Jak zwijac?Rozważania

Sprawdzone przepisy na wykonywanie poszczególnych elementów modelu rakiety
Awatar użytkownika
Bart
***
Posty: 63
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielcownia.

Jak zwijac?Rozważania

Post autor: Bart » środa, 31 paź 2007, 18:33

Witam

Na samym początku mówię iż temat Paula ma podobny temat, lecz dotyczy on tunningowania gotowych rurek tekturowch.

Mój temat dotyczy ręcznego zwijania korpusów papierowych do naszych rakiet. Jakich klejów używacie, jakie rodzaje papieru wykorzystujecie, techniki,kruczki, rady i porady :wink: Wszystko :!:





Ja korpusy kleje z papieru szarego, kleje szkłem wodnym, nawijam na trzpienie drewniane (dostepne w obi) lub rury pcv. Trzeba uważac aby warstwy papieru ściśle się dotykały. Suszymy na grzjeniku dobę.

Pozdrawiam Bart

Awatar użytkownika
slu_1982
*
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Kontakt:

Post autor: slu_1982 » środa, 31 paź 2007, 18:57

Zgodnie z przepisem Pana DAX-a:

do słoiczka wsypujemy mąkę pszenną, zalewamy gorącą wodą następnie zakręcamy i mocno wstrząsamy całością. Klej powinien być konsystencji kisielu. Kartki używam ze starych podręczników itp. klejony korpus musi być porządnie wysuszony i wtedy jest naprawdę twardy.

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2275
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec » środa, 31 paź 2007, 21:35

Postarajcie się o zwykły klej stolarski, tzw kostny. Jak zobaczycie efekt, to wyrzucicie mąkę, wikole i szkło wodne.

Awatar użytkownika
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

Post autor: kermit » środa, 31 paź 2007, 22:14

dokładnie ale klei się na gorąco :!:

Awatar użytkownika
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 920
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Post autor: Paul » czwartek, 1 lis 2007, 11:23

Witam,

Moje "poczatki" jezeli chodzi o zwijanie rurek papierowych byly podobne, ale co na poczatku wydaje sie proste i oczywiste po paru probach wcale takie nie jest. Oto moje doswiadczenia jakie zdobylem przy robieniu rurek papierowych.

1. Kleje wodne tzn. z zawartoscia wody sie raczej nie nadaja. Moje doswiadczenia w tym kierunku byly raczej niezadawalajace. Papier po nasaczeniu (posmarowaniu) takim klejem wchlania wode i tym samym zwieksza swoje wymiary. Konsekwencja tego sa sfaudowania i jakosc tej rurki raczej mizerna. Do tego dochodzi jeszcze fakt, ze po wyschnieciu rurka taka jest prawie nie do sciagniecia z rdzenia-zsycha sie!!!. Fakt ten sklonil mnie do stosowania klei bez zawartosci wody i idealnym okazala sie zywica epoksydowa. Mamy duzo wiecej czasu na samo klejenie ( w przeciwienstwie do szkla wodnego) oraz ciezar wlasciwy zywicy jest rowniez duzo mniejszy. Odpada rowniez suszenie takiej rurki, gdyz po 24 godzinach zywica jest na tyle twarda, ze mozemy swobodnie ta rurke zdjac z rdzenia.

2.Zwijanie rurki w tzw. "rulon" przy wiekszych dlugosciach jest prawie niemozliwe, chyba, ze pracujemy w dwie albo trzy osoby :wink: . Obojetnie jak doklanie pracujemy, przy trzecim zwoju mamy juz pierwsze faudy. By wade tej metody pominac zaczalem stosowac zwijanie rurek z paskow papieru ktore nawijalem "na krzyz". Metoda na tyle dobra, ze miedzy pojedyncze warstwy papieru mozna dodac ewentualnie po jednej warstwie tkaniny szklanej (albo jedna warstwe balsy) podobnie jak pokazalem w temacie ponizej.



Pozdrawiam

Paul

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1506
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard » piątek, 16 lis 2007, 13:23

Witam



A co sądzisz o takiej metodzie, którą ostatnio widziałem na jednej z amerykańskich stron poświęconych eksperymentalnemu modelarstwu?

Otóż - na kadłub z cienkościennej rurki PVC położono warstwę tkaniny szklanej nasączonej żywicą epoksydową.

Wiem, że PVC nie bardzo "współpracuje" z jakimkolwiek materiałem, ale im jakoś to wyszło :)

Dalej to już tradycyjnie - szpachlówka i szlifowanko.

Model (duży) wyszedł bardzo ładnie.

Awatar użytkownika
Gość

Post autor: Gość » piątek, 4 sty 2008, 07:35

Panowie, małe modele zrobimy i na wikolu :)



Zwijanie skośne, warstwy na przemian. Materiałem jest papier kasowy (tylko ten papierowy a nie ten co sie odbarwia od temp.). Działa toto i do małych modeli nie znam nic lepszego. Natomiast chętnie dowiem się czegoś więcej o zwijaniu z maty szklanej i zywicy epoksydowej. Tu ukłon w stronę bardziej doświadczonych.





Pozdrawiam Jacek R.

Awatar użytkownika
Gość

Post autor: Gość » piątek, 4 sty 2008, 14:39

na zamówienie mogę kleić papierzaki:p dopracowałem technikę przez te wszystkie lata. od razu mówię, oferta nie dla byle kogo.

Awatar użytkownika
Gość

tasma papierowa

Post autor: Gość » środa, 31 gru 2008, 23:30

Bardzo dobre sa tasmy papierowe z klejem. Wystarczy zwilzyc i nawijac pod kontem 45 stopni. Pierwsza warstwa klejem do ' i tak tyle warstw az sie osiagnie zamierzona grubosc rurki. Calosc najlepiej nawijac na metalowej rurce. Potem do lodoweczki i rurka papierowa sama schodzi.

Awatar użytkownika
Gość

PP

Post autor: Gość » środa, 31 gru 2008, 23:40

Lepsza bedzie rurka z polipropylenu (PP). PP praktycznie niczym sie nie klei. W tej chwili cala armatura kanalizacyjna jest robiona z PP - wiec jest dostep do roznych srednic. Warto takze rurke taka przetrzec pasta woskowa lub/i posmarowac cienka warstwa alkoholu poliwinylowego. Alkohol nanosimy pedzelkiem - cienka warstwe. Pamietamy, zeby naniesc tylko jedna warstwe. Zostawiamy do wyschniecia. A dalej to jak z GFK.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości