Ponieważ nie mamy do końca roku wstępu na poligon, i odbudowana rakieta RTP8 nie może polecieć, postanowiliśmy przetestować silnik na hamowni, w konfiguracji, w jakiej miał lecieć w rakiecie. Zmiany polegają na skróceniu ziarna i korpusu silnika o niezbędne minimum, zastosowanie nowej konstrukcji wtrysku ( ten sam element rozpylający ale wyjmowany bez potrzeby demontażu całej przegrody wtryskowej), zastosowanie zapłonu przez przegrodę wtryskową.
FILM: http://rakiety.pomorze.pl/filmy/hybSF1.test22.and.avi
FILM: http://rakiety.pomorze.pl/filmy/hybSF1.test22.rob.avi
Niestety praca w fazie ciekłej była nieregularna podobnie jak odczyt z Arecordera przy starcie RTP7 (który można uznać za test 21).
Natomiast dzięki skróceniu ziarna, uzyskaliśmy idealną proporcję składników z udziałem utleniacza na poziomie 85%, a co za tym idzie otrzymaliśmy 200
Dane do wykresu uzyskano z 14-bitowego przetwornika NI przy częstotliwości próbkowania 1 [kHz]. Wykres odszumiony średnią po 10-ciu próbkach.
Jak widać fluktuacje ciągu mają nieco inny charakter jak dotychczas obserwowano i można uznać, że ich częstotliwość wyniosła około 8 [Hz].
Podejrzana jest konstrukcja pierwszej przegrody mieszajacej w komorze dopalania.
pzdr