Witam!
Postanowiłem przedstawić wszystkim użytkownikom forum moją pierwszą mini-rakietę - Tabuin I.
Na początek projekt SpaceCad
<span style="font-weight: bold">1. Silnik: TBSR2
</span>
Korpus: PCV
Dysza: Glina
Zatyczka: Glina
<span style="font-weight: bold">2. Paliwo</span>
Paliwem napędzającym rakietę jest ubijana mieszanka sproszkowanej saletry i cukru wraz z małą ilością alkoholu, który ułatwił ukształtowanie ziarna.
65% Saletra
35% Cukier
<span style="font-weight: bold">3. Odzysk</span>
Rakieta wyposażona jest w system odzysku oparty na taśmie hamującej o długości 60 cm, która zostanie wyrzucona przy pomocy prochu czekoladowego.
<span style="font-weight: bold">4. Korpus</span>
Korpus Tabuina-2 został wykonany z rurki PCV, pomalowany czarną i niebieską farbą.
<span style="font-weight: bold">5. Stateczniki</span>
Trzy sztuki, wykonane z pudełka od płyty CD, pomalowane czarną farbą.
<span style="font-weight: bold">6. Głowica</span>
Głowica zwijana z papieru, wypełniona plastikiem.
<span style="font-weight: bold">7. Wyrzutnia</span>
Tabuin-1 wystartuje z wyrzutni prętowej o długości 1,5 metra.
<span style="font-weight: bold">8. System odpalania</span>
Rakieta zostanie odpalona lontem.
Na koniec zdjęcie gotowej rakiety:
Pozdrawiam i oczekuję opinii:
tabuin
Pierwsza rakieta - Tabuin I
Witam!
1) Roztopiłem plastik w metalowym pojemniku, a następnie po prostu wlałem do do formy (tzn. papierowej głowicy).
2) Kiedy tylko skombinuję pręt na wyrzutnię.
3) Owszem (choć nie do końca ufam wynikom, ponieważ dotyczą one "idealnego" wykonania, a nie posiadam hamowni do ich zweryfikowania):
Impuls całkowity: 5,4 N-sec.
Średni ciąg: 19,9 N.
Czas pracy: 0,269 sec.
Impuls właściwy: 67,5 sec.
Klasyfikacja silnika C 20
1) Roztopiłem plastik w metalowym pojemniku, a następnie po prostu wlałem do do formy (tzn. papierowej głowicy).
2) Kiedy tylko skombinuję pręt na wyrzutnię.
3) Owszem (choć nie do końca ufam wynikom, ponieważ dotyczą one "idealnego" wykonania, a nie posiadam hamowni do ich zweryfikowania):
Impuls całkowity: 5,4 N-sec.
Średni ciąg: 19,9 N.
Czas pracy: 0,269 sec.
Impuls właściwy: 67,5 sec.
Klasyfikacja silnika C 20