Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Czyli serca naszych niebolotów !
wojt972
**
Posty: 33
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 18:20
Lokalizacja: Śląsk

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: wojt972 »

Tak chciałbym właśnie użyć je więcej razy.... czy prostu już sie z reguły nie nadają...??
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: robercik »

Cześć
wojt972 pisze:Tak chciałbym właśnie użyć je więcej razy.... czy prostu już sie z reguły nie nadają...??
Z reguły się nie nadają jednak na upartego opisany w wątku silnik można użyć nawet kilka razy.
Już po pierwszej próbie zwęglenie niektórych miejsc w silniku utrudnia wkładanie nowych ziaren. Gdyby zastosować izolację w korpusie w formie rurki papierowej grubości 1mm korpus nie zwęglałby się, co pozwoliłoby stosować go kilkukrotnie. W tym przypadku musiałby być o kilka cm dłuższy od długości ładunku - za każdym razem trzebaby skrócić silnik o około 1cm tak żeby zlikwidować zagięcie, co pozwoli wystukać betonowy korek. Poza tym wypadałoby wykonać nową dyszę - po jednym użyciu erozja jest znaczna.

pzdr
Awatar użytkownika
Mufasa
*
Posty: 16
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: Mufasa »

Chciałem zapytać o kilka rzeczy bo już od dłuższego czasu nie mogę znaleźć odpowiedzi:
1. Czy przy zastosowaniu kilku ziaren paliwa umieszczamy je tak żeby po prostu leżały jedno na drugim czy stosujemy jakieś przekładki itp.?
2. Jeśli stosujemy kilka ziaren paliwa to do obliczenia zacisku sumujemy powierzchnię spalania ze wszystkich ziaren czy liczymy dla jednego ziarna?
3. Nie było wspomniane w tym artykule nic o zapłonie silników modeli jednostopniowych... Czy konieczne jest wtedy zapalanie silnika ,,od końca"? Czy wystarczy po prostu np wsadzić lont i odpalić?
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 912
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: Kacper »

Na odpowiedź do pytań 1 i 2 można samemu wpaść zastanawiając się po co w ogóle robi się kilak ziaren a nie jedno długie. Jak nie to w tekście i tak jest odpowiedź.
robercik pisze: [...]
Metoda obliczenia zacisku: Kn = pole powierzchni niemalowanej bloków podzielić przez pole powierzchni otworu w podkładce.
[...]

Obrazek

wycinamy z dopasowanej papierowej rurki przekładkia ze sklejki (skrzynka po pomarańczach) wycinamy nożyczkami dekielek zamykający silnik
[...]
Odnośnie pytania 3 to tutaj nie ale w dziesiątkach innych tematów był już poruszany ten problem. To w jakim modelu się silnik wykorzysta nie ma wpływu na to jak ma być odpalany. Tutaj jest tylko różnica w kierunku z którego jest poprowadzony kabel. Docelowo zapłon w tego typu silnikach zawsze ma być od zatyczki.
Awatar użytkownika
Mufasa
*
Posty: 16
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: Mufasa »

Faktycznie punkty 1 i 2 to moje niedopatrzenie za co przepraszam...
Awatar użytkownika
kosmonauta
*
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 16:15

cieżarki

Post autor: kosmonauta »

Jakos tak zawsze mnie zastanawiało czy dodanie do tych wszystkich silnikow jakiegoś ciężaru. Nawet piasku wręcz. Nie zwiekszyło by ciągu? Przecież takie cieżkie spaliny powinny dalej popchnąć rakietę.
Oczywiście sam silnik byłby cięższy. Ale chyba przy odpowiedniej predkosci, ataka jest w tych silnikach mogło by to coś dać.

Czy nie mam racji?
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 829
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: Tofifi »

gdybyś miał racje to nasa pierwsza by to zrobiła
Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1237
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: rafciodz »

Cześć
Hehe, rozumiecie o czym piszecie?
Chodzi wam o dodatkowy pęd nadany przez wyrzucenie dodatkowej masy z silnika, tak?

Jeżeli tak to po co marnować miejsce na piasek i go rozpędzać spalinami z silnika ( tracąc tym samym uzyskaną energię ) skoro w to miejsce można ułożyć paliwo?? Zyskamy na masie aktywnego czynnika, nie trzeba go rozpędzać - sam to robi podczas spalania. Masa jest taka sama i ubytek również, a czynnik mamy aktywny, nie bierny.
Free Your Mind
Awatar użytkownika
kosmonauta
*
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 4 lip 2011, 16:15

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: kosmonauta »

Tofifi pisze:gdybyś miał racje to nasa pierwsza by to zrobiła
No wlasnie robi cos podobnego.
Zaczynajac od pulsacyjnych po elektryczne (opilki metalu) niestety ciag jest niewielki, ale w kosmosie co innego wazne.

Co do pytania o paliwo vs. ciezarek. No wlasnie nie wiem. Jesli ciezar bylby znacznie ciezszy niz paliwo (np. granulki stali) moglo by sie okazac ze zysk bylby zauwazalny. Takie paliwo musialo by byc od jakiegos czasu nie od razu, ale po za oczywistym niebezpieczenstwem moglo by nadac wieksza sile. Pytanie jak duza.

Tu faktycznie troche pofantazjowalem, ale czy nie można ;)
Ciekawe.
Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1237
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: rafciodz »

Na stronie Teoria jest trochę o sile ciągu i stabilności rakiet.

Taki eksperymencik z przymrożeniem oka:
Weź sobie kolego załóż plecak zapakowany równo tyle ile ważysz i podskocz z nim.
Potem zrób to jeszcze raz i w trakcie skoku zepchnij/zerwij w dół ten pakunek - wg teorii powinieneś polecieć wyżej może nawet 2 razy wyżej.
Na koniec podskocz bez plecaka.
Porównaj wyniki.

Prosiłbym o wyodrębnienie tego wątku jako coś nowego i wrzucenie do innego działu - odeszliśmy od tematu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 lip 2011, 17:55 przez rafciodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Free Your Mind
ODPOWIEDZ