Dawno się tutaj nic o nas nie pojawiało ale to głównie dlatego, że mamy nawał prac związanych z projektem
Oto kilka aktualności:
Wyrzutnia
Zbudowaliśmy i przetestowaliśmy już wyrzutnię, która posłuży nam do wynoszenia naszych rakiet. Jest to konstrukcja modułowa pozwalająca na łatwy przewóz elementów oraz możliwość jej rozstawienia w możliwie dowolnym miejscu.
Zapalarka
Wykonaliśmy również urządzenie niezbędne do odpalania silników rakietowych
Silnik do rakiety A2
Przeprowadziliśmy serię testów silników rakietowych w rozwijanej przez nas technologii
Dzięki Błażej na nowości, znane już co nieco z facebooka (jak ktoś to śledzi).
Ale...kilka pytań:
1) Jak rozwiązany jest ślizg i szyna na wyrzutni (kształt, materiały)
2) Sądząc z kultury pracy to paliwko silnika jest na AP i HTPB?
3) Jaki montaż linek masztu wyrzutni do gleby? Śledzie?
jaskiniowiec pisze:Dzięki Błażej na nowości, znane już co nieco z facebooka (jak ktoś to śledzi).
Ale...kilka pytań:
1) Jak rozwiązany jest ślizg i szyna na wyrzutni (kształt, materiały)
2) Sądząc z kultury pracy to paliwko silnika jest na AP i HTPB?
3) Jaki montaż linek masztu wyrzutni do gleby? Śledzie?
Na facebooku informacje znacznie częściej się pojawiają w formie krótkich wpisów więc zachęcamy do ich śledzenia
Zatem:
1) Kształt jest mi teraz ciężko opisać a zdjęć nie mam. Zasadnioczo zaczep ma kształt "grzybka" a szyna to coś w rodzaju rozciętego profilu prostokątnego. Materiały to odpowiednio mosiądz i aluminium dodatkowo smarowane.
2) Między innymi
3) To jest coś bardziej w rodzaju tzw. kotw (osadzane na 0,5 m) i śruba rzymska.
Mauy pisze:
1) Kształt jest mi teraz ciężko opisać a zdjęć nie mam. Zasadnioczo zaczep ma kształt "grzybka" a szyna to coś w rodzaju rozciętego profilu prostokątnego. Materiały to odpowiednio mosiądz i aluminium dodatkowo smarowane.
2) Między innymi
3) To jest coś bardziej w rodzaju tzw. kotw (osadzane na 0,5 m) i śruba rzymska.
1. Domyślam się że to to samo rozwiązanie co szyna startowa K1-X
Mauy, coście się tak mosiądzu uczepili? Najpierw dysza, teraz zaczepy. Kraków poleca teflon
ArturroKRK pisze:
1. Domyślam się że to to samo rozwiązanie co szyna startowa K1-X
Mauy, coście się tak mosiądzu uczepili? Najpierw dysza, teraz zaczepy. Kraków poleca teflon
Co do kształtu to tutaj nie ma co wydziwiać więc to nic zaskakującego
Jeżeli chodzi o mosiądz to śmieszna sprawa... Dostaliśmy go naprawdę dużo (za darmo) więc możemy go swobodnie wykorzystywać. No i oczywiście ten materiał na prowadnice się świetnie nadaje ze względu na swoje właściwości
Teflon - wiadomo, na kilku naszych konstrukcjach jest/był stosowany.
Akurat tutaj bardziej pasował do projektu mosiądz. Zresztą suwliwość z danymi materiałami ma też nienaganną.
Czołem, Forumowicze!
Czas odświeżyć nasz wątek. Nie próżnowaliśmy po czerwcowych testach na podtoruńskim poligonie. Strzał dwustopniowej Amelii 2 zmotywował nas do jeszcze większego wysiłku w celu eliminacji zaistniałych błędów. Przez okres wakacyjny pracowaliśmy w warsztacie nad dwoma projektami równolegle- dwustopniową Amelią 2 (nazwa robocza A2b) oraz prototypową rakietą H1 (H1alfa).
Korpus drugiego stopnia Amelii 2 został wylaminowany od nowa.
Wręgi do pierwszego stopnia A2b. Widoczne wcięcia do wklejenia stateczników.
Tutaj odnowiony pierwszy stopień Amelii.
A tu końcowa geometria Amelii 2b- całość jeszcze niepomalowana
Równolegle do prac nad drugą wersją Amelii 2 trwają prace nad wstępną wersją rakiety H1, roboczo nazywana H1alfa.
Próba ciśnieniowa kompozytowego silnika do rakiety H1. Przy ciśnieniu 14,5 MPa pękła wewnętrzna izolacja termiczna. Jest to zdecydowanie wyższe ciśnienie niż panujące przy normalnej pracy silnika (do 4 MPa).
Próżniowe laminowanie głowicy.
Stateczniki mocowane są za pomocą obejm, co pogarsza nieco własności aerodynamiczne, ale pozwala na prostą ich wymianę.
U dołu kopułka redukcyjna z laminatu mająca na celu poprawę charakterystyk aerodynamicznych (zmniejszenie oporu dennego).
Pierwsze złożenie całej H1 alfa. Łącznie mierzy ponad 2 metry wysokości (2100 mm)
Cześć
Fajna maszynka do nawijania rur z laminatów. Na ostatnim zdjęciu, które prezentujesz, widać nowy korpus silnika. Miałem przyjemność oglądać ten korpus podczas zakończonej wczoraj konferencji "tendencje rozwojowe w napędach kosmicznych" w ILot. Niewielkie zgrubienia na końcach rury korpusu to dodatkowy rowing na zalaminych okuciach pod pierścienia segera. Wygląda naprawdę znakomicie i waży niewiele.
Przy okazji mam pytanie. Czy izolacja termiczna wewnątrz korpusu jest zalaminowana, czy też została dopasowana i wepchnięta do korpusu?
Izolacja termiczna to bakelit stoczony pod wymiar komory i tamże wciśnięty .
A co do nawijarki: skoro coś nawinęliśmy, to dobrze by było to łatwo zdjąć... Dlatego też powstaje mechanizm do ściągania laminatów. Obecnie projekt jest w trakcie realizacji- czekamy na wykonanie kilku elementów. Efekt finalny oczywiście zaprezentujemy tutaj!
Cześć. Na fb ostro idziecie z projektem H-1. Osiągi są imponujące: 10km i 1000m/s ( 3x dźwięk). Mam obawy, że poligon w Toruniu może okazać się mały... Do tego bliskość obwodnicy. Czy nie rozważaliście tego zagrożenia? Może w październiku wykorzystacie Drawsko gdzie jest więcej miejsca i nie ma w pobliżu dużego miasta...