Amelinium
Re: Amelinium
Niewiele widać? Super materiał! Podoba mi się ostatnia klatka. Bardzo wyraźna.
p.s. Farba zeszła?
p.s. Farba zeszła?
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Amelinium
Niestety całe malowanie szlag trafił, silnik zagrzał się trochę za mocno.
Andrzej
Andrzej
Re: Amelinium
Niesamowity wykop na starcie. Robi wrażenie, filmik OSZ również, wyjście ponad chmury rewelacja! Gratulacje!
Na jakiej wysokości rakieta przekroczyła prędkość dźwięku? Wydaje mi się, że na tyle nisko, że bez problemu można by nagrać z quadrokoptera grom dźwiękowy. Planujecie następny start na LRE?
Na jakiej wysokości rakieta przekroczyła prędkość dźwięku? Wydaje mi się, że na tyle nisko, że bez problemu można by nagrać z quadrokoptera grom dźwiękowy. Planujecie następny start na LRE?
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Amelinium
Cześć
Mogę już przedstawić wykresy.
Wysokość liczona z przyspieszenia metodą Arka to 4004 [m], moją metodą 4013 [m], zaś z ciśnienia po kalmanie 4040 [m].
Uznajemy więc, że 4 [km] zostało zrobione .
Wykres ciągu wygląda następująco:
Silnik wygenerował 1533 [Ns] impulsu całkowitego z 890 [g] paliwa (zapłonnika 12g nie liczę bo zapłon nastąpił poprzez kilkusekundowe grzanie ładunku).
Zatem szału nie ma, tylko 176 impulsu właściwego.
Naddźwiękowy współczynnik Cx dla rakiety Amelinium wyniósł 0,53 .
Faktycznie prędkość 340 [m/s] rakieta przekroczyła już na wysokości 205 [m] w 1,24 od startu. W Drawsku Amelinium być może poleci, ale na PTR-ce. Określimy wtedy Cx poddźwiękowy.
pzdr
Mogę już przedstawić wykresy.
Wysokość liczona z przyspieszenia metodą Arka to 4004 [m], moją metodą 4013 [m], zaś z ciśnienia po kalmanie 4040 [m].
Uznajemy więc, że 4 [km] zostało zrobione .
Wykres ciągu wygląda następująco:
Silnik wygenerował 1533 [Ns] impulsu całkowitego z 890 [g] paliwa (zapłonnika 12g nie liczę bo zapłon nastąpił poprzez kilkusekundowe grzanie ładunku).
Zatem szału nie ma, tylko 176
Naddźwiękowy współczynnik Cx dla rakiety Amelinium wyniósł 0,53 .
Faktycznie prędkość 340 [m/s] rakieta przekroczyła już na wysokości 205 [m] w 1,24
pzdr
- michał93
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 31
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Toruń
Re: Amelinium
Witam,
gratuluję udanego lotu! Ogromne przyśpieszenie i wspaniała kita ognia robią wrażenie. Szkoda, że nie zdążyłem na start.
Cieszy mnie również kolejny sukces Arecordera, którego mam zamiar nabyć w przyszłości .
gratuluję udanego lotu! Ogromne przyśpieszenie i wspaniała kita ognia robią wrażenie. Szkoda, że nie zdążyłem na start.
Cieszy mnie również kolejny sukces Arecordera, którego mam zamiar nabyć w przyszłości .
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Amelinium
Gratulacje! Cieszy fakt, że Arecorder działa poprawnie!
Film OSZ piękny. Nic, nic, a tu nagle jesteśmy ponad chmurami .
Pozdrawiam
Film OSZ piękny. Nic, nic, a tu nagle jesteśmy ponad chmurami .
Pozdrawiam
Re: Amelinium
Na filmie OSZ dobrze widać (czy raczej słychać) wykrywanie przez Arecorder pułapu wysokości.
Gdy Arecorder wykryje, że ciśnienie już nie spada (czyli wysokość przestaje rosnąć), to zaczyna piszczeć brzęczyk do chwili, gdy Arecorder pomierzy kolejną próbkę ciśnienia niższego od wcześniej pomierzonego (dlatego jest kilka pisków). Jeśli przez sekundę ciśnienie nie spada, to Arecorder uznaje, że rakieta jest na pułapie i zaczyna już opadać i wyzwala spadochron-pilot.
Gdy Arecorder wykryje, że ciśnienie już nie spada (czyli wysokość przestaje rosnąć), to zaczyna piszczeć brzęczyk do chwili, gdy Arecorder pomierzy kolejną próbkę ciśnienia niższego od wcześniej pomierzonego (dlatego jest kilka pisków). Jeśli przez sekundę ciśnienie nie spada, to Arecorder uznaje, że rakieta jest na pułapie i zaczyna już opadać i wyzwala spadochron-pilot.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Amelinium
Fantastycznie Panowie !
Gratulacje dla całej ekipy a szczególnie dla Arka. Jestem pod dużym wrażeniem działania elektroniki.
No i jeszcze te cudowne ujęcia z kamery pokładowej.
Gratulacje dla całej ekipy a szczególnie dla Arka. Jestem pod dużym wrażeniem działania elektroniki.
No i jeszcze te cudowne ujęcia z kamery pokładowej.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Re: Amelinium
No to poproszę kolegom Supersonic PROFI!
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Amelinium
Cześć
W takim układzie impuls całkowity silnika to 1590 [Ns] a uzyskany impuls właściwy 182 - zgodnie z oczekiwaniami. Z taką samą efektywnością pracują PTR-ki. Błąd szacowania osiągów silnika względem założeń projektowych wynosi więc około 1%
Dziękujemy za gratulacje, należą się one wszystkim zangażowanym w projekt. Przypomnę, że głowicę wykonał Kacper jeszcze do pierwszych założeń projektu 10 km, tytanową oprawkę do dyszy wykonał Milimetr (jak również dostarczył włókno węglowe), RobertW dokonał wyboru i dostarczył kamerkę pokładową HD.
Dzięki pracy zespołowej osiągnęliśmy górne warstwy chmur
następnie zbadaliśmy ciśnienie w dolnych warstwach atmosfery
a na koniec wnikliwie zbadaliśmy górne warstwy poszycia leśnego jak na SpaceForest przystało...
pzdr
Jestem winny małą korektę. Do wyznaczenia impulsów sinika przyjąłem masę startową 3 [kg]. Po sprawdzeniu na zdjęciach masy części silnikowej i ponownym zważeniu górnego członu rakiety okazało się że całkowita masa startowa wynosiła 3108 [g], czyli odliczając podpałkę 3100 [g].robercik pisze:Silnik wygenerował 1533 [Ns] impulsu całkowitego z 890 [g] paliwa (zapłonnika 12g nie liczę bo zapłon nastąpił poprzez kilkusekundowe grzanie ładunku).
Zatem szału nie ma, tylko 176impulsu właściwego.
W takim układzie impuls całkowity silnika to 1590 [Ns] a uzyskany impuls właściwy 182
Dziękujemy za gratulacje, należą się one wszystkim zangażowanym w projekt. Przypomnę, że głowicę wykonał Kacper jeszcze do pierwszych założeń projektu 10 km, tytanową oprawkę do dyszy wykonał Milimetr (jak również dostarczył włókno węglowe), RobertW dokonał wyboru i dostarczył kamerkę pokładową HD.
Dzięki pracy zespołowej osiągnęliśmy górne warstwy chmur
następnie zbadaliśmy ciśnienie w dolnych warstwach atmosfery
a na koniec wnikliwie zbadaliśmy górne warstwy poszycia leśnego jak na SpaceForest przystało...
pzdr