Tlen
Re: Tlen
Witam!
Jak najbardziej. Bije na głowę podtlenek jeśli chodzi o impuls i oczywiście cenę, ale daje bardzo małą liniową prędkość spalania paliwa. No i jeśli tlen ma być ciekły to musi być kriogeniczny (bardzo niska temperatura) a jeśli gazowy to musi być sprężony i ma małą gęstość. W praktyce chyba się nie lata na gazowym, służy głównie do badań i pokazów.
Pozdrawiam!
Jak najbardziej. Bije na głowę podtlenek jeśli chodzi o impuls i oczywiście cenę, ale daje bardzo małą liniową prędkość spalania paliwa. No i jeśli tlen ma być ciekły to musi być kriogeniczny (bardzo niska temperatura) a jeśli gazowy to musi być sprężony i ma małą gęstość. W praktyce chyba się nie lata na gazowym, służy głównie do badań i pokazów.
Pozdrawiam!
Re: Tlen
Bardzo dobra informacja! Co prawda tlen z butli do spawania nie nada się jako niezależny utleniacz w hybrydzie ale można go wykorzystać inaczej. Adam już mówił o tym tricku ale przypomnę. Żeby do zbiornika załadować więcej podtlenku można go tankować w niskiej temperaturze (gęstość znacząco wzrasta) jednak wtedy drastycznie spada ciśnienie. Tutaj wkracza sprężony tlen, którym można w schłodzonym zbiorniku dobić ciśnienie do np 6MPa. Tlen dobrze rozpuszcza się w podtlenku więc w trakcie opróżniania zbiornika część rozpuszczona spowrotem przechodzi w gaz i podtrzymuje ciśnienie na wyższym poziomie do końca. Myślę, że trzeba to rozwiązanie koniecznie sprawdzić. Skoro jesteś z Krakowa to można by się umówić na testy