ZENIT II
- yarco
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: ZENIT II
Co do zapłonu to fakt niebezpieczny więc nie polecam go młodym adeptom rakieciarstwa.
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"
Re: ZENIT II
A wystarczyłoby zastosować 5cm dłuższy lont...
Re: ZENIT II
Lontu możesz zawsze dać więcej a rączek już nie
- yarco
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: ZENIT II
Loncik może i króciutki jak wstrzelisz tyle rakiet co ja to możesz udzielać mi uwag.
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"
Re: ZENIT II
Przepraszam jeśli Cię uraziłem.
- yarco
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: ZENIT II
Model w założeniu miał wyglądać trochę inaczej lecz do zmiany doszło z powodu szybkiego przystosowania rakiety do już gotowego pierwszego członu zapożyczonego od modelu ICARUS. Dorobiono do niego drugi człon oraz kosz i elektroniką (UWS), natomiast system mocowania silnika został tak pomyślany by do średnicy 28 mm było można umocować łoże silnika ROS co widać na zdjęciach w postaci wielkiej imitacji dyszy. Symulacja w OpenRocket pokazała, że przy tych parametrach model powinien osiągnąć wysokość 82 metry czemu zaprzecza film chyba, że ??? sprawiło coś, że model poleciał wyżej.
Dane modelu
długość pierwszego członu 369 mm
długość drugiego członu 406 mm
długość części silnikowej 80 mm
długość całkowita 855 mm
waga pierwszego członu 400 g
waga drugiego członu 280 g
waga całkowita modelu gotowego do lotu w/g wskazań wagi 680 g
wyposażenie:
waga kosza z elektroniką 110 g
waga głowicy 20 g
waga spadochronu i olinowania 60 g
Dane modelu
długość pierwszego członu 369 mm
długość drugiego członu 406 mm
długość części silnikowej 80 mm
długość całkowita 855 mm
waga pierwszego członu 400 g
waga drugiego członu 280 g
waga całkowita modelu gotowego do lotu w/g wskazań wagi 680 g
wyposażenie:
waga kosza z elektroniką 110 g
waga głowicy 20 g
waga spadochronu i olinowania 60 g
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"
- yarco
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: ZENIT II
Film z trenigngu młodych rakieciarzy na płockim lotnisku AZM. Na koniec poleciała rakieta z projektu.
https://www.youtube.com/watch?v=TtLotMwXTBg
https://www.youtube.com/watch?v=TtLotMwXTBg
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: ZENIT II
Witam,
Bardzo ladna relacja filmowa z tego spotkania, ale co mnie troche zaniepokoilo to te silniki.
Prawie polowa modeli zaliczyla cato. Co to byly za silniki ?
Jedyny ladny i udany start to twojego modelu ZENIT II. Gratuluje udanego startu, ale nad tym lontem, to bym jeszcze troche "popracowal"
Pozdrawiam
Paul
Bardzo ladna relacja filmowa z tego spotkania, ale co mnie troche zaniepokoilo to te silniki.
Prawie polowa modeli zaliczyla cato. Co to byly za silniki ?
Jedyny ladny i udany start to twojego modelu ZENIT II. Gratuluje udanego startu, ale nad tym lontem, to bym jeszcze troche "popracowal"
Pozdrawiam
Paul
- robercik
- Supersonic PROFI
- Posty: 1362
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: ZENIT II
Cześć
Bardzo fajna relacja . Na filmie widać 7 startów modeli rakiet i tylko jedno ewidentne CATO - 14% nieprawidłowego działania napędu.
Dwa starty są wprawdzie dyskusyjne, ale moim zdaniem to zadziałanie ładunku miotajacego zaraz po zakończeniu ciągu. Stawiam na silniki PS .
pzdr
Bardzo fajna relacja . Na filmie widać 7 startów modeli rakiet i tylko jedno ewidentne CATO - 14% nieprawidłowego działania napędu.
Dwa starty są wprawdzie dyskusyjne, ale moim zdaniem to zadziałanie ładunku miotajacego zaraz po zakończeniu ciągu. Stawiam na silniki PS .
pzdr
- yarco
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: ZENIT II
Co do tego CATO pierwszy start żółtej rakiety to silnik P.S. był już bardzo zleżały i nie był pewny na 100 % i tak też się okazało po zapłonie nastąpiło spalenie tylko niewielkiej ilości paliwa a właściwie detonacja i doszło do rozerwania obudowy silnika. Pozostała część paliwa nie uległa spaleniu i została w silniku. Moim zdaniem zostało źle zaprasowane ziarno PC.
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"