysz, proponuję przetestowanie rozwiązania polegającego na ukształtowaniu dyszy w rurce od korpusu silnika, z masy wilgotnej zaprawy szamotowej.
Prosta sprawa.
Gwóźdź w deseczce, wycentrowana rurka od korpusu, stempel z kija od szczorki z kanałem na gwóźdź, dodatkowo mały stożek ( wylotowy dyszy ) nasunięty na ten gwóźdź.
Wsypujemy zaprawę i prasujęmy kołkiem.
Zsuwamy z pręta i wyciskamy na rękę stemplem. Robimy kilka sztuk. Odstawiamy do wysuszenia w ciepłe miejsce. Doba wystarcza.
Po wysuszeniu wypalamy dyszę palnikiem propanowym do czerwoności całej dyszy.
Takie dysze wklejamy na epoksyd i silikon żaroodporny.
Reszta jutro bo usypiam. Sory ciężki dzień.
Pozdrawiam.
Piromarek.
- Piotrek
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 235
- Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
- Lokalizacja: Rzeszów, Chotyłów
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Witam
Poszukuje rurek NIBCO 1,1/4'' sh 40 , znalazłem kilka linków ze ofertą tych rurek i pytanie do Was - czy są odpowiednie?
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
Poszukuje rurek NIBCO 1,1/4'' sh 40 , znalazłem kilka linków ze ofertą tych rurek i pytanie do Was - czy są odpowiednie?
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Cześć
Potwierdzam że aby dobrze zainhibitować ziarno sacharozianki należy je prasować jeszcze w fazie plastycznej.
Szkło wodne jest zbędne, przy tej metodzie jako inhibitor nadaje się nawet cienka rurka od srajtaśmy. Pół milimetra grubości zwykłej tektury jest wystarczające dla modelarskich silników z pcv na sacharoziance.
Faktycznie jakość fotografi rurek w ofercie jest obłędna
Prawdoodobnie jest to ta rurka o którą chodzi.
pzdr
Piromarek pisze:Paliwo po zalaniu, prasowałem drewnianym stemplem w trakcie fazy plastycznej.
Rurki zrobione były z tektury z opakowania po jakimś ryżu, więc cienkiej, które dodatkowo zostały pokryte szkłem wodnym.
Potwierdzam że aby dobrze zainhibitować ziarno sacharozianki należy je prasować jeszcze w fazie plastycznej.
Szkło wodne jest zbędne, przy tej metodzie jako inhibitor nadaje się nawet cienka rurka od srajtaśmy. Pół milimetra grubości zwykłej tektury jest wystarczające dla modelarskich silników z pcv na sacharoziance.
rrzepkaa pisze:Witam
Poszukuje rurek NIBCO 1,1/4'' sh 40 , znalazłem kilka linków ze ofertą tych rurek i pytanie do Was - czy są odpowiednie?
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
Faktycznie jakość fotografi rurek w ofercie jest obłędna
Prawdoodobnie jest to ta rurka o którą chodzi.
pzdr
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Na początek dodam,że przedtem o swoich silnikach rakietowych pisałem tu
http://forum.rakiety.org.pl/moj-projekt-t2127.html
Silnik w pełnej okazałości.
Dysza z CX5
Sr z wmontowanym zapłonnikiem.
A teraz film z testu
https://www.youtube.com/watch?v=IwIjd53tDPQ
Trochę danych:
Ciąg średni ok 95N
Czas pracy myślę,że ponad 1s
Impuls całkowity ok.95Ns
Isp~108
Zacisk początkowy~170(rurka spokojnie na tym paliwie i przy takiej erozji dyszy wytrzyma nawet KN=250)
średnica początkowa dyszy 6mm
Przyjęta erozja dyszy 1mm,ale myślę,że jest więcej.
Paliwo to oczywiście karmelek glukozowy 65/35 w ilości 88g.
Na kielichu wylotowym dyszy zebrał się nagar,a poza tym dysza zerodowała jak cholera.
"Sekcja zwłok silnika razem ze zdjęciami jurto"
W danych jest napisane często około,ponieważ nie mam hamowni.
Ten odjazdowy ogień na początku pracy to mocny(chyba nawet za mocny)zapłonnik z prochu czarnego.
Pozdrawiam!Aleksander
EDIT:
Masa silnika 170g.
Silnik G95
http://forum.rakiety.org.pl/moj-projekt-t2127.html
Silnik w pełnej okazałości.
Dysza z CX5
Sr z wmontowanym zapłonnikiem.
A teraz film z testu
https://www.youtube.com/watch?v=IwIjd53tDPQ
Trochę danych:
Ciąg średni ok 95N
Czas pracy myślę,że ponad 1s
Impuls całkowity ok.95Ns
Isp~108
Zacisk początkowy~170(rurka spokojnie na tym paliwie i przy takiej erozji dyszy wytrzyma nawet KN=250)
średnica początkowa dyszy 6mm
Przyjęta erozja dyszy 1mm,ale myślę,że jest więcej.
Paliwo to oczywiście karmelek glukozowy 65/35 w ilości 88g.
Na kielichu wylotowym dyszy zebrał się nagar,a poza tym dysza zerodowała jak cholera.
"Sekcja zwłok silnika razem ze zdjęciami jurto"
W danych jest napisane często około,ponieważ nie mam hamowni.
Ten odjazdowy ogień na początku pracy to mocny(chyba nawet za mocny)zapłonnik z prochu czarnego.
Pozdrawiam!Aleksander
EDIT:
Masa silnika 170g.
Silnik G95
Ostatnio zmieniony piątek, 13 cze 2014, 19:12 przez Sw21, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Witam serdecznie!
Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia silnika po teście z opisami.
Pozwoliłem sobie przyciąć film na youtoube,ponieważ jeżeli ktoś się zorientował to użyłem słowa powszechnie uznanego za wulgarne .Ale były emocje.
Silnik trochę przypalony po teście.
Jak wspominałem dysza strasznie zerodowała i zebrał się na niej nagar.
Silnik i zatyczka po rozcięciu.
Inhibitor.
Przymierzam się do budowy większego silnika w rurce pvc na 125 g karmelka sorbitolowego.
Pozdrawiam!Aleksander
Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia silnika po teście z opisami.
Pozwoliłem sobie przyciąć film na youtoube,ponieważ jeżeli ktoś się zorientował to użyłem słowa powszechnie uznanego za wulgarne .Ale były emocje.
Silnik trochę przypalony po teście.
Jak wspominałem dysza strasznie zerodowała i zebrał się na niej nagar.
Silnik i zatyczka po rozcięciu.
Inhibitor.
Przymierzam się do budowy większego silnika w rurce pvc na 125 g karmelka sorbitolowego.
Pozdrawiam!Aleksander
Pozdrawiam!Aleksander
-
- ****
- Posty: 183
- Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Planuję budowę rakiety napędzanej silnikiem w/g "robercika"
Rurka 1" lub 1i1/4". Spotkałem się z określeniem, że silniki puchną.
Żeby nie mieć kłopotu z wyjęciem silnika trzeba zostawić trochę luzu.
Problem, że nie wiem ile tego luzu trzeba dać:0,5-1-1,5mm.
Czy ktoś może pomóc.
Rurka 1" lub 1i1/4". Spotkałem się z określeniem, że silniki puchną.
Żeby nie mieć kłopotu z wyjęciem silnika trzeba zostawić trochę luzu.
Problem, że nie wiem ile tego luzu trzeba dać:0,5-1-1,5mm.
Czy ktoś może pomóc.
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Wydaje mi się,że nie puchną,ale nie sprawdzałem.Tak oprucz tego to przeprowadziłem udany test srG130,ale nie mogę wrzucić filmów,foto.
Pzdrawiam!Aleksander
Pzdrawiam!Aleksander
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Witam!
Pozdrawiam!
Polimery zawsze lubią zmienić wymiar po ogrzaniu, zwłaszcza jeśli coś je nadmuchuje od środka. W tym przypadku można zostawić około 1mm luzu a silnik zamocować poprzez "pierścienie" z taśmy malarskiej (kilka nawiniętych warstw w jednym miejscu do właściwej średnicy).stary Leszek pisze: ile tego luzu trzeba dać:0,5-1-1,5mm.
Pozdrawiam!
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Cześć! Jest to już może zaległy materiał z połowy lipca,ale podczas wakacji nie mogłem wrzucić materiałów.Wżuce prawdopodobnie jeszcze dzisiaj materiały od projektu Sw21.
Test silnika rakietowego G130 zakończył się powodzeniem.Jedyne co mnie zmartwiło to fakt,że dycza zerodowała nierówno,ale w następnych lotach na tym wyło już ok.W drugim locie silnik miał mały przedmuch od strony zatyczki(czekał na odpalenie 1 miesiąc),,więc rakieta poleciała trochę niżej,ale erozja dyszy w tym sr była najmniejsza,ponieważ dysza z cx5 była wykonywana pod koniec czerwca(najlepiej związała)
Dane:
Ciąg(średni)~130N
Ciąg(max)~140N
Czas pracy~ok 1s
Impuls całkowity~130Ns
Masa silnika 255g
Isp~105
Paliwo 125 g karmelka sorbitolowego 65/35 fi 24mm fi kanału 9mm dł 60mm
Inhibitor papier Xero klejony na klej w sztyfcie i obwinięty warstwa taśmy malarskiej 15g
Zacisk początkowy 250
fi dyszy(początkowe 6mm
Erozja dyszy~3,5mm
Długość sr 1,5cm
Fi wew. 25,4mm(1 cal)
Fi zew. 34mm
Film(trochę nie udany) ze zdjęciami:
http://www.youtube.com/watch?v=rkhu8Shec2o
Wartości parametrów pracy sr są szacowane ponieważ nie mam chamowni,ale przymierzam się do budowy prostej hamowni sprężynowej.
Pozdrawiam!Aleksander
Test silnika rakietowego G130 zakończył się powodzeniem.Jedyne co mnie zmartwiło to fakt,że dycza zerodowała nierówno,ale w następnych lotach na tym wyło już ok.W drugim locie silnik miał mały przedmuch od strony zatyczki(czekał na odpalenie 1 miesiąc),,więc rakieta poleciała trochę niżej,ale erozja dyszy w tym sr była najmniejsza,ponieważ dysza z cx5 była wykonywana pod koniec czerwca(najlepiej związała)
Dane:
Ciąg(średni)~130N
Ciąg(max)~140N
Czas pracy~ok 1s
Impuls całkowity~130Ns
Masa silnika 255g
Isp~105
Paliwo 125 g karmelka sorbitolowego 65/35 fi 24mm fi kanału 9mm dł 60mm
Inhibitor papier Xero klejony na klej w sztyfcie i obwinięty warstwa taśmy malarskiej 15g
Zacisk początkowy 250
fi dyszy(początkowe 6mm
Erozja dyszy~3,5mm
Długość sr 1,5cm
Fi wew. 25,4mm(1 cal)
Fi zew. 34mm
Film(trochę nie udany) ze zdjęciami:
http://www.youtube.com/watch?v=rkhu8Shec2o
Wartości parametrów pracy sr są szacowane ponieważ nie mam chamowni,ale przymierzam się do budowy prostej hamowni sprężynowej.
Pozdrawiam!Aleksander
Pozdrawiam!Aleksander
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Witam
Jako że to mój pierwszy post:
Nazywam się Maciek, mam 15 lat i jestem z Łodzi. Na koncie nie mam żadnego udanego startu, a modelarstwem rakietowym interesuję się od 3 miesięcy.
Miałem już 3 nieudane testy silników tego typu (rurka PCV i karmelek) dlatego też proszę o pomoc.
Tak więc do rzeczy:
Po 2 nieudanych próbach nagrałem trzecią : https://www.youtube.com/watch?v=OfBpj5uEwZk
rurka 3/4 "
średnica dyszy - 0,8 cm
długość silnika - 11 cm
zacisk - nie wiem czy dobrze liczę - nie zrobiłem ziaren, tylko wcisnąłem elastyczny jeszcze karmelek do środka i ubiłem dlatego też dla nie zainhibitowanego paliwa będzie to 51,1875
1. Dysza wybuchła. Myślę że to dlatego że nie użyłem cx-5 (z powodu braku w domu) tylko c-10 (klej do płytek odporny na podgrzewanie ). W środku była metalowa podkładka.
2. Czas pracy...około 20 sek. . Wnioskuje że to z powodu zbyt małego zacisku. Czy się mylę?
3. Gdy liczyłem zacisk to na początku policzyłem go dla pow. spalania tylko z góry ( tak jakby było zainhibitowane) i wyszło 9,7547. Jak to możliwe. Rozumiem że liczymy stosunek pow. spalanej do przekroju dyszy? Więc wynik będzie większy gdy powierzchnia spalana będzie większa. Więc po co inhibitować ziarno?
To chyba tyle. Od razu dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Sarius
Jako że to mój pierwszy post:
Nazywam się Maciek, mam 15 lat i jestem z Łodzi. Na koncie nie mam żadnego udanego startu, a modelarstwem rakietowym interesuję się od 3 miesięcy.
Miałem już 3 nieudane testy silników tego typu (rurka PCV i karmelek) dlatego też proszę o pomoc.
Tak więc do rzeczy:
Po 2 nieudanych próbach nagrałem trzecią : https://www.youtube.com/watch?v=OfBpj5uEwZk
rurka 3/4 "
średnica dyszy - 0,8 cm
długość silnika - 11 cm
zacisk - nie wiem czy dobrze liczę - nie zrobiłem ziaren, tylko wcisnąłem elastyczny jeszcze karmelek do środka i ubiłem dlatego też dla nie zainhibitowanego paliwa będzie to 51,1875
1. Dysza wybuchła. Myślę że to dlatego że nie użyłem cx-5 (z powodu braku w domu) tylko c-10 (klej do płytek odporny na podgrzewanie ). W środku była metalowa podkładka.
2. Czas pracy...około 20 sek. . Wnioskuje że to z powodu zbyt małego zacisku. Czy się mylę?
3. Gdy liczyłem zacisk to na początku policzyłem go dla pow. spalania tylko z góry ( tak jakby było zainhibitowane) i wyszło 9,7547. Jak to możliwe. Rozumiem że liczymy stosunek pow. spalanej do przekroju dyszy? Więc wynik będzie większy gdy powierzchnia spalana będzie większa. Więc po co inhibitować ziarno?
To chyba tyle. Od razu dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Sarius