Karmelkowy silnik na hamowni

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Karmelkowy silnik na hamowni

Post autor: KSard »

Witam

Przy okazji testów silnika Standard 38 przebadałem jednorazowy silnik karmelkowy z mojej grupy KS.
Obrazek
Jak dotąd nie udało się zweryfikować faktycznych parametrów tych silników budowanych już od wielu lat.
Okazja nadarzyła się, ponieważ jeden z silników Berlinetty nie odpalił.
Obrazek

Chodzi tutaj o silnik SR 247
dla przypomnienia parametry
  • paliwo: azotan potasu 65 - sorbitol 35
  • masa paliwa 120 g w 4 blokach
  • masa silnika 258 g
  • długość 260 mm
Przebieg próby

Obrazek

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BNrJG3dr7VU[/youtube]

Wyniki
Obrazek
Obrazek

  • Ciąg średni 83,5 N
  • Impuls całkowity 133,4 NS
  • Impuls własciwy 113 s
  • Czas pracy 1,58s
  • Klasa G 80

Silnik spalał się dłużej od przewidywań teoretycznych, ale w sumie osiągi są niezłe jak na tak prostą i tanią konstrukcje.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Skiba
***
Posty: 128
Rejestracja: środa, 15 lut 2012, 18:44

Re: Karmelkowy silnik na hamowni

Post autor: Skiba »

Jakoś nie było witać abyś się przywitał w temacie do tego przeznaczonym, a to że masz 15 lat nie znaczy że Ciebie to nie obowiązuje. Jeżeli udowodnisz w jakiś sposób że twoje silniki na tyle poleciały to Ci uwierzymy (chodzi mi o wyniki pracy alitimetra).
Pozdrawiam!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
ODPOWIEDZ